Grand Theft Auto V – Review (PS4 / Xbox One)

0

Είναι γεγονός ότι η αξία (αλλά και οι ιδιοτροπίες) του Grand Theft Auto αναγνωρίζονται πιο εύκολα από ό,τι βιώνονται. Ακόμη κι έτσι, αν περιμένετε να καταλάβετε φέτος αν το Grand Theft Auto V αξίζει την προσοχή σας, τότε δεν ξέρουμε πώς λέγεται αυτό που σας βασανίζει.

Φέτος κάνει την εμφάνισή του σε PS4 και Xbox One, ενώ αργότερα αναμένεται και στο PC, όπου επόμενο είναι ότι θα δούμε και το καλύτερο τεχνικό αποτέλεσμα. Παραμερίζοντας τα τυπικά, στις νέες κονσόλες ο τίτλος τρέχει σε 1080p30, με το frame rate να είναι αρκετά σταθερό συνήθως, αλλά όχι αδιάβλητο. Ασχέτως αυτού είναι σίγουρο ότι η Rockstar North δεν έκανε γρήγορη δουλειά απλά για να προλάβει τις γιορτές. Μεγαλύτερο draw distance, υψηλότερης ανάλυσης textures, βελτιωμένα μοντέλα, περισσότερος κόσμος επί της οθόνης, ακόμη και περισσότερα (μερικά νέα κιόλας) ζώα στην εξοχή και ναι, καλύτερο και περισσότερο γρασίδι. Ή μήπως ήταν “γρασίδι”; Όπως και να έχει, περισσότερα όπλα και τραγούδια ή όχι, πρόκειται για το ίδιο ελαττωματικά εκπληκτικό παιχνίδι. Με τη βασική διαφορά ότι τώρα υποστηρίζεται και προοπτική πρώτου προσώπου.

Grand-Theft-Auto-V-RSG_GTAV_NG_Screenshot_050

Πρόκειται για gimmick που διασώζεται επειδή η Rockstar το αντιμετωπίζει ακριβώς ως τέτοιο, παρά την προσοχή που αφιέρωσε στην εφαρμογή του μηχανισμού. Σε πρώτο πρόσωπο το Grand Theft Auto V, αναμενόμενα, γίνεται πιο προσωπική εμπειρία ενώ η ματιά στο ζωντανό του κόσμο είναι, όντως, τελείως διαφορετική υπόθεση και αίσθηση. Και με την καλή αλλά και με την κακή έννοια. Η νέα προοπτική είναι ιδανική για εξερεύνηση και παρατήρηση, με τις απαραίτητες ρυθμίσεις και για shooting. Στην οδήγηση, όπου έτσι κι αλλιώς το μοντέλο του GTA είναι παραδοσιακά μη ιδανικό ή στην πλοήγηση μικρών χώρων, τα πράγματα χειροτερεύουν αντί να βελτιώνονται, ακόμη και ύστερα από προσαρμογή στο εύρος του οπτικού πεδίου. Το γεγονός είναι πως η Rockstar αντιλαμβάνεται τους περιορισμούς που φέρνει η νέα επιλογή, συνεπώς φροντίζει να δώσει όση δύναμη μπορεί στον παίκτη. Όχι μόνο μπορεί να αλλάξει η προοπτική ανά πάσα στιγμή, αλλά ύστερα από δοκιμές, εφόσον ο παίκτης καταλήξει σε τι τον βολεύει και πότε, μπορεί να προχωρήσει σε προσαρμογές. Για παράδειγμα μπορεί να ορίσει ότι προτιμά την κλασική λήψη όταν οδηγεί και τη νέα όταν είναι πεζός. Ή την τελευταία μόνο στο shooting κ.ο.κ. Μία ιδανική λύση για όλους δεν υπάρχει, οπότε ο καθένας χρειάζεται να την εντοπίσει μόνος του.

Ναι, υπάρχει λίγο νέο περιεχόμενο/αποστολές, θα βρείτε και στο campaign όπλα και οχήματα που προηγουμένως υπήρχαν μόνο για το Grand Theft Auto Online, θα πετύχετε και τους Backstreet Boys στους ραδιοφωνικούς σταθμούς του Los Santos.

Θα βρείτε επίσης και την πραγματική καρδιά του franchise, τις άπειρες αναφορές σε pop culture, NPC με περισσότερο χαρακτήρα από ό,τι πρωταγωνιστές ολόκληρων franchises, γοητευτικούς και συνάμα ασυμπάθιστους πρωταγωνιστές, τον Trevor (αξίζει ειδική αναφορά), τις εκπληκτικές ληστείες και, πάλι, τον Trevor.

Grand-Theft-Auto-V-RSG_GTAV_NG_Screenshot_011

Η οργάνωση ληστείας αποτελεί βασική έλλειψη από το GTA Online, έλλειψη που υπόσχεται να καλύψει πια η Rockstar με μελλοντικό update. Αν είναι απόλαυση η κατάστρωση σχεδίων για τη ληστεία με AI στο πλευρό σας, όταν γίνει αποτέλεσμα συνεργασίας με φίλους οι πιθανότητες είναι προφανείς.

Όπως είχαμε πει και στο πρωτότυπο review, το GTA V καταφέρνει να είναι μοναδικό ακόμη και σήμερα, σε εποχή που τα open world games εξαπλώνονται. Η διαφορά δεν έγκειται μόνο στο design αλλά και στη δημιουργική κουλτούρα της Rockstar. Δεν είναι άμεμπτη, αλλά είναι και εξαιρετικά δύσκολο να κωδικοποιηθεί, να γίνει αντικείμενο πραγματικής μίμησης από άλλους developers.

Ευτυχώς. Για όλους μας.

Version Tested: PS4

10

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions