Swords & Soldiers HD – Review

0

Σχεδόν ιδανική μεταφορά. Μετά από 5 χρόνια.

Το Swords & Soldiers κυκλοφόρησε, πρώτη φορά, το 2009 για WiiWare. Από τότε βρέθηκε σε PC, Mac, Linux, Android, iOS, PS3 και 3DS. Τώρα φτάνει στο Wii U, κλείνοντας τον μεταφορικό κύκλο που ξεκίνησε στο πρώτο Wii και τελειώνει στο δεύτερο. Οι “μεταφράσεις” έχουν συχνά και απώλειες όμως, ενώ φυσιολογικό είναι να αναρωτιέται κανείς τι εντύπωση αφήνει ένας τίτλος πενταετίας.

Πρόκειται, κατά βάση, για τίτλο tower defense με τον παίκτη να απασχολείται πιο συχνά με την παραγωγή μονάδων παρά πύργων, καθώς όλες κινούνται προς το αντίπαλο στρατόπεδο στον καθόλα “οριζοντιομένο” χάρτη. Ο χρυσός είναι ο μόνος πόρος που συγκεντρώνει ενεργά ο παίκτης, με το συμπληρωματικό mana απλά να ανανεώνεται αυτόματα. Σε κάθε επίπεδο επιβάλλεται η ανάπτυξη των skills, από την αρχή κάθε φορά, με τη δαπάνη του απαραίτητου χρυσού. Η πρόσβαση σε μονάδες, spells, ταχύτερα ανανεώσιμο mana και διάφορες παραλλαγές είναι βασική προτεραιότητα αλλά και διαδικασία που ξεκινά σε κάθε επίπεδο από την αρχή. Σε τρία διαφορετικά campaigns με 10 επίπεδα το καθένα για Vikings, Aztecs και Chinese προκύπτουν προκλήσεις και περιορισμοί που ενθαρρύνουν τον πειραματισμό, χωρίς όμως ποτέ να γίνονται εξαιρετικά επιβαρυντικοί, πράγμα που ισχύει και γενικότερα για το επίπεδο δυσκολίας.

Το χιούμορ είναι έκδηλο σε κάθε campaign, κάτι που φαίνεται από την πρώτη κιόλας αποστολή με την αναζήτηση του “Holy Grill”. Ενώ δεν θα φανταζόσασταν ποτέ πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένας πολιτισμός για να προστατεύσει μια πιπεριά…

Καθένας από τους τρεις διαθέσιμους πολιτισμούς έχει επαρκώς διαφοροποιημένο roster μονάδων και ιδιοτήτων ώστε να αποφεύγονται τα χειρότερα, ενώ το artwork ξεχωρίζει στην υψηλότερη πλέον ανάλυση (που απολαμβάνει και η έκδοση για PC) άλλωστε. Το animation δε είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και χαρακτηριστικό.

Παρότι πέρασαν τόσα χρόνια η έκδοση για Wii U, περιέργως, δεν είναι η πληρέστερη σε όλα τα επίπεδα. Για αρχή λείπει το online multiplayer, ενώ παραμένει το local multiplayer. Το τελευταίο αφήνει τον έναν παίκτη να χρησιμοποιεί το GamePad και τον άλλον τη μεγάλη οθόνη με τη βοήθεια ενός Wii Remote ή Wii Remote Plus. Στην ουσία στην οθόνη διατηρείται το πρωτότυπο σύστημα χειρισμού, εκείνο που συναντήσαμε στην έκδοση για Wii, ενώ στο GamePad μεταφέρεται το σύστημα χειρισμού της έκδοσης για 3DS, ευτυχώς με βελτιώσεις στην απόκριση. Είναι πολύ απλή υπόθεση το πέρασμα από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο, ενώ όλες οι άλλες λειτουργίες είναι ένα ή δύο αγγίγματα, το πολύ, μακριά. Στη μεγάλη οθόνη βέβαια όλα επιλέγονται με το pointer του Wii Remote. Συγκριτικά ο χρήστης του GamePad μάλλον έχει το πλεονέκτημα στην ταχύτητα βέβαια.

Επιπλέον λείπει το τέταρτο campaign που είχε προστεθεί ως DLC, με την ομάδα ανάπτυξης να έχει τη θέληση να το προσθέσει και εδώ αλλά να δηλώνει ότι εξαρτάται από τις πωλήσεις του τίτλου.

Σε σημεία είναι τρομακτικό και το πόσο απλό αλλά και πόσο διασκεδαστικό είναι ένα παιχνίδι tower defense από μια αιωνιότητα πριν (για τα δεδομένα τεχνολογίας και gaming), παρά τις όποιες ελλείψεις. Όσο για το χιουμοριστικό ύφος, είναι τουλάχιστον κολλητικό. Πάντως όλο και κάτι έχει πάει καλά στη συνεργασία με την Nintendo αφού ετοιμάζεται το Swords & Soldiers II για το Wii U.

Επίτηδες αφήσαμε στο τέλος την τιμή, που στην προκειμένη αξίζει ειδική αναφορά: μόλις 3 ευρώ. Το σίγουρο είναι ότι δεν του φαίνεται.

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions