Jagged Alliance: Flashback – Review

0

To Jagged Alliance 2 έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός κλασικού τίτλου: αγαπήθηκε από χιλιάδες gamers ανά την υφήλιο γιατί προσέφερε ένα εξαιρετικό turn-based σύστημα μάχης που απαιτούσε τακτική και προσεκτική σκέψη. Παράλληλα ενσωμάτωνε στοιχεία RPG δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες να διαχειρίζονται μια μικρή ομάδα μισθοφόρων, με τον καθένα από αυτούς να διαθέτει τη δική του skill list.

Το Jagged Alliance: Flashback ουσιαστικά αποτελεί remake του Jagged Alliance 2 για τη νέα γενιά, όχι βέβαια από τους πρωταρχικούς developers αλλά από το νεοφερμένο indie group Δανών (Full Control) που με κάποιον τρόπο απέκτησαν στα χέρια τους το licence της σειράς. Με ένα τόσο δυνατό IP ήταν αναπόφευκτη η χρηματοδότηση του τίτλου μέσω της υπηρεσίας Kickstarter και μετά από μια άσχημη διανομή σε Early Access μέσω Steam, ο τίτλος πλέον κυκλοφορεί στην ολοκληρωμένη μορφή του. Ή τουλάχιστον έτσι διατείνεται.

Το βασικό setting του τίτλου είναι και πάλι το φανταστικό νησί της Καραϊβικής (ονόματι San Hermanos), το οποίο διοικείται από έναν αυταρχικό δικτάτορα που οι παίκτες πρέπει να ανατρέψουν όντας πράκτορες της CIA, οργώνοντας την αντίσταση και επαναφέροντας τη δημοκρατία. Ετοιμαστείτε για πληθώρα άχαρου κειμένου και για cheesy ατάκες που θα σας θυμίσουν τα action films της δεκαετίας του 80’. Η υπόθεση περνάει αυτοστιγμεί σε δεύτερη μοίρα, με τη συγγραφή να χαρακτηρίζεται τόσο κακή που θα σας πιάσει πονοκέφαλος.

Jagged Alliance Flashback 2014-11-08_00004

Το gameplay τουλάχιστον παραμένει οικείο: δημιουργείτε ουσιαστικά έναν πράκτορα – μέσα από μια κωμικοτραγική ακολουθία ερωταπαντήσεων τύπου Elder Scrolls όπου οι απαντήσεις καθορίζουν τα skills που θα έχει ο χαρακτήρας σας – ενώ την υπόλοιπη ομάδα απαρτίζουν μισθοφόροι που προσλαμβάνετε για περιορισμένο χρονικό διάστημα (για όσο τους πληρώνετε δηλαδή). Κατόπιν αναλαμβάνετε αποστολές που κυρίως απαιτούν την απελευθέρωση φιλικών NPC ή πιο συνηθισμένα την εξουδετέρωση των εχθρικών μονάδων στον χάρτη. Η μετακίνηση από το ένα μέρος του νησιού στο άλλο, γίνεται μέσω του Strategic Map, ενός ακόμα χαρακτηριστικού που συναντάται στο πρότυπο παιχνίδι.

Φυσικά η μάχη όντας turn-based απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και τακτική, ενώ το να αφήνετε τους μισθοφόρους σας ακάλυπτους στα ανοικτά ειδικά σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αρκετοί εχθροί, ισοδυναμεί αυτόματα με game over.

Δυστυχώς η AI ως επί το πλείστον δρα αψυχολόγητα, κάνοντας άμυαλα απλά έφοδο στην θέση του παίκτη αγνοώντας τις ιδιομορφίες του terrain. Παρόλα αυτά, δεν παραλείπουν να αλλάζουν stance και να καλύπτονται όταν χρειάζεται, δημιουργώντας το εξής παράδοξο: σας βάλλουν από σημεία όπου δεν σας δίνεται line of sight, με αποτέλεσμα να μην τους βλέπετε και να μην έχετε δυνατότητα να ανταποδώσετε τα πυρά (δεν εμφανίζονται καν στο mini-map), αφήνοντας σας μετέωρους και εντελώς ανυποψίαστους για την θέση τους.

Εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι και ο τρόπος που διαχειρίζεται η μηχανή του παιχνιδιού τη μάχη εξ’ επαφής. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει πάρα πολύ υψηλό ποσοστό αποτυχίας στις βολές, ακόμα και αν ο αντίπαλος βρίσκεται σε γειτονικό τετράγωνο. Επίσης το pathfinding θα σας βάλει σε μπελάδες – κυρίως σε εσωτερικούς χώρους, πολλές φορές απλά θα χαραμίσετε action points άσκοπα επειδή το παιχνίδι έχει διαφορετική άποψη για το που και πως θέλετε να κινήσετε τους χαρακτήρες σας.

Jagged Alliance Flashback 2014-11-08_00002

Στο τεχνικό κομμάτι το Flashback είναι εξίσου αδύναμο, χρησιμοποιώντας λίγα πολύγωνα στα μοντέλα και αδιάφορη καλλιτεχνική διάθεση. Οι σχεδιαστές προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν ένα καρτουνίστικο φίλτρο στην οπτική του κόσμου, ώστε να μην είναι τόσο εμφανής η αδυναμία της graphic engine να αποδώσει ρεαλιστικά γραφικά και λεπτομερή animation. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι κάτω του μετρίου και υπολείπεται προσωπικότητας. Ερασιτεχνικού επιπέδου είναι και το UI που δεν πρέπει να απασχόλησε πάνω από μια ημέρα τους designers (τουλάχιστον παραμένει λειτουργικό) ενώ ο ήχος είναι κακός και το voice acting ανυπόφορο. Το Flashback δεν είναι ούτε παιχνίδι που θα σας κερδίζει με την ατμόσφαιρα του.

Το ζήτημα είναι ότι ακόμα και παραβλέποντας τις ρίζες του Jagged Alliance: Flashback, το σύνολο δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ανεπαρκές, προβληματικό και ημιτελές. Οι Δανοί παρόλο που αναπαρήγαγαν επιτυχώς το σύστημα μάχης του Jagged Alliance 2 με σχεδόν απόλυτη πιστότητα στην game engine της Unity, δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τη σωρεία των game breaking bugs, καταβαραθρώνοντας το όλο εγχείρημα. Ευελπιστούμε μελλοντικά η Full Control να μπαλώσει κάπως την κατάσταση με τη διάθεση κάποιων hotfixes ή patches γιατί το σύστημα μάχης είναι πράγματι διασκεδαστικό και θα εκτιμηθεί από τους βετεράνους της σειράς. Το χαώδες πλάνο στον ευρύτερο σχεδιασμό και ο ασθενικός χαρακτήρας όμως, ακόμα και σε αυτό το ενδεχόμενο, θα παραμείνει.

Version Tested: PC

4

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions