Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call – Review

0

Όσοι θυμάστε τα Dissidia Final Fantasy έχετε σίγουρα άποψη για το πόσο περίεργα μπορεί να είναι τα “μείγματα” της Square Enix. Τουλάχιστον τα καλά. Το Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call δείχνει εξίσου αλλοπρόσαλλο, περίεργο και πειραματικό, αν και η πραγματικότητα είναι τελικώς πολύ πιο απλή.

Το νέο μουσικό κουτί της Square Enix έρχεται φορτωμένο με χιλιάδες αναμνήσεις, ατελείωτο fan service και πάνω-κάτω όλα όσα μας προσέφερε και το πρώτο Theatrhythm. Το εντυπωσιακό εδώ είναι η αύξηση σε ποσότητα με τον τίτλο να προσφέρει πάνω από 200 διαφορετικά μουσικά κομμάτια, αρκετούς χαρακτήρες και ουκ ολίγα modes. Όντας rhythm game ο σκοπός είναι ίδιος με παλιά: συγχρονίστε πατήματα, swipes και “συρσίματα” στην οθόνη αφής τη στιγμή που οι κινούμενοι κύκλοι στην οθόνη ευθυγραμμιστούν με αντίστοιχους “στόχους”, κινούμενους και μη. Και αν το πρώτο Theatrhythm Final Fantasy προσέφερε μόνο χειρισμό μέσω της οθόνης αφής, το Curtain Call προσφέρει εναλλακτικές με buttons, συνδυασμό buttons και οθόνης αφής, ακόμα και χρήση Circle Pad Pro. Παραδόξως μας βόλεψε πολύ περισσότερο η χρήση πλήκτρων, χωρίς η χρήση αφής να έχει κάποιο πρόβλημα. Απλά η Square Enix…βρήκε τα κουμπιά μας.

Πλέον υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα τραγουδιών και μουσικών κομματιών από μεγάλες και μικρότερες κυκλοφορίες της σειράς, επιτρέποντάς σας να αντιληφθείτε καλύτερα την εξέλιξη της μουσικής στο franchise. Ποιος θα περίμενε λοιπόν ότι ένας τίτλος με ξεκάθαρα μουσικό προσανατολισμό θα ασχολείται με summons, items, στατιστικά χαρακτήρων, ιδιότητες και τόσα άλλα; Δεν μιλάμε αποκλειστικά για τις μάχες που “οπτικοποιούν” τις πιο γρήγορες, σκληρές και δυναμικές μελωδίες του τίτλου. Αυτές λειτουργούν στην ουσία ως συμπλήρωμα για το μάτι κάνοντας όμως πολύ πιο ιδιαίτερη και αξιομνημόνευτη την ουσία του τίτλου (σ.σ. Δεν είναι οι μάχες ο μόνος τρόπος αναπαράστασης. Υπάρχουν “περίπατοι” για τα πιο ήρεμα κομμάτια και μια τρίτη επιλογή με απεικόνιση FMV. Όλα όμως μοιράζονται τους ίδιους μηχανισμούς). Αυτό το συμπλήρωμα εκμεταλλεύεται η Square Enix για να κάνει λίγο πιο κλασικό (και φαινομενικά μπερδεμένο) Final Fantasy το Curtain Call.

Theatrhythm Final Fantasy Curtain Call bms_exdeath

Ο κάθε χαρακτήρας του party σας διαθέτει δικά του stats, ιδιότητες, moves και summons. Μπορείτε να πειραματιστείτε μαζί τους, να ασχοληθείτε με χρήση items, spells, levelling και αρκετά άλλα. Μάλιστα συγκεκριμένοι χαρακτήρες ενδείκνυνται για συγκεκριμένα είδη μουσικής με τις ιδιότητές τους να κάνουν το έργο σας ευκολότερο για μεγαλύτερο score και καλύτερο ranking. Υπάρχει ακόμα και Quest Mode με boss fights, checkpoints και σχεδόν ό,τι άλλο φανταστείτε. Για να αντιληφθείτε βέβαια καλύτερα όλα τα παραπάνω πρέπει να ξέρετε πως την ώρα της μουσικής μάχης το party σας (4 χαρακτήρων) διαθέτει συγκεκριμένα HP. Ο κακός συγχρονισμός με τη μουσική φέρνει ζημιά στην ομάδα σας. Μόλις τα HP φτάσουν στο μηδέν, τελειώνει άδοξα και το κομμάτι.

Εκτός Quest Mode αυτό σημαίνει απλά κακή επίδοση και τίποτα παραπάνω. Αν όμως χάσετε εντός ενός quest, πάτε ξανά από την αρχή. Και υπάρχουν quests με τόσες “αποστολές” που το να βρεθείτε 10 βήματα πίσω δεν είναι ευχάριστο. Εδώ έρχεται η χρήση items που μπορούν να σας δώσουν πίσω HP ανάμεσα στις μάχες και να καταφέρετε να φτάσετε στο τέλος.

Αν τελικώς μπερδευτήκατε με όλα αυτά, πάρτε μια ανάσα. Γιατί το Quest Mode είναι ίσως η μεγαλύτερη αντίθεση του Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call. Είναι το σημείο που μοιραία θα περάσετε τον περισσότερο χρόνο σας, όχι όμως λόγω των πολύπλοκων συστημάτων που προαναφέραμε. Αυτά τελικώς δεν έχουν καμία σημασία για τον τίτλο. Ακόμα και αν δεν δώσετε ποτέ σημασία σε τίποτα πέραν του αγνού rhythm game δεν θα υστερείτε καθόλου σε σχέση κάποιον που ρίχνει μεγαλύτερο βάρος εκεί. Ουσιαστικά υπάρχουν για να φέρουν νοητά τον τίτλο πιο κοντά στις κανονικές κυκλοφορίες της σειράς, χωρίς όμως να προσθέτουν ή αφαιρούν τίποτα ουσιώδες.

Εκεί που το Quest Mode θα σας κρατήσει είναι με το απρόβλεπτό του. Δεν επιλέγετε εσείς ποιο κομμάτι θα συναντήσετε μετά, ούτε και σε ποιο επίπεδο δυσκολίας. Και όταν συναντήσετε το μέγιστο επίπεδο, ετοιμαστείτε για αλληθώρισμα και κράμπες σε χέρια και μυαλό.

Το Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call δεν ξεφεύγει τελικά από το αγνό fan service. Θα εκτιμηθεί πολύ περισσότερο από τους έχοντες επαφή με τη σειρά παρά από κάποιον κοινό θνητό που δεν ξέρει πόσα κιλά ζελέ βάζει ο Cloud Strife στο μαλλί του. Είναι λιγότερο Final Fantasy από όσο ίσως θέλει η Square Enix. Είναι όμως σίγουρα όσο rhythm game χρειάζεται. Καλό θα είναι να επικεντρωθείτε και εσείς στο δεύτερο, είτε μιλάμε για γρήγορα κομμάτια είτε για πιο αργές μελωδίες, αφήνοντας οτιδήποτε άλλο εκτός. Εκτός βέβαια αν σας αρέσει να βλέπετε μπάρες να γεμίζουν και νουμεράκια να αυξάνονται.

Τότε μάλλον δεν έχετε το ρυθμό μέσα σας.

Version Tested: Nintendo 3DS

7

About Author

Κάποιοι τον ξέρετε ως Bill Big και κάποιοι ως Ροδόλφο Παπιομύτογλου. Όσοι βέβαια δεν τον γνωρίζετε καν είστε και οι πιο ευτυχισμένοι. Ταλαιπωρεί τακτικά τα ιντερνετικά ερτζιανά από το 2011 προσπαθώντας να συνδυάσει gaming, graphic design, δημιουργία comics, κωμικά videos και άλλα που τον εκθέτουν ανεπανόρθωτα. Η πρώτη του κονσόλα έμελλε να είναι και η πιο συλλεκτική καθώς κανένας άλλος στον πλανήτη δεν είχε κλώνο του NES ονόματι Bit 72.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions