Ratchet & Clank HD Trilogy – Review

0

PlayStation 2 on the go

Η συλλογή που περιλαμβάνει τους πρώτους τρεις τίτλους της σειράς Ratchet & Clank (ατυχώς, ο τέταρτος τίτλος, Deadlocked, που επίσης κυκλοφόρησε στο PS2 απουσιάζει) έχει κυκλοφορήσει από το 2012 στο PS3, αλλά μόλις τον τελευταίο μήνα μεταπήδησε στο PS Vita. Συνυπολογίζοντας και την πτωτική τάση που σημειώνει τα τελευταία χρόνια το σχετικά νεαρό είδος των 3D Platform (Mario 64 είσαι εδώ;), το πακέτο κρίνεται σημαντικό και από πλευράς υλικού αλλά και από “ακαδημαϊκής” απόψεως, σαν άρτιο παράδειγμα που οριοθετεί τις κατευθυντήριες γραμμές του genre.

Το πρώτο Ratchet & Clank πιθανόν είναι ο πιο αδύναμος τίτλος αυτής της τριλογίας, χωρίς σε καμία περίπτωση να σημαίνει ότι δεν παίζεται ακόμα εξίσου ευχάριστα. Όλα τα κύρια συστατικά που έκαναν τόσο αγαπητή και διαδεδομένη τη σειρά άλλωστε δίνουν και εδώ το παρόν: η μεγάλη γκάμα διαφορετικών κόσμων για εξερεύνηση, μια σειρά από πρωτότυπα/περίεργα gizmos, ο στιβαρός χειρισμός και φυσικά το πρωταγωνιστικό ιδιόμορφο δίδυμο που συντονίζει τη χιουμοριστική αυτή space opera.

Τα απαρχαιωμένα γραφικά και οι περιορισμένης έκτασης περιβάλλοντες χώροι μαρτυρούν τα χρονάκια του τίτλου, αλλά η διαρκής εισαγωγή νεοφερμένων μηχανισμών στο gameplay και το σωστό level/character design αντισταθμίζουν την κατάσταση.

Η συνέχεια που ακολούθησε με το Locked And Loaded βελτίωσε σε εκθετικό βαθμό τα πράγματα. Το πρώτο comeback ήρθε βελτιωμένο σε όλους τους τομείς: τα επίπεδα ήταν μεγαλύτερα, με περισσότερα και πιο περίπλοκα objectives, εισήχθησαν αγώνες δρόμου και μάχες στο διάστημα, ενώ προστέθηκαν και τα arena challenges, με ανταμοιβές ακόμα περισσότερα bolts (το νόμισμα του παιχνιδιού μέσω του οποίου αποκτούνται τα upgrades). Αλλά και ο βασικός πυρήνας του gameplay αναβαθμίστηκε με τα όπλα παλιά και νέα, όπως το sheepinator, να αναβαθμίζονται όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείτε στο παιχνίδι.

Οι αλλαγές δεν σταμάτησαν ούτε στο τρίτο μέλος της σειράς που εμβάθυνε στον εμπλουτισμό της μάχης, εισάγοντας στο χειρισμό τις κινήσεις για strafe (στο Vita έχουν ενσωματωθεί δια του touch pad, όχι ιδιαίτερα επιτυχημένα) και στοιχεία από FPS. Τα όπλα αισίως έφτασαν τα είκοσι ενώ η δράση ήταν ακόμα πιο προσεγμένη και πλαισιωμένη με εμβόλιμες εκπλήξεις για ποικιλία (όπως η αποστολή με τον γιγάντιο Clank).

Με λίγα λόγια κανείς δεν μπορεί να προσάψει στην Insomniac ότι έμεινε στάσιμη – η εξέλιξη με κάθε νέο επεισόδιο ήταν εμφανής και ουσιώδης. Χωρίς αμφιβολία τα Ratchet & Clank μαζί με τα σχεδόν συγγενικά Jak & Daxter και το Beyond Good And Evil, αποτέλεσαν τα σπουδαιότερα 3D Action-Platformers που είδε ποτέ το PS2.

Ευτυχώς και η μεταφορά στη μικρή κονσόλα της Sony λειτουργεί εξίσου καλά και τα παιχνίδια τρέχουν ακριβώς όπως τα θυμόμαστε από παλιά. Δεν απουσιάζουν όμως μερικές ατέλειες που δηλώνουν βιασύνη και προχειρότητα κατά την ανάπτυξη του port. Τα cutscenes δεν γίνονται upscale την φυσική ανάλυση του PS Vita, απουσιάζει το εξαιρετικό multiplayer από το Ratchet & Clank 3 ενώ τα γραφικά δείχνουν αρκετά πιο θολά σε σύγκριση με την έκδοση για PS3.

Τουλάχιστον δεν υπάρχει το τραγικό control lag που καθιστούσε το πρώτο Jak & Daxter πρακτικά unplayable (το αναφέρουμε γιατί και τη μεταφορά του Ratchet & Clank την ανέλαβε το ίδιο studio). Υπάρχει και ένα αδικαιολόγητο glitch που σταματά το μουσικό υπόβαθρο για την υπόλοιπη διάρκεια παιχνιδιού – ευτυχώς δεν το συναντήσαμε συχνά.

Σε κάθε περίπτωση, τα Ratchet & Clank στέκουν μια χαρά και αποτελούν εξαιρετική προσθήκη στην συλλογή νοσταλγών και μη. Οι όποιες μικρές ατέλειες του συγκεκριμένου port είναι ασήμαντες και δεν στοιχειοθετούν αποτρεπτικό παράγοντα αγοράς. Άλλωστε η ψηφιακή κόπια συμπεριλαμβάνει και την αρτιότερη έκδοση του PS3, που τρέχει σταθερά στα 60 frames και σε full HD.

8 Awesome

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions