FIFA 15 – Review

0

Είναι εκείνες οι μέρες του έτους. Οι μέρες που κάθε σχεδόν αθλητικός τίτλος ανανεώνεται (κυριολεκτικά ή, πιο συχνά, μεταφορικά). Το FIFA 15 βέβαια έχει λίγο ειδικότερο ρόλο αφού είναι ο τίτλος που ετοίμαζε εδώ και δύο χρόνια η EA Canada, κυρίως (επιτέλους) για την πιο πρόσφατη γενιά hardware. Και φαίνεται. Από τις γεμάτες και καθόλα πιο ζωντανές κερκίδες, την ακρίβεια των γηπέδων, την πραγματική υπόσταση του γρασιδιού που φθείρεται ανάλογα με τα τεκταινόμενα στον αγωνιστικό χώρο μέχρι την κάπως πιο φυσιολογική συμπεριφορά της μπάλας, το FIFA 15 δείχνει ότι ξεκίνησε το ταξίδι του όταν η EA ήξερε πλέον τι hardware την περιμένει.

Ήξερε επίσης ότι εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα, δεδομένου και του προγραμματισμού κυκλοφοριών, οι διαφορές εμφανίζονται κυρίως ως λεπτομέρειες. Το ζήτημα βέβαια, όπως πάντοτε, είναι να προσδιοριστεί η εντύπωση που αφήνουν αυτές οι λεπτομέρειες, ειδικά στον αγωνιστικό χώρο. Εκεί οι ισορροπίες αλλάζουν. Αρχικά οι παίκτες φαίνεται να αντιδρούν ελαφρώς διαφορετικά αφού δίνουν μεγαλύτερη βάση στα τεκταινόμενα, δείχνουν να αλλάζουν γνώμη κατά την εξέλιξη της φάσης, διαδικασία που είναι πιο έκδηλη στους ελαφρώς (και επιμένουμε στο “ελαφρώς”) βελτιωμένους τερματοφύλακες. Διώχνουν περισσότερο από όσο είναι φυσιολογικό και δημιουργούν νέα προβλήματα στην άμυνά τους, ακόμη και αν μοιάζουν με πιο φυσιολογικούς…ανθρώπους.

Σημαντικότερη είναι η αλλαγή στο συσχετισμό άμυνας και επίθεσης. Το αμυντικό παιχνίδι απαιτεί μεγαλύτερη ακρίβεια, ακόμη και κόντρα στην τεχνητή νοημοσύνη που συνδυάζει τη γνώση της EA για την πραγματική συμπεριφορά ορισμένων ομάδων με προσαρμογή σε όλα λαμβάνουν χώρα. Όταν το σκορ ευνοεί, θα δείτε άμυνες να κλείνουν, αμυντικούς να ακολουθούν για περισσότερες πάσες και λοιπές ευπρόσδεκτες βελτιώσεις. Η κάλυψη της μπάλας δεν είναι το ίδιο πανάκεια με πέρυσι άρα η τοποθέτηση στο χώρο παίζει μεγαλύτερο ρόλο. Βέβαια τα tackles ακόμη αποτελούν πάτημα για αστείες (όχι πάντα ευχάριστες όμως) ιστορίες μεταξύ φίλων. Εσκεμμένα, περισσότερη ακρίβεια απαιτείται και στην επίθεση. Η εντύπωση είναι πως η πορεία προς την αντίπαλη περιοχή φαντάζει πιο εύκολη φέτος, αλλά η ομάδα ανάπτυξης φρόντισε να κάνει το σκοράρισμα πιο δύσκολο. Πάνε οι ένδοξες εποχές της κεφαλιάς στη σειρά FIFA, ενώ οι σέντρες, γεμίσματα και σουτ είναι πιο δύσκολη υπόθεση διότι απαιτείται μεγαλύτερη ακρίβεια για το ορισμό της δύναμης στο χτύπημα.

FIFA-15-fifa15_xboxone_ps4_napoli_vs_acmilan_agility_control_wm

Συνεπώς οι αγώνες αφήνουν την αίσθηση ότι είναι πιο γρήγοροι, οδηγούν σε περισσότερες ευκαιρίες, όχι όμως και στα γκολ που ενδεχομένως υπονοεί το πλήθος των ευκαιριών. Με λίγα λόγια προτεραιότητα έχει το θέαμα, με την ελπίδα ότι αυτό θα παρουσιάζεται όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται. Ισχύει ότι η μπάλα έχει καλύτερη συμπεριφορά φέτος, κάνοντας τις διεκδικήσεις να φαίνονται πιο πραγματικές σε σχέση με το παρελθόν. Αρκεί να δείτε δυο παίκτες να κυνηγούν μια μπάλα που μένει προσωρινά στα αζήτητα.

Η EA Canada φροντίζει επίσης να κάνει την καθημερινότητα στο FIFA 15 πιο φιλική. Επιτρέπονται πια τα online πρωταθλήματα με φίλους, ο δανεισμός παικτών στο FIFA Ultimate Team ενώ, ευτυχώς, η διαχείριση εντολών σε συγκεκριμένους παίκτες και πολλά άλλα διαδικαστικά στοιχεία υποβοηθούνται πλέον από αισθητά βελτιωμένη διεπαφή χρήστη. Δεν θα το συνειδητοποιήσετε άμεσα (αφού μάλλον θα χαζεύετε με τα γραφικά για αρκετή ώρα).

Η ουσία βέβαια είναι απλή. Οι πιστοί φίλοι του FIFA θα νιώσουν ότι βρίσκονται σε γνώριμα μέρη, θα διαπιστώσουν όμως ότι έχουν πράγματα να μάθουν ακόμη στο γήπεδο. Δεν θα αρέσει σε όλους ο φαινομενικά γρηγορότερος ρυθμός, ούτε και η υποβάθμιση του κέντρου. Θα αφιερωθεί χρόνος στην τιθάσευση του σουτ, αλλά είναι θυσία που κάνει το σύνολο να επιβιώνει από την προσπάθειά του να μοιάσει όχι τόσο με το ποδόσφαιρο που βλέπει κανείς στο γήπεδο, όσο με εκείνο που έχουμε μάθει να βλέπουμε στην τηλεόραση.

Ειδικά ως προς τελευταίο το FIFA 15 δεν έχει όμοιό του.

Version Tested: PS4

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions