Pro Evolution Soccer 2015 – Review

0

Η Konami μπορούσε να είχε βιαστεί περισσότερο για να μην αφήσει το FIFA 15 να αλωνίζει μόνο του δύο μήνες σχεδόν στην αγορά. Τότε το PES 2015 θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα ακόμη Assassin’s Creed Unity. Οι Ιάπωνες όμως έχουν άλλου τύπου συνείδηση μετά το περσινό φιάσκο καθώς η PES Productions μάθαινε να χειρίζεται, αποκλειστικά στην προηγούμενη γενιά (αλλά και στο PC), τη FOX Engine. Φέτος η ομάδα αποφάσισε να δείξει ότι κακώς αντιμετωπίζεται ως φτωχός ποδοσφαιρικός συγγενής τα τελευταία χρόνια.

Το καλύτερο όλων; Η προσπάθεια δεν πάει στράφι. Το 2014 είναι η χρονιά που το PES σοβαρεύεται εμφανώς ή, όπως έχουμε κουραστεί να ακούμε από πραγματικούς και συνάμα ρομποτικούς αθλητικούς σχολιαστές, δείχνει χαρακτήρα στο γήπεδο. Είναι φως-φανάρι από το μενού κιόλας. Εξακολουθεί να απέχει από τα ιδανικά του πραγματικά φιλικού design, αλλά φέτος είναι αποφασισμένο να μη χρειάζεται σεμινάριο ή γερή βάση στο μαζοχισμό. Αυτά είναι απαραίτητα εκεί που θεωρούνται και πιο ρεαλιστικά, δηλαδή στο γρασίδι. Τα γραφικά είναι μεν βελτιωμένα αλλά όλοι ξέρουμε ότι δεν έχει νόημα να περιμένουμε τεχνική φαντασμαγορία στα μέτρα του FIFA. Δεν την είχαμε ποτέ, ούτε και πρόκειται να την αποκτήσουμε χωρίς κάποια κοσμογονική εμπορική ανατροπή. Όταν όμως αρχίσουν όλα να κινούνται, λίγη σημασία έχει το λειψό licensing. Τερματοφύλακες και αμυντικοί, και στις δύο πλευρές, δεν ξεχνούν ότι είναι υποχρέωσή τους να καλύπτουν χώρους και να δημιουργούν ευκαιρίες ή στιγμές ανακούφισης για τα κουρασμένα χέρια που βρίσκονται κολλημένα στο χειριστήριο. Υπάρχουν ατυχείς στιγμές, ωστόσο η γενικότερη αίσθηση είναι ξεκάθαρα καλύτερη από τον ανταγωνισμό αλλά και τα δείγματα της ίδιας σειράς κατά τα τελευταία χρόνια. Η δυνατότητα δε να αναλάβει ένα παίκτης συγκεκριμένη ζώνη παικτών (άμυνα, μέση, επίθεση) υπογραμμίζει ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη στην τεχνητή νοημοσύνη και την πίστη ότι όταν βρίσκονται 2 παίκτες στο ίδιο σύστημα, στην ίδια πλευρά, η εξειδίκευση και η συνεννόηση έχουν δικαίωμα αλλά και περιθώριο έκφρασης.

Pro-Evolution-Soccer-2015-PES2015_KONAMIStadium_shot_1_1404378154

Φέτος ο ρυθμός είναι γρήγορος, απολαυστικός, το passing game απελευθερωτικό αλλά ημιτελές. Το σήμα κατατεθέν της σειράς λειτουργεί στις γρήγορες εναλλαγές αφού λειτουργεί buffering εντολών, αλλά οι μεμονωμένες πάσες έχουν πρόβλημα που δείχνει ότι η PES Productions ξεχάστηκε. Προσπαθώντας να κάνει την μεμονωμένη πάσα αναλογική υπόθεση, με τη δύναμή της να ορίζεται από τον παίκτη, ξεχνά ότι παλαιότερα υπήρχαν αναλογικά πλήκτρα για αυτήν τη δουλειά. Προκειμένου να γίνουν όλα με μπάρα, εισάγεται lag που χωρίζει το πάτημα του πλήκτρου από την εκτέλεση της πάσας. Με λίγα λόγια χάνεται μια δόση ρεαλισμού προκειμένου να μπει μια άλλη δόση ρεαλισμού από τη λάθος πόρτα. Το λάθος αυτό είναι μοιραίο για τη συνολική εντύπωση, που κατά τα άλλα μπορεί να χαρακτηριστεί με άνεση, φέτος τουλάχιστον, ανώτερη του μεγάλου ανταγωνιστή.

Θα προτιμούσαμε να είχαμε αποφύγει κάτι τέτοιο κι ας μην είχαμε φέτος το myClub, το ανάλογο δηλαδή του FIFA Ultimate Team, που υποκαθιστά ουσιαστικά την online εκδοχή του Master League. Το τελευταίο εξακολουθεί να είναι η άβυσσος που θυμάστε, με την προσθήκη διαπραγματεύσεων σε πραγματικό χρόνο να κάνουν τη μεταγραφική περίοδο πολύ πιο ενεργητική διαδικασία για τον παίκτη. Φέτος δεν γλιτώνουμε από μικροσυναλλαγές, εκτός βέβαια αν το θέλουμε πραγματικά. Καλύτεροι και περισσότεροι scouters, αναπροσαρμογή συμβολαίων, ακύρωση χρόνιας λόγω κόπωσης παικτών και λοιπές ευκολίες βοηθούν αλλά δεν αποδεικνύονται απαραίτητος πονοκέφαλος για εκείνους που θυμούνται ότι το ποδόσφαιρο είναι όμορφο για χίλιους λόγους πριν του “κινηματογραφικού” roster και του ψηφιακού “ντοπαρίσματος”.

Το PES 2015 δεν είναι για τους αμετανόητους λάτρεις του FIFA. Είναι όμως για εκείνους που στράφηκαν σε αυτό απογοητευμένοι από τις επιδόσεις της Konami κατά τα τελευταία έτη. Δείχνει δε ότι, αν δεν έχουμε νέα αδιανόητα δράματα, ο συνδυασμός Ιαπώνων και Άγγλών στην ομάδα ανάπτυξης είναι (κυρίως χάρη στο lag της πάσας) ένα βήμα πριν την εντυπωσιακή επαναφορά που περιμένουμε από την εποχή του PlayStation 2. Ακόμη και αν η PES Productions βασιστεί σε κεκτημένη ταχύτητα, του χρόνου μάλλον θα μας γίνει το χατίρι.

Επιτέλους.

Version Tested: PS4

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions