Συνέντευξη: O Yosuke Hayashi μιλά για το Dead or Alive 5 (GC 2012)

0

Με εστίαση στο core κοινό

Η φετινή χρονιά είναι πολύ σημαντική για την Team Ninja. Μετά από ένα χλιαρό Ninja Gaiden 3 έχει επωμιστεί το βάρος ενός ακόμα μεγάλου franchise χωρίς τον Tomonobu Itagaki στο τιμόνι της παραγωγής. Στα πλαίσια της Gamescom βρήκαμε τον Yosuke Hayashi, δημιουργό του νέου Dead or Alive και του θέσαμε κάποιες ερωτήσεις σε ένα σχετικά σύντομο Q&A session.

Authority: Έχουν περάσει πολλά χρόνια από το τελευταίο Dead or Alive και το fighting τοπίο έχει αλλάξει άρδην. Ποια ήταν η ιδέα που ενέπνευσε την επιστροφή στο franchise; Θεωρείτε πως μπορεί να σταθεί στη σύγχρονη fighting “σκηνή”;

Yosuke Hayashi: Μετά το DoA4 η αλήθεια είναι πως δε γνωρίζαμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να εξελίξουμε περαιτέρω το franchise ή προς ποια κατεύθυνση θα μπορούσαμε να κινηθούμε και ως συνέπεια η ομάδα “έσπασε” και άρχισε να δουλεύει σε διαφορετικά project ο καθένας. Πριν από τρία περίπου χρόνια αρχίσαμε να επανεξετάζουμε το franchise και έπεσε η ιδέα ενός concept, του “Fighting Entertainment”.

Και πάνω σε αυτήν την ιδέα στηριζόμαστε. Στο γεγονός πως έχουμε φτιάξει έναν τίτλο ικανό να προσελκύσει τόσο όσους ασχολούνται σοβαρά με τα fighting games όσο και εκείνους που θέλουν κάτι διασκεδαστικό να περάσουν την ώρα τους. Το Fighting Entertainment είναι ακριβώς αυτό.

Authority: Παραδοσιακά όμως, το DoA επιχειρούσε να καλλιεργήσει μια hardcore εικόνα παρότι οι καταναλωτές και οι tournament players δεν το αντιλαμβάνονταν ως τέτοιο. Κατέληγε λοιπόν να κινείται κάπου ανάμεσα σε casual/fun και core. Δε θέλετε με το νέο DoA να γίνετε πιο σαφείς στις επιδιώξεις σας ή να επιδιώξετε κάτι νέο; Θέλετε να τραβήξετε το ενδιαφέρον των παικτών τουρνουά;

Yosuke Hayashi: Η αλήθεια είναι πως το “Fighting Entertainment” είναι αρκετά σαφές από μόνο του. Έχουμε δημιουργήσει πολύ στιβαρούς μηχανισμούς βασισμένους στην αντίδραση και τα αντανακλαστικά, χαρακτηριστικά ενός hardcore τίτλου και μέσα σε αυτά έχουμε βάλει και λίγο από θέαμα. Το θέαμα όμως είναι απολύτως ενσωματωμένο σε ένα σκεπτόμενο και στρατηγικό gameplay. Εντός αυτού του πλαισίου εντάσσονται και όλες οι αλληλεπιδράσεις με το περιβάλλον των παικτών. Δεν υπάρχει τύχη. Αν ο ένας παίκτης καταφέρει να συγχρονίσει και να σχεδιάσει μία επίθεση που θα στείλει τον αντίπαλό του σε ένα κανόνι για παράδειγμα, όπως στην πίστα του τσίρκου, τότε μιλάμε για στρατηγική.

Στα σχετικά με τους παίκτες τουρνουά και γενικά τους πιο σκληροπυρηνικούς παίκτες, αυτό είναι το κοινό στο οποίο στοχεύουμε περισσότερο από κάθε άλλο DoA. Έχουμε δουλέψει περισσότερο από ποτέ στο να προσαρμόσουμε τους μηχανισμούς του παιχνιδιού και να εξισορροπήσουμε τον τίτλο ώστε να μπορεί να σταθεί σε ένα επαγγελματικό τουρνουά. Γι’ αυτό το σκοπό έχουμε επιστρατεύσει επαγγελματίες παίκτες, πρωταθλητές του EVO σε fighting games αλλά και την κοινότητά μας, ώστε να είμαστε σίγουροι πως ο τίτλος θα μπορεί να υπάρχει πολύ καιρό μετά την κυκλοφορία του. Γι’ αυτό έχουμε παρακολουθήσει και επαγγελματικά τουρνουά και έχουμε ήδη οργανώσει μερικά. Το feedback που λάβαμε είναι εξαιρετικά πολύτιμο και σε αυτό έχουμε στηριχθεί κατά ένα μεγάλο βαθμό και σίγουρα χωρίς όλους εκείνους του παίκτες που παίζουν το DoA 4 για σχεδόν 7 χρόνια, το νέο DoA δε θα ήταν εφικτό και πραγματικά θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε (Εκείνη τη στιγμή ο κύριος Hayashi μας έδειξε τις επιλογές “professional” και “casual” στα settings του παιχνιδιού). Όπως βλέπετε υπάρχουν πολλά πράγματα και πολλές επιλογές στο νέο Dead or Alive, από την camera μέχρι το χειρισμό και τις ενδείξεις επί της οθόνης. Από την άλλη, θέλουμε να είμαστε προσιτοί και στους νέους παίκτες. Αυτό θέλουμε να το καταφέρουμε μέσω του στοιχείου της διασκέδασης είτε αυτή θα είναι “οπτική” (γέλια) είτε μέσω των εντυπωσιακών σκηνικών εντός της μάχης.

Authority: Με την απουσία του κυρίου Itagaki πως αισθάνεστε εσείς οι ίδιοι με αυτό που κάνετε για το franchise; Θέλετε να δώσετε κάτι νέο στον κόσμο; Θα παραμείνετε στην παλιά φιλοσοφία της σειράς ή θα την αλλάξετε ριζικά; Οι αντιδράσεις με το Ninja Gaiden δεν ήταν και οι καλύτερες.

Yosuke Hayashi: Το DoA για εμάς είναι ένα “restart” της σειράς. Απουσιάζαμε από τις κονσόλες για περίπου 7 χρόνια. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε αυτήν τη στιγμή είναι να κυκλοφορήσουμε το Dead or Alive και να το προσφέρουμε στην κρίση του κόσμου. Επί της παρούσης δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο πλάνο για το μέλλον του franchise αλλά το σίγουρο είναι πως δε σκοπεύουμε να περιμένουμε άλλα 7 χρόνια (γέλια). Σχετικά με το Ninja Gaiden θέλαμε να κάνουμε κάτι νέο και διαφορετικό αλλά το feedback ήταν αρκετά αμφιλεγόμενο. Οι παλιοί παίκτες δεν ήταν τόσο ευχαριστημένοι με τις αλλαγές σε αντίθεση με τους νεότερους που είχαν πιο θετικά σχόλια. Πιστεύουμε πως με το Ninja Gaiden Razor’s Edge για το Wii U, οι πιστοί της σειράς θα δουν κάποια πράγματα που θα τους ευχαριστήσουν.

Authority: Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας κύριε Hayashi. Ανυπομονούμε να δούμε τον τίτλο.

Yosuke Hayashi: Εγώ σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας. Καλή ξεκούραση.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions