Tearaway – Hands On Preview

0

World Of Cutecraft

Δεν έχει έρθει ακόμη η ώρα για το review (θα το περιμένετε προς το τέλος του μήνα) αλλά ένα είναι σίγουρο, το Tearaway έπρεπε να είχε εμφανιστεί πολύ νωρίτερα στη ζωή του PS Vita. Όχι μόνο επειδή θα σήμαινε τη σοβαρή εμπλοκή της Media Molecule με τη φορητή κονσόλα της Sony, αλλά επειδή πρόκειται για τίτλο που, όποιο και αν είναι η τελική ετυμηγορία, είναι κομμένο και ραμμένο για το PS Vita. Πάνω από όλα όμως είναι σχεδιασμένο για να προκαλεί χαμόγελα.

Ο κόσμος του Tearaway είναι φτιαγμένος από χαρτί. Το ίδιο και ο ήρωας που απαιτεί την προσοχή του παίκτη (ο οποίος λέγεται Iota ή Atoi, ανάλογα με το φύλο που θα επιλέξετε). Γιατί όμως “απαιτεί” την προσοχή σας και δεν εναπόκειται απλά στον έλεγχό σας; Στην ουσία ο χαρακτήρας είναι μεν μια χάρτινη φιγούρα που μπορεί να διακοσμηθεί στα χέρια του παίκτη αλλά και να κινηθεί στον κόσμο, ωστόσο ο πρωταγωνιστής είναι ο ίδιος ο παίκτης. Ο κόσμος του παιχνιδιού τραντάζεται από την πεποίθηση πως στερείται πλέον δημιουργικότητας. Αναζητά λοιπόν κάτι το διαφορετικό για αυτό και αποφασίζει να ζητήσει τη βοήθεια ενός ανώτερου όντος, στην προκειμένη, του παίκτη. Θα καταλάβετε τι σημαίνει αυτό όταν δείτε για πρώτη φορά το πρόσωπό σας στο κέντρο του ήλιου που φωτίζει τον κόσμο. Στην ουσία αυτό επιτυγχάνεται απλά μιας και η εμπρόσθια κάμερα του PS Vita συμβαίνει, έστω και στο περίπου, να είναι στραμμένη προς το πρόσωπό σας καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Ο κατά τα άλλα ήρωας έχει αναλάβει την υποχρέωση να μεταφέρει στον παίκτη ένα μήνυμα.

Υποψιαζόμαστε πως η κατάληξη του παιχνιδιού είναι να μετρά περισσότερο η διαδρομή και ο δεσμός χαρακτήρα και παίκτη, μιας και το λεγόμενο 4th Wall γίνεται, όντως, θρύψαλα. Κατά τη διάρκεια της όλης περιπέτειας η παντοδύναμη οντότητα “You” (εσείς δηλαδή) τείνει χείρα (δάκτυλο τις περισσότερες φορές) βοηθείας. Θα χρειαστεί να σχεδιάσετε ένα στέμμα για να καλυφθεί το κενό του πρωτοτύπου από το βασιλιά των σκίουρων, αλλά και πολλά άλλα με το Creation Kit που έφτιαξε η Media Molecule. Διαγράφετε το σχέδιο που θέλετε στο χαρτί, του δίνετε χρώμα, ενδεχομένως το διακοσμείται και με επιπλέον αντικείμενα και ύστερα, μονομιάς, κόβετε το περίγραμμα με το εικονικό σας ψαλίδι και είστε έτοιμοι. Μερικές φορές δεν αρκεί αυτό αφού απαιτείται κάτι πιο…φρέσκο. Όπως μια κολοκύθα. Βάλτε τη πάνω στο αποκεφαλισμένο σκιάχτρο, καταγράψτε μια τρομακτική κραυγή με το μικρόφωνο του PS Vita και όλα είναι έτοιμα για να απομακρυνθούν τα κοράκια που βασανίζουν την περιοχή. Όταν δεν τα βάζετε με Scraps (τα διαβολικά, χάρτινα μερεμέτια όπως ορίζει το όνομά τους) μπορεί να χρειαστεί να δώσετε χρώμα σε έλκη για να ξεχωρίζουν στο χιόνι. Πως; Τραβάτε φωτογραφία ό,τι θέλετε και η όψη του χρησιμοποιείται ως υφή για το πλάσμα/αντικείμενο. Αν θέλατε λοιπόν να δείτε πως δείχνει η γούνα ενός ζώου αν ταυτιζόταν με το σχέδιο της αγαπημένης σας αφίσας, τώρα μπορείτε.

Αργά ή γρήγορα ο χαρακτήρας που χειρίζεστε θα μάθει να κάνει άλμα, roll, ακόμη και να διπλώνει κομμάτια του σκηνικού. Το platforming και οι λοιποί μηχανισμοί αποτελούν δεύτερο βιολί στην ατμόσφαιρα που αποπνέει το εικαστικό, χάρτινο ύφος της Media Molecule το οποίο είναι διάσπαρτο με σημεία που διψούν για την παρέμβαση της “ανώτερης δύναμης” του παίκτη. Βλέπετε επιφάνεια με δακτυλικό αποτύπωμα; Μπορείτε να την αγγίξετε κατευθείαν στην οθόνη αφής και έτσι να βοηθήσετε τον ήρωα να ανέβει ένα βουνό, λίγο λίγο. Βλέπετε κάπου το μοτίβο που διακοσμεί το track pad του PS Vita; Αγγίξτε το track pad και εκτοξεύστε με το δάχτυλό σας (που εμφανίζεται να ξεπηδά από το έδαφος) τα μανιασμένα Scraps και άλλα.

Ουσιαστικά η Media Molecule εξερεύνησε τρόπους να ενσωματώσει τις ιδιαιτερότητες του PS Vita στο gameplay, αφού όμως έκανε έναν ενδιαφέροντα διαχωρισμό. Οι κλασικές διεπαφές ορίζουν τον ορατό ήρωα και οι συμπληρωματικές είναι εκεί για να αλληλεπιδρά ο παίκτης, ως εξωτερικός, τάχα μου, παράγοντας με τον κόσμο και την περιπέτεια του χάρτινου, χαριτωμένου ήρωα.

Απομένει να δούμε την τελική έκδοση αλλά είναι ήδη προφανές ότι καλώς επέλεξε να απομακρυνθεί κάπως από το LittleBigPlanet η Media Molecule και πως το PS Vita είναι πολύ πιθανό να αποκτήσει μια αποκλειστική μηχανή που παράγει και εκτοξεύει χαμόγελα στους κατόχους της φορητής κονσόλας, στους φίλους, ακόμη και στα παιδιά τους.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions