Thomas Was Alone – Review

0

Το Thomas Was Alone έχει την αισθητική που περιμένει κανείς από open world παραλλαγή του…Pong. Ομολογουμένως με περισσότερα χρώματα. Ταυτόχρονα χωρά, χάρη σε γραφή και αφηγητή, περισσότερη προσωπικότητα σε μερικά γεωμετρικά σχήματα από ότι ολόκληρα campaign στους τελευταίους τίτλους που θυμάστε ότι πέρασαν από τα χέρια σας. Όλα αυτά δεν είναι κάτι καινούριο βέβαια. Ο τίτλος κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2012 σε PC, τον είδαμε το 2013 σε PS3 και PS Vita, ενώ εσχάτως έφτασε σε Wii U, Xbox One και PS4. Δικαιούται άλλωστε να βρίσκεται παντού.

Στον κόσμο του παιχνιδιού ο παίκτης ελέγχει ένα σχήμα (για αρχή) καθώς μαθαίνει για τις ιδιαιτερότητές του, το χαρακτήρα και τις ανησυχίες του. Αργότερα αναλαμβάνει τον έλεγχο και άλλων σχημάτων, πολλές φορές χρωματιστών (για να αποφεύγεται το μπέρδεμα όσο είναι δυνατόν), με κάθε σχήμα να έχει και κάποια διαφορετική ιδιότητα. Κάποιο τα πηγαίνει καλά στο νερό, ένα ακόμη είναι διδάκτωρ στα άλματα, ενώ κάποιο άλλο μπορεί να νιώθει ακόμη περισσότερο την επίδραση της βαρύτητας. Οι “δυνάμεις” συνδυάζονται, μερικές φορές πολύ συμβατικά αφού ο ένας φίλος πατά πάνω στον άλλον για να φτάσει σε πιο δύσκολα σημεία, πάντα με απώτερο σκοπό να φτάσει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Κάθε σχήμα πρέπει να φτάσει στην πύλη που προορίζεται για αυτό και μόνο. Για αυτό ο παίκτης πρέπει να έχει όσο πιο πλήρη εικόνα του επιπέδου γίνεται πριν οδηγήσει κάθε “χαρακτήρα” στον προορισμό του με τον κατάλληλο τρόπο και τη βέλτιστη ακολουθία.

Thomas Was Lone thomaswasalone3

Puzzling και platforming είναι το μηχανικό συνθετικό του Thomas Was Alone. Το άλλο είναι το σενάριο. Θα δείτε ότι τα σχήματα έχουν προβλήματα, αναζητούν φίλους, αντιμετωπίζουν διάφορες ανησυχίες και αδυνατούν να πάνε κόντρα στο χαρακτήρα τους. Όλα σημειώνονται από τον Άγγλο κωμικό Danny Wallace, με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε προσθήκη στην αφήγηση, η οποία συμπληρώνεται ιδανικά από τη μουσική επένδυση του παιχνιδιού, να ξεχειλίζει από χαρακτήρα και χιούμορ. Λόγω ατμόσφαιρας και μόνο ακουστικά/καλό ηχοσύστημα είναι σχεδόν απαραίτητα, όσο απλός και αν φαίνεται ο τίτλος.

Υπάρχει όμως κάτι διαφορετικό στις νέες εκδόσεις; Αν εξαιρέσουμε την αυτονόητη άνοδο της ανάλυσης, όχι. Τόσο ο πρωτότυπος τίτλος όσο και το μοναδικό DLC του μεταφέρθηκαν μεν αλλά δεν συνυπάρχουν στο ίδιο “πακέτο”. Το DLC εξακολουθεί να αποτελεί ξεχωριστή αγορά. Στην περίπτωση του PS4 πάντως, λόγω υποστήριξης Cross Buy, αν αγοράσατε τίτλο και DLC σε PS3/PS Vita είστε ήδη καλυμμένοι. Στην περίπτωση του Wii U, έτσι κι αλλιώς είναι αυτή η πρώτη έκδοση του τίτλου.

Ούτε καν σε χειρισμό δεν θα βρείτε διαφορές ουσίας. Όλα είναι όπως τα θυμάστε (ή, αν δεν θυμάστε, όπως ήταν εξ αρχής) με μόνη διαφορά ότι trackpad στο DualShock 4 και οθόνη αφής στο GamePad επιτρέπουν την επιλογή άλλου “χαρακτήρα” στο χάρτη, κάτι που έτσι κι αλλιώς γίνεται εξίσου, αν όχι πιο εύκολα και αξιόπιστα, με το πάτημα πλήκτρων.

Θα μπορούσαμε να παραπονεθούμε για τη στασιμότητα του περιεχομένου, αλλά θα ήταν τουλάχιστον άδικο για τον Mike Bithell, τον ένα και μοναδικό ουσιαστικά δημιουργό του παιχνιδιού. Επιπλέον δεν ξέρουμε αν συμφέρει να τα βάλουμε με κάποιον που λέγεται “Bithell”.

Με απειλές ή χωρίς, το Τhomas Was Alone δεν θέλει να μείνει μόνο. Θέλει να μπει στη συλλογή σας.

Version Tested: Wii U

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions