NBA Live 14 – Review

0

Barely alive

Υφίσταται ένας άγραφος νόμος στο game development. Όταν η ανάπτυξη τραβά πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο, όταν δίνουν και παίρνουν οι ονομασίες αλλά και μονίμως πάει όλο και πιο πίσω η κυκλοφορία, τα πράγματα είναι δύσκολα. Πολύ δύσκολα.

Το τελευταίο NBA Live ήταν το NBA Live 10, πράγμα που σημαίνει ότι από το 2009 δεν έχει εμφανιστεί νέα προσθήκη στην πολυετή σειρά. Έγινε μια απόπειρα με το NBA Elite 11, η κυκλοφορία του οποίου ακυρώθηκε στο παρά-πέντε, λόγω μη ικανοποιητικής ποιότητας. Αν και πάντα είναι απορίας άξιο το πως είναι δυνατό να περιμένει κανείς μέχρι τελευταία στιγμή. Ένα ακόμη περίεργο και πολύ πιο πρόσφατο σημάδι ήταν η απόφαση της EA να διαθέσει το NBA Live 14 αποκλειστικά σε συστήματα νέας γενιάς, δηλαδή σε PlayStation 4 και Xbox One. Το κάνει επειδή το νέο της όραμα για τη σειρά δεν μπορεί να σταθεί αλλού ή για να μην έρθει αντιμέτωπη (ακόμη) με τον ανταγωνισμό;

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ισχύει, και μάλιστα πέρα από κάθε αμφιβολία, το δεύτερο. Με το NBA 2K14 να μην έχει εμφανιστεί ακόμη σε PS4 και Xbox One, το NBA Live 14 είναι ο μόνος τίτλος μπάσκετ που μπορεί να αγοράσει όποιος έχει στα χέρια του κάποιο από τα νέα συστήματα. Για αυτό το λόγο μπορεί να “επιπλεύσει” οικονομικά.

Από την πρώτη στιγμή το NBA Live 14 δεν πείθει ότι σχεδιάστηκε για την ιπποδύναμη του νέου hardware. Με εξαίρεση την ανάλυση, μοντέλα, animation και AI όχι απλά θυμίζουν αλλά όντως ανήκουν στην προηγούμενη γενιά, και όχι στην καλή της εποχή. Τα όποια προβλήματα βρίσκονται στην καρδιά της μπασκετικής προσομοίωσης, όχι τόσο στα επιπλέον modes όπως τα Ultimate Team και Rising Star. Κάθε τόσο ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα ότι δεν είναι απλή υπόθεση να διακόψει ένα animation για κάποια γρήγορη προσαρμογή, πως στη ρακέτα η άμυνα θυμίζει τα άλματα με στόχο τη συλλογή πεταλούδων του κλασικά ανεπαρκούς Total NBA, ενώ ο πιο εύκολος τρόπος να κάνετε τους παίκτες της ομάδας σας να σταθούν και να κοιτούν με απορία είναι να σταματήσετε με τον παίκτη που ελέγχετε σε κάποιο σημείο του παρκέ. Μάχη για το χώρο; Αν δεν κινείστε εσείς, δεν υπάρχει βιασύνη, σωστά;

Έστω ότι κινείστε συνεχώς και αξιοποιείται και το πλήκτρο Turbo. Το τελευταίο δεν είναι ποτέ σαφές τι επίπτωση θα έχει στην ταχύτητα του παίκτη, ενώ δεν λείπουν περιπτώσεις που αναρωτιέται κανείς αν όντως πατήθηκε ή όχι. Η κλασική λογική του σουτ επιστρέφει αλλά ευτυχώς ο χειρισμός υιοθετεί κανονικά το ρόλο των sticks στο ντριμπλάρισμα. Το βασικό θετικό σημείο του νέου συστήματος είναι πως η μπάλα αποτελεί πλέον ξεχωριστή οντότητα από το σώμα του παίκτη, άρα επηρεάζεται ξεχωριστά από τους νόμους της φυσικής. Ο χειρισμός λειτουργεί σε βασικό επίπεδο αλλά δεν μπορεί να κρύψει το πραγματικά προβληματικό animation, το οποίο είναι και το μόνο πράγμα που μπορεί να επιβάλλει όντως το ρυθμό του στο παιχνίδι αλλά και στον ίδιο τον παίκτη.

Αν όλα αυτά συντρέχουν σε offline play, φανταστείτε τι συμβαίνει online. Κατά τα άλλα το γνωστό Ultimate Team mode λειτουργεί όπως και σε άλλους τίτλους της EA, ενώ η επιλογή για καριέρα με έναν παίκτη αλλά και management μιας ομάδας λειτουργούν μεν αλλά όχι χωρίς τα δικά τους παράλογα. Οι προκλήσεις που καλείται να ξεπεράσει ο παίκτης από την αρχή σχεδόν είναι κάπως παράλογες. Για παράδειγμα στην πραγματικότητα κανείς δεν θα ζητούσε από ένα νέο αστέρι να καταρρίψει σε λίγες αγωνιστικές κάποιο ιστορικό ρεκόρ. Κάθε ενέργεια μετρά, επιβραβεύεται και τιμωρείται στη βαθμολογία του παίκτη, αλλά σπάνια είναι σαφές το τι συμβαίνει. Μπορεί λοιπόν να κληθεί ο παίκτης να μαρκάρει συνεχώς συγκεκριμένο αντίπαλο, αλλά αυτό δεν πάει να πει ότι του λέει ποτέ κανείς ποιος είναι ο στόχος του… Στο management mode τα πράγματα είναι καλύτερα μέχρι να ξεκινήσουν οι μετεγγραφές.

Η εντύπωση που μένει είναι πως το NBA Live 14 βγήκε στην αγορά γιατί χάθηκε χρόνος και χρήμα που έπρεπε, έστω και μερικώς, να φέρουν κάποιου είδους αποτέλεσμα. Είναι τόσο άχαρο το NBA Live 14 στα εξαιρετικά βασικά της προσομοίωσης του αθλήματος ώστε δύσκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί ως μαγιά για το επόμενο βήμα. Ως έχει η κατάσταση, το επόμενο βήμα λέγεται “φτου κι απ’ την αρχή”.

3

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions