Entwined – Review

0

Πότε pixel και πότε opus.

Το Entwined μία που παρουσιάστηκε στην E3 και μία που κυκλοφόρησε. Για PS4 τουλάχιστον. Οι εκδόσεις για PS Vita και PS3 ακολουθούν μέσα στον Ιούλιο και θα υποστηρίζουν Cross-Buy. Δεν είναι περίεργο που η παρουσίαση συνοδεύθηκε από ενθουσιασμό Είχε όλα τα κατάλληλα στοιχεία.

Προέρχεται από νέα ομάδα της Sony, ονόματι PixelOpus, η οποία αποτελείται από πρόσφατα αποφοιτήσαντες. Έχει ιδιαίτερο εικαστικό και επιρροές που παραπέμπουν σε τίτλους όπως Flower και Journey. Όχι μόνο αποτελεί κάτι διαφορετικό μέσα στο χαμό αλλά η εικόνα του “χτίζεται” πάνω στην ευαισθησία που εύκολα αναπτύσσει κανείς για το εκάστοτε “underdog”.

Στο Entwined οι παίκτες ελέγχουν παράλληλα δυο υπάρξεις, καθώς κινούνται σε τούνελ που συμβολίζει μια ολόκληρη ζωή. Κάθε ύπαρξη, ένα ψάρι και ένας κύκνος, ελέγχεται και από ένα μοχλό, ενώ κινείται πάντα μέσα στο δικό του ημικύκλιο. Περάστε από αρκετές σωστές πύλες, συγκεντρώστε αρκετές σφαίρες και τότε οι δύο υπάρξεις μπορούν να συνδεθούν. Αν καταφέρουν να περάσουν μερικά εμπόδια ακόμη, ενώνονται και μετατρέπονται σε δράκο. Σε αυτό το σημείο το πλαίσιο αλλάζει τελείως, ο δράκος μεταφέρεται σε ανοιχτό περιβάλλον στο οποίο μπορεί να κινηθεί πολύ πιο ελεύθερα προκειμένου να συγκεντρώσει κι άλλες σφαίρες. Όταν γεμίσει ο αντίστοιχος μετρητής ο παίκτης μπορεί να “γράψει” στον ουρανό και, όταν το επιλέξει, να μεταφερθεί στην επόμενη ζωή για να ξεκινήσει άλλο ένα παρόμοιο ταξίδι. Δεν υπάρχει τρόπος να χάσει ο παίκτης, με τα λάθη να ρίχνουν στάθμη στους μετρητές που πρέπει να γεμίσουν και να καθυστερεί έτσι το αναπόφευκτο.

Είναι ξεκάθαρο ότι η PixelOpus αντιμετωπίζει το Entwined ως εμπειρία. Ναι, έχει trophies, έχει και Challenge Mode όπου η δυσκολία ανεβαίνει πολύ απότομα για κάποιον που απλά πέρασε από το campaign. Το τελευταίο άλλωστε λίγο προσπαθεί να ζορίσει τον παίκτη από επίπεδο σε επίπεδο (ή από ζωή σε ζωή). Κάντε τρία λάθη και όλα τελειώνουν. Είναι μια συνθήκη στην οποία κάθε άλλο παρά εκπαιδεύεται ο παίκτης κατά τη διάρκεια του campaign. Συν τοις άλλοις το campaign είναι ζήτημα να αντέξει δύο ώρες, ανάλογα με το πόσο καλά θα τα πάτε στο χειρισμό. Ακούγεται πιο τρομακτικός από ό,τι είναι στην πράξη βέβαια, ακριβώς επειδή κάθε πλάσμα κινείται, τελικά, σε περιορισμένο χώρο. Άρα είναι δύσκολο ο ένας να βρεθεί στη Δύση και ο άλλος στην Ανατολή, ενώ τα διπλά εμπόδια τείνουν να παρουσιάζονται συμμετρικά τις περισσότερες φορές.

Αν όμως το Entwined είναι εμπειρία, προς τι η τόσο “ξερή” περιγραφή των μηχανισμών του στην προηγούμενη παράγραφο; Διότι η εμπειρία μένει στη θεωρία. Κατά τους δημιουργούς το Entwined εμπνέεται από κινεζικό μύθο και μιλά για ένα ζεύγος που θέλει να είναι πάντα μαζί αλλά δεν μπορεί. Ο ένας αναζητά τον άλλον σε διαδοχικές ζωές και η ένωση είναι πάντα νέος αγώνας. Ως μεταφορά για τη δυναμική μιας σχέσης ή την πάλη των αιωνίως αδελφών ψυχών, το Entwined κάνει αρχικά εντύπωση αλλά αργότερα ξεχνά να εκφραστεί πέραν των πολύ όμορφων γραφικών και του ταιριαστού ήχου. Θα περίμενε κανείς πιο ενδιαφέρουσες θεματικές εναλλαγές από επίπεδο σε επίπεδο, κάτι που να παραπέμπει ακόμη περισσότερο σε μυθικά και κλασικά εμπόδια που μπαίνουν ανάμεσα σε δυο ανθρώπους. Ούτε αυτά τα εμπόδια μετουσιώνονται σε όρους gameplay. Αν δεν είχατε την περιγραφή, αν δεν έχετε παρακολουθήσει την παρουσίαση της Sony στην E3, είναι πολύ πιθανό να μη βγάλετε τα συμπεράσματα που θα ήθελε η PixelOpus.

Είναι δε ακόμη πιο παράξενο πως με τόσο μικρή διάρκεια, όλα όσα υπάρχουν για να δείτε και να γνωρίσετε εσωκλείονται ουσιαστικά στο πρώτο επίπεδο. Η συνέχεια απλά ακολουθεί το ίδιο ακριβώς μοτίβο με ελάχιστη κλιμάκωση πρόκλησης και νοήματος. Η συμπερίληψη του challenge mode και των leaderboards δείχνει ότι υπήρχε συνείδηση της μικρής διάρκειας, όχι όμως και της, κάπως ευχάριστης μάλλον, μονοτονίας που αποτελεί τον πυρήνα του gameplay. Δείχνει επιπλέον ότι ο τίτλος δεν σχεδιάστηκε ως playable όνειρο ή μεταφορά. Διότι σε τέτοιες περιπτώσεις μετρά το ταξίδι και όχι η θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

5

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions