Path Of Exile – Review

0

Ευνοϊκή εξορία

Το Path Of Exile το πρωτοείδαμε τον Ιανουάριο, όταν δηλαδή ξεκίνησε η διάθεση της open beta του τίτλου. Μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους, κυρίως γιατί περιείχε μια σειρά νεοτερισμών, σε ένα μάλλον ακλόνητο από φρέσκες ιδέες είδος. Εννέα μήνες μετά, το Path Of Exile (εν συντομία PoE) κυκλοφορεί και επίσημα, μεταπηδώντας παράλληλα στην πλατφόρμα του Steam.

Πέρα από την προσθήκη της Scion και του ολοκληρωμένου πλέον τρίτου Act, ελάχιστα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί από τη beta. Δυστυχώς, η μετάβαση του PoE στους servers του Steam, ακόμα δεν έχουν αποδεσμεύσει πλήρως τον τίτλο από τα αναίτια disconnect και το lag – αν και έχει εξομαλυνθεί μερικώς η κατάσταση, και τα προβλήματα λογικά θα συρρικνώνονται ολοένα και περισσότερο όσο περνάει καιρός από το launch.

Αφού συνδεθούμε στο server του παιχνιδιού, προχωράμε αμέσως στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα – αμέσως παρατηρούμε ότι είναι διαθέσιμοι, χωρίς απώλειες και οι χαρακτήρες που φτιάξαμε κατά την διάρκεια της open beta. Όπως έχουμε ήδη προαναφέρει, το Path Of Exil προσφέρει έξι διαφορετικές κλάσεις, με τρεις από αυτές να βασίζονται σε συγκεκριμένο attribute (Strength, Dexterity, Intelligence) και τις υπόλοιπες να αποτελούν τις υβριδικές προτάσεις. Αργότερα, εφόσον τη βρείτε και την απελευθερώστε κατά την διάρκεια του story, γίνεται διαθέσιμη και η προαναφερθείσα Scion, η έβδομη και πιο ευέλικτη κλάση του παιχνιδιού, η οποία ισορροπεί ανάμεσα και στα τρία στατιστικά. Η Scion πιθανότατα θα αποτελέσει αποκλειστικά επιλογή των πλέον έμπειρων παικτών, λόγω της περίπλοκης δομής της.

Το skill tree, αυτό το αχανέστατο δίχτυ με τα 1,350 passive skills, είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του PoE. Όλες οι κλάσεις του παιχνιδιού μοιράζονται το ίδιο δέντρο, αλλά κάθε μια ξεκινά από διαφορετικό σημείο, το οποίο γειτνιάζει με skills συγγενικά στα βασικά της attributes. Από κει και πέρα, η εξέλιξη του χαρακτήρα βρίσκεται αποκλειστικά στις επιλογές των παικτών. Υπάρχουν σίγουρα κάποιες προτεινόμενες διαδρομές, η τοποθέτηση των πολυπόθητων skill points δεν γίνεται όμως ποτέ εύκολη υπόθεση – υπάρχει τέτοια ευρεία γκάμα επιλογών που κάθε πόντος έχει βαρύνουσα σημασία για τη μετεξέλιξη του ήρωα. Σε συνδυασμό με το ριζοσπαστικό μηχανισμό των Gems και το εκτενέστατο loot system, το PoE υπόσχεται απόλυτη ευκαμψία στους χαρακτήρες και μη γραμμικό leveling. Και το κατορθώνει κιόλας.

Τα Skill Gems έρχονται σε τρία χρώματα που αντιστοιχούν στα βασικά στατιστικά: μπλε για Intelligence, κόκκινο για Strength, πράσινο για Dexterity. Έχουν τις ιδιότητες ενός κοινού αντικειμένου – με λίγα λόγια μπορείτε να τα μεταφέρετε στο inventory σας, να τα πουλήσετε ή να τα κρατήσετε στο stash για κάποιον μελλοντικό σας χαρακτήρα. Για να τα αξιοποιήσετε, απλά τα τοποθετείτε στην πανοπλία ή στο όπλο σας, σε socket εφάμιλλου χρώματος. Από εκείνη τη στιγμή γίνονται διαθέσιμα τα abilities τους στον χαρακτήρα, ενώ με κάθε kill αποκτούν εμπειρία και ανεβαίνουν επίπεδα, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα τους.

Το Path Of Exile στην τρέχουσα φάση έχει τρία επίπεδα δυσκολίας, τα Normal, Cruel και Merciless. Ολοκληρώνοντας το 3ο Act σε δυσκολία Normal ή Cruel, οι παίκτες επιστρέφουν στην εισαγωγική σκηνή, παίζοντας στο αμέσως επόμενο difficulty setting. Σε Cruel και Merciless υπάρχει απώλεια εμπειρίας κάθε φορά που ο χαρακτήρας πεθαίνει (5% και 10% αντίστοιχα) και σημαντική μείωση στις αντιστάσεις σε Elemental και Chaos επιθέσεις/ξόρκια. Ακολούθως τα encounters έχουν αυξημένα levels που συμβαδίζουν με το επίπεδο του χαρακτήρα, ώστε οι μάχες να μην χαρακτηρίζονται ποτέ άνετες.

Επομένως, παρόλο που φαινομενικά τα τρία Acts προδιαθέτουν για έναν μικρό τίτλο (που πάντως θα σας απασχολήσει τουλάχιστον 15-20 ώρες) με χαμηλή πρόκληση, τα Cruel και Merciless πολλαπλασιάζουν σημαντικά τη διάρκεια και τη δυσκολία, βγάζοντας σας από τη μέχρι τότε, ασφαλή ζώνη. Ιδιαίτερα για όσους αρέσκονται στο μοναχικό παιχνίδι, το Path Of Exile «ζορίζει» αρκετά – πιθανότατα μετά το Normal, θα σχηματίσουν οι περισσότεροι τα πρώτα τους parties, όπου μέχρι έξι άτομα βρίσκονται ταυτόχρονα στον ίδιο instanced κόσμο. Αυτός είναι και ο πλέον επιθυμητός τρόπος παιχνιδιού, που απαιτεί από κάθε κλάση να συνεργαστεί αρμονικά με τις υπόλοιπες. Ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων, αυξάνεται κλιμακωτά η δυσκολία αλλά και η ποιότητα/ποσότητα των loots. Να έχετε πάντως υπόψη σας ότι η λεία που αφήνουν τα τέρατα εμφανίζεται σε όλους όσους βρίσκονται μαζί σας, οπότε θα βαρεθείτε να βλέπετε τα αντικείμενα που χρειάζεστε να «κάνουν φτερά», αν παίζετε με κόσμο που δεν γνωρίζετε.

Το μοναδικό ψεγάδι του multiplayer έχει να κάνει με τη συχνή αδυναμία παρακολούθησης της δράσης, ειδικά στις χαμηλότερες αναλύσεις όπου επικρατεί πραγματικό πανδαιμόνιο (σε συνδυασμό και με τα lag spikes που προαναφέραμε και που ελπίζουμε ότι σύντομα θα εκλείψουν δια παντός).

Σίγουρα οι ιδέες του PoE δεν είναι ιδιαίτερα «ευκολόπεπτες», τουλάχιστον αρχικά. Καταλήγουν όμως εξόχως ασυναγώνιστες: θα σας ξενίσει η επιστροφή στους τυπικούς μηχανισμούς των περισσοτέρων aRPG. Συνάμα η ενσωμάτωση των Ladders, των Race Events (γρήγορο leveling σε περιορισμένο χρονικό διάστημα μιας ή δυο ωρών) και το γεγονός ότι η Grinding Gear υπόσχεται συνεχείς ανανεώσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα, υπόσχονται στιβαρό και πιστό community, καθώς και ένα πολύ ευοίωνο μέλλον για τον τίτλο. Είναι και free-to-play, οπότε δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για να το απορρίψετε.

8

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions