The Last Of Us (GC 2012)

0

Μιλώντας με τους Troy Baker και Ashley Johnson

Η φετινή Gamescom είχε και κάποιες αρκετά ενδιαφέρουσες εκπλήξεις τις οποίες δεν περιμέναμε είναι η αλήθεια. Όχι τόσο για την εμφάνιση ορισμένων προσωπικοτήτων όσο περισσότερο για τον τρόπο με τον οποίο έγιναν οι παρουσιάσεις. Δύο τέτοιες εκπλήξεις μας επιφύλασσε η Sony για τους δύο πιο μεγάλους τίτλους που ετοιμάζει αυτήν τη χρονιά: το Beyond και το The Last of Us.

Προς μεγάλη μας έκπληξη το preview του The Last of Us δεν ήταν το παραδοσιακό gameplay session, αλλά ένα Q&A με τους ηθοποιούς που υποδύονται την Ellie (Ashley Johnson) και τον Joel (Troy Baker) του παιχνιδιού. Μία συνέντευξη που περισσότερο θύμιζε συνέντευξη Τύπου στις Κάννες εν όψει κάποιου κινηματογραφικού φεστιβάλ.

Οι ηθοποιοί μας μίλησαν για την ίδια τους τη δουλειά. Για το πώς βρήκαν τη μεταξύ τους χημεία, πως την αξιοποίησαν και εν τέλει πώς τα δεδομένα που λαμβάνουν οι σχεδιαστές από το motion-capture γίνονται ερμηνείες ικανές να συγκινήσουν και να εντυπωσιάσουν.

“Η Ashley έχει δουλέψει αρκετά στην τηλεόραση, σε σειρές όπως το The Killing, αλλά έχει κάνει και εμφάνιση σε μία ταινιούλα που οι περισσότεροι δε θα ξέρετε, το Avengers”, είπε προλογίζοντας τη συνέντευξη ο εξαιρετικά πνευματώδης κύριος Baker και συνέχισε, “εγώ είμαι περισσότερο των videogames και του motion-capture” (ο ίδιος έχει υπάρξει ο Scarface του Arkham City και θα είναι ο πρωταγωνιστής του νέου Bioshock).

Έχουμε ξαναπεί πολλές φορές πως η τεχνική motion-capture που ακολουθείται στο The Last of Us αλλά και στα Uncharted είναι τόσο σημαντική, γιατί συλλαμβάνει αρμονικά όχι μόνο τις γενικότερες κινήσεις του σώματος του ηθοποιού αλλά και τις εκφράσεις του προσώπου του και την ομιλία του ταυτόχρονα. “Αυτό δίνει μία οργανικότητα στις ερμηνείες μας που δε συναντάς εύκολα σε άλλα videogames”, δήλωσε η γλυκύτατη Ashley. “Και κυρίως βοηθά εμάς του ίδιους να ξεκλειδώσουμε ακόμα πιο εύκολα τους χαρακτήρες μας”, συμπληρώνει ο Troy.

Καθώς μιλάμε για το setting του παιχνιδιού, ο καθένας τους μας δίνει λίγες εντυπώσεις για τον χαρακτήρα του, λίγες από τις κατευθυντήριες γραμμές που έχει ακολουθήσει, προσέχοντας να μην κάνει spoiler. “Η γραμμή εκείνη του σεναρίου που μου έδωσε τη δυνατότητα να καταλάβω ποιος είναι ο Joel, ήταν αυτή που τον περιέγραφε ως τον άνθρωπο που δεν έχει άλλα ηθικά όρια να ξεπεράσει”, μία εικόνα πολύ δυνατή, αλλά ταυτόχρονα ο πυρήνας της ψυχοσύνθεσης του Joel. Είναι ο κυνικός και ο μηδενιστής, ο άνθρωπος που έχει χάσει πάρα πολλά για να ρισκάρει να χάσει περισσότερα. Η Ellie είναι ο σύνδεσμος του με ένα παρελθόν που δε θέλει αλλά δε μπορεί να μη θυμάται. Είναι η επαφή του με όσα έχασε. “Η Ellie έχοντας μεγαλώσει σε ένα σχετικά προστατευμένο περιβάλλον δε γνωρίζει τον κόσμο αρκετά καλά, αλλά παράλληλα έχει μεγαλώσει και γαλουχηθεί στην αποκάλυψη. Είναι εξαιρετικά ανθεκτική και δυνατή με τίμημα τα ξέγνοιαστα χρόνια της νεότητάς της. Είναι μία έφηβη κοπέλα που ποτέ δεν είχε την ευκαιρία να είναι έφηβη.” “Και έχει δυνατό κροσέ”, συμπληρώνει ο Troy αστεϊζόμενος.

“Έχει πέσει ξύλο στα motion-capture sessions μας”, παραδέχεται ο Troy, αναλύοντάς μας μερικές από τις πιο δύσκολες στιγμές των γυρισμάτων τους. “Νομίζω πως αυτό που κάνει πιο εύκολη τη δουλειά μας είναι η εξαιρετική γραφή του σεναρίου και η ανεκτίμητη βοήθεια του σκηνοθέτη σε κάποια νευραλγικά τμήματα και σκηνές. Ήταν μία σκηνή λοιπόν, χαρακτηριστικά, πολύ σημαντική για την εξέλιξη της υπόθεσης και είχαμε κολλήσει εκεί για ώρες. Πραγματικά δε μπορούσε να βγει και το πιο τρελό ήταν πως ήταν σε ένα σημείο που είχαμε γνωρίσει ο ένας τον άλλον και είχαμε αναπτύξει τη μεταξύ μας χημεία. Ο σκηνοθέτης τότε, μας είπε να χαλαρώσουμε και να πάρουμε λίγο αέρα. Βγαίνοντας από το studio, προσπαθούσα να συγκεντρώσω στιγμές μου και αναμνήσεις μου, προσπαθούσα να ανασύρω κάτι από το παρελθόν που θα με βοηθούσε.” “Η αλήθεια είναι πως ήταν πολύ δύσκολη σκηνή, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες” δήλωσε σχεδόν κρυπτικά η Ashley. “Αυτό όμως ήταν και εκείνο που μας απελευθέρωσε εν τέλει”, αναλογίστηκε ο Troy, “το γεγονός πως η σκηνή και η ατμόσφαιρα ήταν ήδη τόσο φορτισμένες από την υπόθεση, που δεν χρειαζόταν κάτι περισσότερο από μας. Με αυτό κατά νου, μπήκαμε ξανά στο studio και με μία μόνο λήψη το καταφέραμε το αναθεματισμένο και ήταν καλό.”

Μπορεί λοιπόν η χημεία τους να έχει αναπτυχθεί με τον καιρό, αλλά η ουσία παρέμενε στις διευκολύνσεις που τους δόθηκαν να ανακαλύψουν τους χαρακτήρες τους. “Στην αρχή τα περισσότερα γίνονταν για να ανακαλύψουμε τους χαρακτήρες μας. Ειδικά ο Joel, είναι τόσο λακωνικός και δύσκολος να τον διαβάσεις,” δηλώνει η Ashley, “με την Ellie, παρόλο που μιλάμε για ένα μικρό παιδί δεν είχα τόσο μεγάλο πρόβλημα καθώς δεν είναι παιδί ουσιαστικά. Είναι πολύ ώριμη λόγω των όσων έχει ζήσει και είναι και προσιτή στο θεατή, έχει πολλές εξάρσεις -λόγω ηλικίας- και ο κόσμος τη συναρπάζει και θέλει να τον γνωρίσει”. Ο Joel όμως δε μοιράζεται αυτόν τον ενθουσιασμό, γνωρίζει πως κάθε μέρα είναι όπως όλες οι άλλες, κάθε μέρα σε αυτόν τον κόσμο είναι επιβίωση.

“Υπάρχουν ατάκες μέσα στο κείμενο που τον ξεκλειδώνουν” δηλώνει ο Troy, “ένα σημείο από τα trailer που έχετε δει όλοι, τη λεγόμενη ενέδρα, είναι αρκετά αποκαλυπτικό θα έλεγα”. Σε αυτό το βίντεο ο Joel διαισθάνεται πως κάτι τρέχει πριν ακόμα τους στήσουν την ενέδρα, ξεφεύγοντας παρά λίγο από την παγίδα, η Ellie τον ρωτά πώς το ήξερε. “Η απάντησή του είναι τόσο περιεκτική και σοκαριστικά γνήσια, που δεν αφήνει περιθώρια για περισσότερες εξηγήσεις: “επειδή έχω βρεθεί και στις δύο πλευρές”, μας δίνει λοιπόν μία εντυπωσιακή οπτική στον χαρακτήρα του και μιλώντας προσωπικά είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες που έχω υποδυθεί” δηλώνει ο Troy.

“Υπάρχουν στιγμές στον τίτλο, που ο θεατής ξεχνά πως έχουμε να κάνουμε με ένα videogame, στο trailer με τον παλιό γνώριμο του Joel, τον Bill, υπάρχει ένα σημείο που ο Bill χάνει την ανάσα του για λίγο, διακόπτοντας την άρθρωσή του, αλλά αυτό είναι τόσο εξαιρετικά δεμένο με τη στιγμή, που την κάνει εξαιρετική. Ο Earl (Brown) εκείνη τη μέρα ήταν λίγο συναχωμένος και αυτό το σημείο, αυτή η ατέλεια, παρουσίασε ακόμα περισσότερο και χωρίς υπερβολές τις συνθήκες. Είναι δύσκολο να περιγραφεί πόσο σημαντικό είναι για μας το πλήρες motion-capture”.

Το The Last of Us δε φοβάται να δείξει τις κινηματογραφικές καταβολές του και όπως όλα δείχνουν, η ίδια η Sony δείχνει να το στηρίζει αυτό πάση θυσία. Δε μιλάμε πλέον απλά για ένα videogame. Στο The Last of Us, όλα δείχνουν να λειτουργούν οργανικά, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Το ερώτημα είναι πως με τόσες προσδοκίες που μας έχει δημιουργήσει ο τίτλος, πώς θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μας όταν τελικά κυκλοφορήσει.

ΥΓ. Ο γράφων βασικά δεν έχει αμφιβολίες. Απλά λόγω παρουσίασης οφείλει να δείχνει συγκρατημένος. Δεν είναι.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions