Συνέντευξη: Space Hulk & Jagged Alliance (GC 2013)

0

Μία ματιά στην indie σκηνή εκ των έσω

Η θύελλα του Kickstarter έχει ξεσπάσει για τα καλά τα τελευταία χρόνια. Το Authority που βρέθηκε και φέτος στην Κολωνία δεν μπορούσε φυσικά να χάσει την ευκαιρία να πάρει μία γεύση εκ των έσω μιας, περισσότερο ανεξάρτητης, παραγωγής. Αυτή τη φορά, βρήκαμε τα παιδιά της Full Control, της ομάδας υπεύθυνης για το “reset” της σειράς Jagged Alliance που χρηματοδοτήθηκε επιτυχώς μέσω Kickstarter την περασμένη άνοιξη.

Η ίδια ομάδα ωστόσο, είναι υπεύθυνη και για το τελευταίο Space Hulk. Εμείς μιλήσαμε μαζί τους εφ’ όλης της ύλης και ήρθε η ώρα να μάθετε και εσείς τα όσα είπαμε.

Authority: Ας ξεκινήσουμε πρώτα με το Space Hulk που κυκλοφορεί ήδη. Έχετε μιλήσει για ένα μελλοντικό update που θα βάζει και co-op στον τίτλο. Πως θα λειτουργεί αυτό; Υπάρχει ήδη cross-platform multiplayer στον τίτλο. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει και υποστήριξη για cross-platform co-op;

Full Control: Ναι φυσικά. Όλα αυτά θα έρθουν με το επόμενο update. Το co-op το έχουμε ήδη έτοιμο, μένει μονάχα να κοιτάξουμε τις co-op αποστολές μία προς μία για διορθώσεις bugs κλπ. Ο κάθε παίκτης θα ελέγχει από μία ομάδα και μέσα σε αυτά τα πλαίσια έχουμε βάλει κάποια στοιχεία συνεργασίας. Για παράδειγμα η ομάδα του ενός παίκτη θα πρέπει να μπει σε ένα δωμάτιο για να ανοίξει τις πόρτες ενός άλλου δωματίου όπου θα πάει η άλλη ομάδα κοκ. Και μέχρι τρεις παίκτες μπορούν να συνεργαστούν εναντίον της A.I.

Authority: Θα κυκλοφορήσει επίσης ένας level editor για τον τίτλο. Θα φτάσει και στις mobile εκδόσεις ή θα είναι διαθέσιμος μόνο σε PC και Mac;

Full Control: Ακόμα δεν είναι σίγουρο κάτι για τον editor στις mobile εκδόσεις αλλά είναι αρκετά δύσκολο να κυκλοφορήσει εκεί. Απλά και μόνο γιατί είναι πολύ δύσκολο να τον χρησιμοποιήσεις σε mobile σύστημα. Ο editor που χρησιμοποιούμε εμείς και που θα είναι αυτός που θα διαθέσουμε στο κοινό, πρέπει να περάσει από πολλές προσαρμογές για να γίνει λίγο πιο φιλικός στο μέσο χρήστη. Σε mobile συστήματα απλά θα ήταν ανούσια πολύπλοκος. Πόσο μάλλον σε κάποια οθόνη αφής. Αλλά υπάρχει το ενδεχόμενο οι παίκτες των φορητών συσκευών να μπορούν να κατεβάζουν τους χάρτες της κοινότητας.

Authority: Αναφορικά τώρα με το Jagged Alliance. Για ποιο λόγο βαφτίσατε αυτήν την κυκλοφορία ως “reset” και όχι ως “reboot”. Ειδικότερα δε, όταν οι πιο καθοριστικές στιγμές του franchise είναι περίπου δέκα ετών. Πιστεύετε πως μπορείτε να βασιστείτε μόνο σε όσους θυμούνται τις ένδοξες εποχές του franchise;

Full Control: Η αλήθεια είναι πως η κοινότητα του παιχνιδιού είναι μεγάλη ηλικιακά και θέλουμε να τους δώσουμε ακριβώς αυτά τα στοιχεία που λάτρεψαν πριν δέκα χρόνια στη σειρά, μαζί με τις κατακτήσεις του είδους μέχρι σήμερα.

Authority: Πάντως το “reboot” δεν σημαίνει αυτομάτως, πως θα ξεφύγετε από τις ρίζες της σειράς.

Full Control: Το θέμα είναι πως αν μιλούσαμε για reboot θα μιλούσαμε για το τι έκανε η τότε ομάδα ανάπτυξης για το franchise. Αυτή τη φορά θέλαμε μία νέα κατεύθυνση για τη σειρά αλλά ριζωμένη στο καλό παρελθόν του τίτλου. Έτσι καταφέραμε και ως Full Control να αποκτήσουμε τα δικαιώματα της σειράς και να ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε έναν τίτλο όπως ακριβώς τον θέλαμε, έναν τίτλο που θα «έσβηνε» και τη ζημιά που έκανε το Back in Action, διότι κακά τα ψέματα, αυτός ο τίτλος έπληξε αρκετά το brand.

Authority: Όσον αφορά τώρα την υπόθεση και τους χαρακτήρες του τίτλου, το Jagged Alliance ήταν πάντα κάπως… τρελούτσικο και τελευταία υπάρχει μία γενικότερη μόδα να γίνονται οι τίτλοι πιο σκοτεινοί, πιο «δύσπεπτοι» κλπ. Έχετε την παρόρμηση να ακολουθήσετε ενδεχομένως αυτήν την τάση της βιομηχανίας;

Full Control: Εννοείται πως θα κρατήσουμε τα «τρελά» μας στοιχεία ατόφια και αν γίνεται ίσως και να τα ενισχύσουμε και λίγο ειδικότερα σε κάποιες περιοχές. Στο γραφείο συνήθως περνάμε ώρες να συζητάμε για ταινίες και σειρές και να εντοπίζουμε σημεία στο παιχνίδι όπου μπορούν να γίνουν αντίστοιχες αναφορές.

Authority: Σίγουρα τα θετικά σχόλια που απέσπασε η κυκλοφορία του XCOM: Enemy Unknown και η γενικότερη αναβίωση της turn based strategy κατηγορίας που επήλθε από το XCOM, πρέπει να σας έχουν κάνει να αναθαρρήσετε κάπως. Δεν φοβάστε πως αυτό όμως ίσως βάλει τον κόσμο στη διαδικασία να συγκρίνει τον τίτλο σας με αυτόν της Firaxis;

Full Control: Το κάνουν ήδη και με τον τελευταίο μας τίτλο. Δεν είναι καν θέμα για εμάς όμως. Μιλάμε για τελείως διαφορετικούς τίτλος. Το Jagged Alliance κατ’ εμέ είναι πιο hardcore επιλογή και εν τέλει πάντα θα σε συγκρίνουν με τους ανταγωνιστές σου, αλλά εμάς στην Full Control δεν μας απασχολεί πολύ.

Authority: Μιας και το ξεκαρδιστικό personality test που είχαν οι παλιότεροι τίτλοι της σειράς κάνει την επιστροφή του στο character creation, έχετε καθόλου παραδείγματα ερωτήσεων;

Full Control: (γέλια) Δυστυχώς όχι ακόμα. Δεν έχουμε πολύ καιρό που δουλεύουμε τον τίτλο και ακόμα βρισκόμαστε στο pre-production. Μόλις τώρα τελειώσαμε την κεντρική ιστορία, βρήκαμε ποιους μισθοφόρους από τον original τίτλο θα συμπεριλάβουμε στο campaign και έχουμε σχηματίσει και το περίγραμμα του χάρτη του παιχνιδιού. Άρα είμαστε ακόμα σε πρώιμο στάδιο της ανάπτυξης. Αλλά το σίγουρο είναι πως θα σας κάνουμε μερικές επικές ερωτήσεις κατά το character creation (γέλια).

Authority: Ο κύριος Lund δήλωσε προσφάτως πως τα turn-base strategy παιχνίδια έχουν φτιαχτεί για tablet συσκευές. Αυτή τη φορά γιατί τα αφήνετε «στην απ’ έξω»; Είναι απλά και μόνο θέμα budget ή κάτι διαφορετικό;

Full Control: Πιστεύω πως ο παλιός τίτλος ήταν ξεκάθαρα φτιαγμένος βάσει PC και σε αυτό στοχεύουμε και εδώ αντίστοιχα. Ο κόσμος ξεχνά πολύ εύκολα –ειδικά για τα πιο μικρά studio- πως για να γίνουν κάποια ports, απαιτείται αρκετός χρόνος και κυρίως αρκετό χρήμα. Άρα αυτή τη στιγμή το μόνο που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι οι PC και Mac εκδόσεις του παιχνιδιού. Αν έχει νόημα ίσως το βγάλουμε και για iPad και tablets αλλά κυρίως φτιάχνουμε την PC έκδοση αυτήν τη στιγμή.

Authority: Ο “θεός του crowdfunding” σας φέρθηκε καλά αλλά ακόμα και έτσι είναι κάπως απρόβλεπτος. Φυσικά δεν έχετε κάποιον εκδότη που να σας πιέζει με νούμερα και marketing ελιγμούς πάνω από το κεφάλι σας, αλλά υπάρχουν στιγμές που οι gamers μπορούν να γίνουν εξίσου σκληροί, ίσως και περισσότερο.

Full Control: Α μην το λες (γέλια). Η αλήθεια είναι πως το κοινό του Jagged Alliance είναι ακόμα πιο σκληρό και απαιτητικό από τον οποιονδήποτε publisher. Αλλά πιστεύουμε πως είναι θετικό αυτό. Ο κόσμος έχει μεγάλη αγάπη για το franchise και μεγάλο πάθος και το δείχνει συνεχώς. Έχουμε 30.000 σχόλια μόνο στην σελίδα του Kickstarter και αυτό δείχνει πόσο ο κόσμος αγαπάει αυτόν τον τίτλο. Και θέλουμε να ενσωματώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την κοινότητα στην ανάπτυξη του τίτλου. Υπάρχει για παράδειγμα κάποιος fan του τίτλου που είναι εξαιρετικός voice-actor και θέλει απλό credit στον τίτλο και ας πούμε απλά πως θα είναι κομμάτι του παιχνιδιού.

Authority: Επίσης, αυτή τη στιγμή διακυβεύεται η αξιοπιστία σας. Υπάρχει το άγχος πως αν ο τίτλος δεν τύχει της απαιτούμενης υποδοχής το crowdfunding θα είναι πολύ πιο δύσκολο στο μέλλον;

Full Control: Αυτό νομίζω θα ίσχυε για τον καθένα. C’est la vie.

Authority: Έχετε δηλώσει πολλάκις πως επιστρέφετε στις ρίζες της σειράς παρόλο που δεν έχουμε βρει ξεκάθαρες αναφορές σε νέα features. Είναι αυτό κάτι που προσπαθείτε να κρύψετε αυτήν τη στιγμή ή θα μείνετε όντως μόνο στις ρίζες;

Full Control: Αυτό είναι κάτι που αναφέραμε πιο πριν. Θέλουμε να μείνουμε κοντά στην κοινότητα του παιχνιδιού. Τα στοιχεία τακτικής του τίτλου για παράδειγμα είναι μία πτυχή του παιχνιδιού που δεν θα πειράξουμε με τεράστιες αλλαγές παρά μόνο με βελτιώσεις. Ίσως αυτό να συμβεί και με το σύστημα του inventory που δεν ήταν τόσο καλό στον αυθεντικό τίτλο. Φυσικά και κοιτάμε και άλλες ιδέες όσον αφορά το επίπεδο της τακτικής. Αλλά σε περίπτωση που προσθέσουμε κάποιο feature που δεν λειτουργεί θα το αφαιρέσουμε άμεσα. Άρα σε αυτό το επίπεδο δεν μπορούμε πραγματικά να μιλήσουμε για νέα στοιχεία του τίτλου. Έχουμε πολλές ιδέες κατά νου και σε σύμπραξη με την κοινότητα θα προσπαθήσουμε να δούμε ποιες μπορούν να λειτουργήσουν στα πλαίσια του Jagged Alliance και ποιες όχι.

Authority: Τελευταία το indie κίνημα έχει αποκτήσει αρκετό momentum και έχει βρεθεί στα φώτα της δημοσιότητας περισσότερο από όσο το έχει συνηθίσει ενδεχομένως. Ακόμα και έτσι όμως, απέχετε κάπως από τις κονσόλες την ώρα που οι platform holders ψάχνουν για indie ταλέντο. Τι σχέδια έχετε για τις κονσόλες;

Full Control: Η αλήθεια είναι πως για τις κονσόλες δεν είναι πάντα τόσο εύκολο να μπεις στο «χορό» τους. Υπάρχουν κάποιες υψηλές απαιτήσεις μόνο και μόνο για να πιάσεις στα χέρια σου ένα development kit. Απαιτούν πολύ περισσότερο quality assurance και playtesting και αν κάτι πάει στραβά, πρέπει μετά όλα να γίνουν από την αρχή. Και για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, αν δει κανείς τι έχει συμβεί με τους indies που μπλέχτηκαν με το Xbox, θα καταλάβει πως δεν πήγαν και τόσο καλά τα πράγματα για αυτούς. Από την άλλη υπάρχει και η Sony που πραγματικά προσπαθεί να στηρίξει την indie κοινότητα. Εμείς μένουμε ανοικτοί σε όλα και εξετάζουμε όλες τις επιλογές. Ο κόσμος συχνά αναρωτιέται «μα γιατί δεν έρχεται σε κονσόλα;» και ίσως να μην έχει σκεφτεί το ενδεχόμενο πως η συμφωνία ίσως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.

Authority: Λοιπόν, αυτό ήταν, ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και καλή συνέχεια με την ανάπτυξη του Jagged Alliance.

Full Control: Και εμείς σας ευχαριστούμε πολύ. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions