Συνέντευξη: Marvel Heroes – Μιλάμε με τον David Brevik

0

Με το Marvel Heroes να βρίσκεται ήδη στο στάδιο του beta testing και τη φιλοδοξία του να τροφοδοτείται από έναν εκ των δημιουργών του Diablo, δεν θα αφήναμε ευκαιρία να κάνουμε μερικές ερωτήσεις στον David Brevik, τον βετεράνο της Blizzard και τον ισχυρό άνδρα της Gazillion Entertainment.

Με το Marvel Heroes να βρίσκεται ήδη στο στάδιο του beta testing και τη φιλοδοξία του να τροφοδοτείται από έναν εκ των δημιουργών του Diablo, δεν θα αφήναμε ευκαιρία να κάνουμε μερικές ερωτήσεις στον David Brevik, τον βετεράνο της Blizzard και τον ισχυρό άνδρα της Gazillion Entertainment.

Ακολουθεί η συζήτησή μας:

Authority: Στέκεστε πολύ στο γεγονός ότι το παιχνίδι σας είναι το πρώτο με superheroes που επιτρέπει στους παίκτες να χρησιμοποιήσουν τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες του Marvel Universe. Σε περίπτωση όμως που κάποιος επιχειρήσει να σχηματίσει party χρησιμοποιώντας πολλές φορές τον ίδιο χαρακτήρα, τι μπορεί να σημαίνει ο δρόμος που διαλέξατε για την εσωτερική ισορροπία του παιχνιδιού;

Devid Brevik: Το γεγονός ότι παίζεις με αναγνωρίσιμους ήρωες της Marvel και όχι με κάποιους που απλά τους μοιάζουν, κάποιους λιγότερο γνωστούς ή τελείως νέους χαρακτήρες, είναι βασικό για το όραμά μας. Είναι τελείως διαφορετική αίσθηση να κουτουλάς εχθρούς ως ο Hulk από το να το κάνεις ως “Captain Firepants”. Με αυτό ως δεδομένο θεωρήσαμε ότι είναι σημαντικό να είναι ελεύθερος ο παίκτης να σχηματίσει guild αποτελούμενο αποκλειστικά από Iron Man και να το ονομάσει “House Of Stark”.

Όσο για την ισορροπία, κάθε ήρωας έχει τις δικές του δυνάμεις που πρέπει να ξεκλειδωθούν και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγει κάποιος να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις αυτές, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αίσθηση που αφήνει ο χαρακτήρας κατά τη χρήση.

Είναι εφικτό να διαμορφωθεί έτσι ένας Iron Man ή Wolverine ώστε να ταιριάζει στον τρόπο με τον οποίο παίζει ένας παίκτης. Εναλλακτικά, ο παίκτης μπορεί να διαμορφώσει τον χαρακτήρα με τέτοιο τρόπο, ώστε να ταιριάζει στην εξιδανικευμένη αντίληψη του ίδιου για τον χαρακτήρα της επιλογής του.

Επιπλέον σκοπεύουμε να διαθέσουμε πολλές διαφορετικές εμφανίσεις, οπότε ο δικός σου Iron Man μπορεί να μην μοιάζει πολύ με τον δικό μου. Κάθε ήρωας θα έχει διαφορετική συμπεριφορά, εμφάνιση αλλά και διαφορετικά στατιστικά, χάρη στα random items.

Authority: Το επιχειρηματικό σας μοντέλο μοιάζει με εκείνο που βλέπουμε στο ιδιαίτερα επιτυχημένο League Of Legends. Η πώληση νέων χαρακτήρων είναι μια προφανής επιλογή. Το ίδιο ισχύει και για λοιπό εξοπλισμό. Η δυνατότητα ωστόσο αγοράς νέων χαρακτήρων, εμφανίσεων, εξοπλισμού και αντικειμένων που επιτρέπουν την οικειοποίηση ιδιοτήτων από άλλους, επαναφέρει το ζήτημα της ισορροπίας. Διότι η εξισορρόπηση μεταξύ χαρακτήρων είναι ένα θέμα. Το να συνυπολογίζεται το customization είναι πιο πολύπλοκο. Πώς σκοπεύετε να τα καταφέρετε;

David Brevik: Οι δυνάμεις των ηρώων προέρχονται από τους ίδιους, όχι από κοστούμια και εξοπλισμό. Ο ήρωάς σας θα αναπτυχθεί και θα ακολουθήσει κάποια οδό ανάπτυξης στο skill tree. Υπάρχει όμως ένα mini game για σχεδιασμό κοστουμιών με χρήση αντικειμένων με ιδιότητες. Οι ιδιότητες αυτές όμως βελτιώνουν health, spirit και power levels για τις ήδη υπάρχουσες δυνάμεις. Το loot με τη σειρά του δεν είναι απλά τυχαίο και instanced ώστε να το βλέπει μόνο ο σωστός παίκτης, αλλά είναι και φτιαγμένο για το χαρακτήρα που χρησιμοποιεί εκείνη την ώρα.

Authority: Προφανώς και είναι θετική η συνεργασία με γνωστό δημιουργό comic, αλλά η ενσωμάτωση ενδιαφέρουσας πλοκής σε δομές MMO, τις περισσότερες φορές, δεν ευδοκιμεί. Οι τοποθεσίες hub είναι ανοιχτές σε όλους αλλά στα story quests είναι γραμμικά ώστε να διατηρηθεί μια λογική και σύνδεση μεταξύ των εξελίξεων. Με τη δομή όμως υπάρχει και ένα τέλος. Φανταζόμαστε πως θα γίνονται προσθήκες στο σενάριο, αλλά τι είναι αυτό που θα κάνει τον παίκτη να επανέρχεται στο διάσημα που θα χωρίζει το ένα στάδιο της ιστορίας από το άλλο;

David Brevik: Δεν έχουμε πει ακόμη πράγματα για το τέλος της ιστορίας, αλλά σίγουρα έχουμε αφιερώσει πολλή σκέψη σε αυτό. Εκτός αυτού όμως όλα τα επίπεδα του παιχνιδιού προκύπτουν τυχαία. Άρα ασχέτως του πού βρίσκεται στην εξέλιξη του σεναρίου, κάθε φορά που παίζετε η εμπειρία θα είναι διαφορετική. Ποτέ ένα quest δεν θα εξελίσσεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, αλλά το σεναριακό κομμάτι θα είναι ίδιο, μιας και οι υπόλοιποι πιθανοί συνδυασμοί που προκύπτουν δυναμικά είναι πολυάριθμοι.

Authority: Έχω την αίσθηση πως κάποιοι θα σας αντιμετωπίσουν ως μιμητές του League Of Legends, πράγμα περίεργο από τη στιγμή που συμμετείχατε στην ανάπτυξη των Diablo και Diablo II, τίτλων που οδήγησαν  άμεσα ή έμμεσα τόσο την κατηγορία στην οποία ανήκει το LoL όσο και εκείνη στην  οποία θα ενταχθεί το Marvel Heroes. Πώς θα απαντούσατε σε τέτοιες συγκρίσεις;

David Brevik: Σε πολλά επίπεδα διαφέρουμε ουσιαστικά από το LoL. Είμαστε πραγματικό action RPG και MMO, ενώ θεωρώ ότι το LoL είναι τίτλος battle-arena styled online game (MOBA). Στο League γίνεται ξανά leveling κάθε φορά που παίζεις και συμμετέχεις σε PvP matches ενάντια σε άλλους παίκτες ή bots.

Στο Marvel Heroes ο χαρακτήρας χρειάζεται εβδομάδες ενασχόλησης για την ανάπτυξή του. Το leveling είναι αργό και οι χαρακτήρες γίνονται πιο ισχυροί ενώ διατηρούν τις ιδιότητές τους μεταξύ sessions. Το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού λειτουργεί συνεργατικά και  λειτουργείτε με άλλους ήρωες ενάντια στην τεχνητή νοημοσύνη, ενώ οι χαρακτήρες ισχυροποιούνται επιπλέον με αντικείμενα και experience. Πιστεύω πως ο κόσμος θα εκπλαγεί ευχάριστα από το πόσο διαφέρει από άλλους τίτλους.

Authority: Το Free-to-play/Freemium μοντέλο έχει ρεύμα αυτόν το καιρό, με κάποιους developers να ζητούν σχετική υποστήριξη και σε κονσόλες. Υπάρχουν προφανή πλεονεκτήματα σε αυτήν την προσέγγιση που σίγουρα βασίζονται στην καταναλωτική ψυχολογία του gamer και την προθυμία του να πληρώσει συνδρομή κ.λπ. Ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο όμως επιβάλλει διαφορετικό μοντέλο και στο design. Πώς πιστεύετε ότι σας επηρέασε εσάς το μοντέλο αυτό; Τι προσέθεσε και τι αφαίρεσε;

David Brevik: Στην περίπτωση του Marvel Heroes το μοντέλο ήταν πολύ απελευθερωτικό. Είχαμε την ευκαιρία να αφήσουμε τους κλασικούς κανόνες των MMO και να δημιουργήσουμε νέους. Τα MMO σχεδιάστηκαν ώστε τα πάντα να απαιτούν πολύ χρόνο. Έτσι ο κόσμος συνέχιζε να παίζει και να πληρώνει. Στο Marvel Heroes, εφόσον διατίθεται δωρεάν, δεν χρειάζεται να μείνουμε στους ίδιους κανόνες. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια διαφορετική εμπειρία MMO. Δεν είναι ανάγκη να γεμίσουμε το παιχνίδι με quests και περιεχόμενο του τύπου: σκότωσε επτά λύκους και μάζεψε πέντε μήλα. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ιστορία στην οποία μπορείτε να παίξετε με πολλούς τρόπους.

Authority: Σχετικά με το σενάριο, παραμερίζοντας το ποιοτικό ζήτημα, θα γίνουν συνεισφορές στον επίσημο κανόνα μέσω του παιχνιδιού; Περιλαμβάνεται κάτι τέτοιο στην πολυετή συμφωνία σας με τη Marvel;

David Brevik: Ουσιαστικά δημιουργούμε τη δική μας εκδοχή του Marvel Universe. Δεν θα συμπληρώνουμε τα comics ή τα κινηματογραφικά έργα, αλλά θα διατηρούμε κάποιου είδους σύνδεση. Θα έχουμε για παράδειγμα ενδυμασίες από τις κινηματογραφικές μεταφορές και τις τελευταίες σειρές comics όπως το Marvel Now!.

Authority: Πως προσεγγίσατε το ζήτημα ότι αν πολυχρησιμοποιηθούν κάποιοι (κακοί) χαρακτήρες ενδέχεται αυτό να μειώσει την αξία τους ή το γεγονός πως το να χρησιμοποιούνται με φειδώ ίσως και να εκνευρίσει τους πιο φανατικούς;

David Brevik: Πιστεύω ότι πήραμε τη σωστή απόφαση στο χειρισμό των κακών. Χρησιμοποιούμε μερικούς που είναι αναγνωρίσιμοι και τους περιμένουν όλοι και ύστερα επιλέξαμε μερικούς πιο ανεκμετάλλευτους και λιγότερο γνωστούς χαρακτήρες, ώστε να πάρουν οι παίκτες γεύση από το βάθος του κόσμου στον οποίο έχουμε πρόσβαση. Κατά κάποιον τρόπο αισθάνομαι πως ενημερώνουμε τους λιγότερο φανατικούς της Marvel για τις φανταστικές ιστορίες και χαρακτήρες του κόσμου, μέσω πάντα του διασκεδαστικού gameplay.

Authority: Αντιλαμβάνομαι πως οι εκδόσεις για PC και Mac είναι οι προτεραιότητές σας. Θα έχουν όμως το ίδιο επίπεδο; Θα έχουν την ίδια υποστήριξη και οι δύο εκδόσεις σε updates, patches κ.λπ.; Συνήθως υπάρχει διαφορά στην υποστήριξη μεταξύ Mac και Windows. Υπάρχει περίπτωση να διανείμετε το παιχνίδι μέσω του Mac App Store ή μήπως κάτι τέτοιο δεν σας απασχολεί ή δεν ταιριάζει με το επιχειρηματικό σας μοντέλο;

David Brevik: Εστιάζουμε στις δύο αυτές εκδόσεις. Οι τεχνικές διαφορές τους είναι μικρές αλλά δεν θα υπάρχει διαφορά στο περιεχόμενο και σε patches. Υπάρχουν μικροδιαφορές μόνο στην υποστήριξη της μίας και της άλλης πλατφόρμας και θα ήθελα πάρα πολύ να εμφανιστεί (ο τίτλος) στο Mac App Store αφού θέλω να το δει όσο περισσότερος κόσμος γίνεται. Αυτό αξίζει περισσότερο από το ποσοστό που θα μείνει στα χέρια της Apple.

Authority: Το loot μπορεί να είναι σημαντικός παράγοντας για τους πιο ψυχαναγκαστικούς παίκτες. Σίγουρα έχετε εμπειρία σε τέτοιους μηχανισμούς αλλά αναρωτιέμαι πως ενσωματώνονται τελικά στο Marvel Heroes, ώστε να μη φαίνονται ξένοι προς τον κόσμο της Marvel και τους χαρακτήρες του.

David Brevik: Η πλειοψηφία του loot δεν επηρεάζει την εμφάνιση του χαρακτήρα. Δεν μπορείς να βάλεις νέα γάντια ώστε τα γάντια του Captain America να γίνουν μπλε αντί για κόκκινα. Τα αντικείμενα έχουν λογική για τον κάθε χαρακτήρα μιας και το loot που πέφτει είναι πάντα σχεδιασμένο για τον εκάστοτε χαρακτήρα. Χρειάστηκε επτά διαφορετικές προσπάθειες για να καταλήξουμε σε ένα item system που να μας ικανοποιεί. Ήταν το πιο δύσκολο μέρος στην ανάπτυξη ενός υπερηρωϊκού RPG.

Authority: Περιγράψτε σύντομα το παιχνίδι σας σαν να μιλούσατε απευθείας στους Έλληνες αναγνώστες μας, κατά προτίμηση χωρίς προκατασκευασμένες μαρκετίστικες ατάκες. Γιατί να το δοκιμάσουν και πώς θα τους κερδίσει;

David Brevik: Υπάρχουν πολλά που πιστεύω ότι κάνουν μοναδικό αυτό το παιχνίδι. Για αρχή, φανταστείτε να παίζετε Diablo 2 με τη διαφορά ότι μπορείτε να δημιουργήσετε χαμό ως Deadpool, την ώρα που ο φίλος σας κόβει κομμάτια κάποιον κοντινό εχθρό ως Wolverine. Ύστερα προσθέστε τη δυνατότητα να αλλάξετε την εμφάνιση του ήρωα. Αν σήμερα σας κάνει κέφι να παίξετε σαν πειρατής, μπορείτε να επιλέξετε την πειρατική ενδυμασία του Deadpool. Καθώς προχωράτε στην ιστορία που έγραψε ο Brian Michael Bendis, συνεργάζεστε με έως και δέκα ακόμη ανθρώπους στο ρόλο ηρώων όπως η Storm, ο Iron Man και ο Spider-Man για να νικήσετε τον Electro στο Hell’s Kitchen. Είναι μια επική μάχη και όταν, επιτέλους, κερδίζετε, παίρνετε τυχαίο loot που ενισχύει τις δυνάμεις σας. Και το καλύτερο είναι ότι αυτή η εμπειρία σας διατίθεται δωρεάν!

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions