Secret Ponchos – Early Access Preview

0

Καυτά εξάσφαιρα, σκονισμένα παπούτσια.

Αν και η συνήθεια των videogames να ακολουθούν τη θεματική διαφόρων κινηματογραφικών ειδών είναι έκδηλη εδώ και πολλά χρόνια, η κατηγορία των κλασικών γουέστερν φαίνεται πως έχει μείνει παραπονεμένη. Εντάξει, υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις στον κανόνα (Red Dead Redemption, Stranger’s Wrath κ.λπ.), αλλά σε γενικές γραμμές η κατηγορία είναι κάπως ξεχασμένη.

Κάπου εδώ μπαίνει το Secret Ponchos της Switchblade Monkeys Entertainment, ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τη μυθολογία της Άγριας Δύσης, το οποίο όμως επιλέγει το δρόμο του PVP και όχι κάποιου εμπνευσμένου και ατμοσφαιρικού campaign.

Η ομάδα ανάπτυξης προσπάθησε να συνδυάσει στοιχεία από διάφορα είδη. Ναι πρόκειται για κλασικό PVP, με deathmach και free for all modes, αλλά η κάμερα παρακολουθεί τη δράση από ψηλά όπως στα διάφορα MOBA, ενώ ο χειρισμός ακολουθεί τα πρότυπα των twin-stick shooters.

Για την ώρα, οι παίκτες έχουν στη διάθεσή τους 4 χαρακτήρες (The Killer, Kid Red, The Deserter, Phantom Poncho) και 3 χάρτες (Boneyard, Saloon και Train Wreck). Οι χαρακτήρες διαθέτουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και αδυναμίες, που αλλάζουν σημαντικά το στυλ παιχνιδιού τους και αναγκάζουν τον παίκτη να μεταβάλλει την όποια στρατηγική του. Π.χ. ο Deserter είναι αργός αλλά οι επιθέσεις του έχουν μεγάλη εμβέλεια, ενώ ο Kid Red είναι ταχύτατος και μπορεί να ξεφεύγει εύκολα από τις δύσκολες καταστάσεις.

Κάθε χαρακτήρας έχει μία βασική επίθεση, μία δευτερεύουσα και μια κίνηση evade, ενώ το σύστημα φήμης του παιχνιδιού, που είναι υπεύθυνο για το level-up, εμποδίζει τις τυφλές, χωρίς στρατηγική, αναμετρήσεις, καθώς υπολογίζει το ποσοστό του θανάτου ή τη ζημιά που προκάλεσε ο παίκτης και διάφορα άλλα bonus και ανάλογα προσθέτει ή αφαιρεί από το συνολικό επίπεδο. Τον ίδιο στόχο έχουν και ορισμένα στοιχεία του gameplay που η ομάδα ανάπτυξης δανείστηκε από τα διάφορα fighting games, όπως είναι η σημασία της τοποθέτησης του χαρακτήρα στο χώρο και η σωστή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του.

Από την άλλη, οι τρεις χάρτες που ήταν διαθέσιμοι στην preview έκδοση διαχωρίζονται ανάλογα με το μέγεθός τους και τη θεματική τους. Για την ώρα, λόγω του ότι η κοινότητα του τίτλου είναι μικρή, οι μεγάλοι χάρτες φαίνονται άδειοι, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει γρήγορα με την κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Σε τεχνικό επίπεδο, η δουλειά της Switchblade Monkeys Entertainment είναι αρκετά προσεγμένη. Η αισθητική είναι καρτουνίστικη και όπως είπαμε εμπνευσμένη από τις ταινίες γουέστερν, ενώ το frame rate κινείται στα 60 fps και δεν πέφτει ακόμα και όταν παίζει κανείς σε split screen. Η κάμερα έχει τρία προκαθορισμένα ύψη, με το πιο απομακρυσμένο να προσφέρει πιο τακτική προσέγγιση στην αναμέτρηση, καθώς ο παίκτης μπορεί να βλέπει μεγαλύτερο κομμάτι του χάρτη. Από την άλλη, το χαμηλό επίπεδο προσφέρει μεγαλύτερη λεπτομέρεια, αλλά παρουσιάζει προβλήματα όταν π.χ. ο παίκτης βρίσκεται δίπλα σε ψηλά αντικείμενα που κρύβουν το πεδίο της μάχης.

Τέλος, αυτό που προκαλεί εντύπωση στην πρώιμη έκδοση είναι οι αναφορές του συστήματος χειρισμού στο χειριστήριο του Xbox, απόδειξη ότι ο τίτλος δεν είναι ακόμα έτοιμος. Από την άλλη, το στυλ του τίτλου ίσως και να προτρέπει τη χρήση χειριστηρίου αντί για τον κλασικό συνδυασμό ποντικιού-πληκτρολογίου (άλλωστε στην ουσία είναι ένα twin-stick shooter), αλλά αυτό μένει να το δούμε με την κυκλοφορία του τίτλου.

Τα πρώτα δείγματα του Secret Ponchos δείχνουν έναν ιδιαίτερα προσεγμένο τίτλο, έναν τίτλο που συνδυάζει στοιχεία από διάφορα είδη παιχνιδιών και τα μεταφέρει στο online ανταγωνιστικό πεδίο. Η τακτική προσέγγιση των μαχών μπορεί να κάνει τη διαφορά, αλλά όπως ισχύει με τέτοιου είδους παιχνίδια, τον πρώτο λόγο για την επιτυχία του τον έχει η ίδια η κοινότητα. Αν αυτή το αγνοήσει, τότε το Secret Ponchos είναι καταδικασμένο να αποτύχει.

Η μέχρι τώρα εικόνα του πάντως δημιουργεί την ελπίδα για ένα επιτυχημένο μέλλον. Περιμένουμε λοιπόν μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του.

About Author

Αν και πολλοί λένε ότι γκρινιάζει, ο ίδιος δεν το παραδέχεται, λέγοντας ότι απλώς σχολιάζει αντικειμενικά. Κάπου χαμένος στο σπίτι του βρίσκεται ένας ΤΙ 99/4Α, ο πρώτος υπολογιστής που υποτίθεται ότι έπαιζε παιχνίδια. Η πορεία του με τον Spectrum και η αγάπη του για την Amiga, τον στιγμάτισαν ανεπανόρθωτα. Το πέρασμα από περιοδικά και sites του χώρου ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο την αγάπη του για τα videogames και παρά το ότι πλέον τσαντίζεται εύκολα με τις ενέργειες της Nintendo (και όχι μόνο), βαθιά μέσα του πιστεύει ότι είναι ο Link... Και όποιος τολμάει ας πει το αντίθετο.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions