Firefall – Gamescom 2013 Preview

0

Απελευθερώνοντας τη Γη, κομμάτι, κομμάτι.

Δεν ήταν δύσκολο να μας τραβήξει την προσοχή ένας τίτλος σαν το Firefall. Το πρώτο του βίντεο εξάλλου συνοδευόταν από συνειρμούς που μονάχα ευχάριστοι μπορούν να θεωρηθούν. Λίγο η cell-shaded αισθητική που θυμίζει Borderlands, λίγο η ενδιαφέρουσα sci-fi υπόθεση και πολύ περισσότερο όλων, η φιλοδοξία της Red 5 να φτιάξει κάτι που όταν μας παρουσιάστηκε η αλήθεια είναι πως μας σόκαρε λίγο. Κάντε λίγη υπομονή όμως.

Το Firefall είναι ένα MMO FPS που εκτυλίσσεται στην γη του μέλλοντος μετά από μία κατακλυσμιαία καταστροφή. Το σκάφος επιφορτισμένο με την εκτέλεση του πρώτου FTL άλματος στην ιστορία της ανθρωπότητας είναι το Arclight και η αποστολή του αποτυγχάνει. Ο κινητήρας του παθαίνει σοβαρή βλάβη και η συντριβή στη γη είναι αναπόφευκτη. Με την ελάχιστη ενέργεια που απομένει όμως στον πυρήνα της μηχανής οι επιλογές είναι δύο, είτε να συντριβεί σε μία μικρή πόλη της Βραζιλίας ονόματι Fortaleza είτε στο Rio De Janeiro του ενός εκατομμυρίου διακοσίων χιλιάδων ανθρώπων. Η οικογένεια του πτέραρχου Nostromo βρίσκεται στην Fortaleza και η απόφαση είναι στο χέρι του. Αυτό είναι το εισαγωγικό βίντεο του τίτλου και μας βάζει εξ’ αρχής στο κλίμα του παιχνιδιού. Ο πτέραρχος κάνει εν τέλει το καθήκον του και αφήνει το σκάφος να συντριβεί στην Fortaleza της Βραζιλίας.

Η υπόθεση του παιχνιδιού στέλνει τους παίκτες αρκετά χρόνια στο μέλλον, με τη γη να έχει καταληφθεί, μετά την πρόσκρουση του Arclight από μία καταστροφική καταιγίδα πλάσματος που έχει καλύψει όλο της το φλοιό. Από αυτό το ενεργειακό πεδίο που οι επιζώντες αποκαλούν “The Melding” εξέρχεται κατά κύματα ένα είδος εξωγήινων εχθρών ονόματι “The Chosen”. Ο στόχος τους να καταλάβουν το τελευταίο προπύργιο της ανθρωπότητας. Μία μικρή πόλη της Βραζιλίας. Καλά μαντέψατε. Στην Fortaleza ξεκινά και ο τίτλος και είναι το σημείο που ο παίκτης κάνει τα πρώτα του βήματα στην κατανόηση του σύμπαντος του Firefall.

Όπως είπαμε και πριν το Firefall είναι ένα MMO FPS (με την κάμερα να εναλλάσσεται κατά βούληση μεταξύ first και third person προοπτικής) με πολλά στοιχεία RPG και μία υπόθεση που σε πρώτη ανάγνωση δείχνει ενδιαφέρουσα. Αυτό όμως που ενδεχομένως να ενδιαφέρει τον περισσότερο κόσμο είναι η συνάφειά του με τον τίτλο της Gearbox. Τόσο η ίδια η μάχη, όσο είχαμε την ευκαιρία να δούμε, όσο και η αισθητική του παιχνιδιού, είναι η αλήθεια πως θυμίζουν πολύ το Borderlands. Γρήγορη δράση, πληθώρα όπλων και ενδιαφέροντα skillsets για όλα τα γούστα λοιπόν. Και όλα αυτά καθορίζονται από το ιδιαίτερο class system του Firefall που αφορά τους εξωσκελετούς που φορούν οι παίκτες. Αναλόγως των exosuits που φορά δηλαδή, ο παίκτης έχει και την αντίστοιχη class. Recon, Engineer, Biotech, Assault, Dreadnaught κλπ. Η κάθε στολή επίσης έχει δύο ακόμα πιο εξελιγμένες και εξειδικευμένες της εκδοχές τις οποίες μπορεί να ξεκλειδώσει ο παίκτης αναλόγως της προόδου του. Εδώ να τονίσουμε πως ο τίτλος είναι μεν free-to-play αλλά τα πάντα στο παιχνίδι μπορούν να ξεκλειδωθούν δωρεάν. Πληρώνοντας ο παίκτης δεν κερδίζει κάποιο αποκλειστικό προνόμιο, απλά προχωρά πιο γρήγορα στην εξέλιξη του χαρακτήρα του. Το ίδιο ισχύει και για το ενδελεχές crafting σύστημα αλλά και για τις αναβαθμίσεις της στολής.

Εκτός όμως από αυτά τα πιο τεχνικά και λιγότερο ενδιαφέροντα πράγματα, ο τίτλος χαρακτηρίζεται πλήρως από την δυναμική του κόσμου του. Και φτάνουμε λοιπόν στο σημείο που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου μας. Η Fortaleza λοιπόν είναι το μοναδικό σημείο της γης (εκτός από κάποια απειροελάχιστα pockets) που το Melding δεν έχει καταφέρει να κατακλύσει. Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει. Και είναι στο χέρι των παικτών, πως και προς τα πού θα αλλάξει. Η μάχη στον τίτλο συντελείται μεταξύ των παικτών και των πλασμάτων που βγαίνουν από το Melding όπως τα τέρατα από την Ομίχλη του Stephen King, τους Chosen. Και αυτή η μάχη είναι συνεχής και βασικό της διακύβευμα είναι τα όρια του Melding.

Προχωρώντας στο παιχνίδι οι παίκτες μπορούν να κατασκευάσουν μηχανές που μπορούν, αρχικά παροδικά και έπειτα μόνιμα, να απομακρύνουν το Melding από ορισμένες περιοχές. Και είναι μία διαδικασία που θέλει χρόνο και τη συνδρομή όλων. Όταν δε, ρωτήσαμε τον David Williams της Red 5 Studios, ποιο είναι το κίνητρο που δίνουν στους παίκτες για να ασχοληθούν με αυτήν την αποστολή μας χαμογέλασε. «Εκείνος που θα συνεισφέρει περισσότερο από όλους στο άνοιγμα μιας περιοχής θα έχει και ένα άγαλμα προς τιμήν του στο κέντρο της περιοχής ή της πόλης που θα χτιστεί στην νέα αυτή τοποθεσία. Και υπάρχουν φυσικά και τα αντίστοιχα leaderboards.»

Στο build που είδαμε εμείς, μιας και η beta είναι διαθέσιμη και τρέχει αυτήν τη στιγμή, ο κύριος Williams μας έδειξε κάποιες άλλες περιοχές διαθέσιμες προς «ξεκλείδωμα» και έπειτα προς εξάπλωση. Και είναι όλες περιοχές της γης. Που ξέρετε; Μπορεί κάποια στιγμή να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε και την Ελλάδα. Έστω και ψηφιακά. Υπομονή και θα μάθουμε.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions