The Sims 4 – Review

0

Μερικές φορές χρειάζεται να ξεκινά κανείς από το μηδέν. Αυτό σημαίνει ότι πολλά από αυτά που χτίστηκαν στο παρελθόν μένουν…στο παρελθόν για χάρη της προόδου. Αυτή τη σκέψη πρέπει να έχετε σίγουρα κατά νου στην περίπτωση του The Sims 4, έστω και αν σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για δικαιολογημένη κίνηση και σε κάποιες άλλες το αντίθετο.

Το The Sims 4 εξακολουθεί να έχει το γνωστό χαρακτήρα αλλά φέρνει μερικές σημαντικές και ευπρόσδεκτες αλλαγές τόσο σε μηχανισμούς όσο και σε ευκολίες. Η προσπάθειά σας να φτιάξετε τον αγαπημένο σας υπερκαταναλωτικό μικρόκοσμο ξεκινά από τη δημιουργία του Sim σας. Ο editor είναι όντως πολύ πιο φιλικός αφού κάθε φυσική λεπτομέρεια μπορεί να αλλάξει με click και drag σε πραγματικό χρόνο, είτε πρόκειται για το πλάτος της γάμπας, τη λέπτυνση της μέσης, την αλλαγή της μύτης κ.λπ. Υπομονή να έχετε και μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ωστόσο μην περιμένετε να πειράξετε το ύψος των Sims που αυτή τη φορά φαίνεται να μένει ίδιο και απαράλλαχτο ό,τι και να γίνει. Στη δημιουργία Sim θα διαπιστώσετε και το νέο περιορισμό στο χρωματολόγιο αφού δεν μπορείτε πλέον να επιλέξετε όποιον τόνο θέλετε από απλό χρωματικό δίσκο αλλά όποια αντικείμενα έχουν περιθώριο για διάφορες αποχρώσεις, σας καλούν να επιλέξετε από σειρά προκαθορισμένων. Ο περιορισμός αυτός ισχύει και πέραν της δημιουργίας Sim και πρέπει να θεωρείται δεδομένος στο The Sims 4.

Από την άλλη βέβαια είναι οικουμενικό και το συμπέρασμα πως η σχεδίαση χώρων, κτισμάτων κ.α. είναι πλέον πολύ πιο φιλική στο σύνολο του τίτλου. Η ανάγκη για micromanagement δεν εκλείπει πλήρως (σε περίπτωση που σας ανησυχεί αυτό το ενδεχόμενο) και σίγουρα χρειάζεται εξάσκηση στο “ζύγι” κάθε σκεπής, μεταξύ άλλων, αλλά η διαδικασία είναι πλέον πολύ πιο φιλική ώστε να μένει κι άλλος χώρος για δημιουργική διασκέδαση. Αλλά ούτε σε αυτό θα σταθείτε τόσο. Την προσοχή σας θα κερδίσουν δύο άλλα στοιχεία με πρώτο το Gallery. Εδώ θα βρείτε δημιουργήματα άλλων, όπως χαρακτήρες, δωμάτια ή και έτοιμα κτίρια αλλά μπορείτε να ανεβάσετε και τα δικά σας. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι ήδη εξαιρετικά ποικίλες και με το χρόνο μόνο καλύτερα θα γίνουν τα πράγματα. Το δεύτερο στοιχείο όμως είναι το search. Θυμάστε όλα τα χρόνια που ψάχνατε ένα αντικείμενο και έπρεπε να βλέπετε ολόκληρους καταλόγους μέχρι να πετύχετε αυτό που είχατε στο μυαλό σας; Τώρα απλά κάνετε αναζήτηση σε search field. Η ευκολία είναι τεράστια αλλά όχι ακόμη πλήρως αξιόπιστη. Κάποια αντικείμενα που υφίστανται στο παιχνίδι δεν εμφανίζονται στα αποτελέσματα για κάποιο λόγο. Ελπίζουμε να βελτιωθεί σύντομα ο μηχανισμός διότι σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις υπονομεύεται η εμπιστοσύνη που ζητά από τον παίκτη παρότι η χρησιμότητά του είναι αυτονόητη.

The Sims 4 ts4_e3_andrescope

Οι πρωταγωνιστές βέβαια του The Sims 4, πάλι σε επίπεδο μηχανισμών, είναι φυσικά το multitasking αλλά και τα moodlets. Η επιρροή του πρώτου είναι πιο ουσιώδης και έκδηλη αφού οι χαρακτήρες μπορούν πλέον να συνδυάσουν δύο δραστηριότητες αντί να εκτελούν τη μία μετά την άλλη, αρκεί να είναι τεχνικός εφικτός ο συνδυασμός. Στην πράξη λοιπόν υπάρχει χώρος για συζήτηση κατά το πλύσιμο των πιάτων, υπάρχει περιθώριο για να κοιτάξει κανείς το κινητό του όσο μιλάμε κάποιον σε βραδινή έξοδο, να διαβάσει στην τουαλέτα και πολλά άλλα. Ακούγεται απλό αλλά δεν είναι και αλλάζει τελείως την εντύπωση του παρατηρητή κάνοντας τους Sims να συμπεριφέρονται ξεκάθαρα πιο ανθρώπινα. Σε αυτό, κατά μία έννοια, βοηθούν και τα moodlets. Οι Sims αλλάζουν διάθεση (πιο συχνά και απότομα από όσο θα θέλαμε) και  κάθε διάθεση οδηγεί σε διαφορετικές επιλογές για κάθε δραστηριότητα. Το τσαντισμένο φλερτ και η φορτωμένη με νεύρα ούρηση είναι…εφικτά σενάρια που ακόμη και αν δεν προσφέρουν κάτι οδηγούν συχνά σε κωμικά θεάματα.

Ευχάριστες αλλαγές προκύπτουν σε διάφορα σημεία βέβαια. Η καριέρα είναι πλέον πιο μακροσκελής υπόθεση, παίζει ρόλο η διάθεση και όχι μόνο, αλλά παραμένει κάτι θεωρητικό αφού το μόνο που συμβαίνει είναι να βλέπετε το χαρακτήρα να πηγαίνει στη δουλειά και να επιστρέφει. Οι Sims είναι (λίγο) πιο αυτόνομοι πλέον, οι φυσικές ανάγκες δεν προκύπτουν με τη συχνότητα του παρελθόντος και έτσι ο παίκτης μπορεί να στρέφεται ακόμη περισσότερο σε άλλες δραστηριότητες.

Η εξέλιξη της φόρμουλας της σειράς βέβαια συνοδεύεται από θυσίες. Θυσίες τόσο σε μηχανισμούς όσο και σε περιεχόμενο. Το περιεχόμενο μπορούμε να φανταστούμε όλοι ότι, σε μεγάλο βαθμό, θα εμφανιστεί υπό τη μορφή expansion, κάποιοι μηχανισμοί όμως είναι άλλη ιστορία. Για παράδειγμα ξεχνάτε το Create A Style το οποίο λέγεται ότι δεν πρόκειται να επανέλθει. Αν θέλατε να σχεδιάσετε τη δική σας ταπετσαρία ανάλογα με το γούστο σας, θα βρεθείτε πολύ πιο περιορισμένοι από ότι περιμένατε με βάση την εμπειρία του The Sims 3. Κάποιοι περιορισμοί ξεκινούν από μια αδιανόητη επιλογή της EA. Το The Sims 4 είναι πρόγραμμα 32-bit. Αυτό σημαίνει πως όση μνήμη και να έχει το σύστημά της, ο κόσμος να χαλάσει, το The Sims 4 μπορεί να εκμεταλλευθεί μέχρι 4GB. Στην ουσία οι δημιουργοί δένουν τα χέρια τους όσον αφορά στο μέλλον του τίτλου και τις προσθήκες στις οποίες μπορούν να προχωρήσουν. Αυτομάτως είναι λιγότερο παράξενο που η μετακίνηση στον έξω κόσμο είναι πιο περιορισμένη και η μεταπήδηση από περιοχή σε περιοχή γίνεται με επιλογή και load. Μπορούμε να σταθούμε στο ότι λείπουν πισίνες, στο γεγονός ότι τα βρέφη πάνε ξαφνικά σχολείο ξεπερνώντας το νηπιακό στάδιο και σε χίλια άλλα πράγματα, αλλά τίποτα δεν ξεπερνά μια προφανώς στραβή σκέψη και κατεύθυνση από την πλευρά της ομάδας ανάπτυξης.

The Sims 4 ts4_e3_piano

Μέσα σε όλα παραμένουν και κλασικά ελαττώματα της σειράς ή αντιμετωπίζονται ως παράδοση πλέον ή η επίλυσή τους παραμένει μυστήριο για τον ανθρώπινο νου. Το προβληματικό path finding ζει και βασιλεύει, πράγμα που θα διαπιστώσετε σε απλά στιγμιότυπα όπως την προσέγγιση του ψυγείου από δύο διαφορετικούς Sims. Εκτός αν ο ένας θεωρήσει ότι πρέπει να πάει σε ψυγείο άλλου κτιρίου. Ή πως πρέπει να συνεχίσει να μιλά με επισκέπτη που έφυγε προχθές από το σπίτι χωρίς, προφανώς, να “περάσει” το μήνυμα της αποχώρησης.

Το The Sims, ως συνήθως, κολλά σε κάποιου είδους μεταίχμιο. Οι βασικοί νέοι μηχανισμοί και διάφορες ευκολίες είναι ευπρόσδεκτες αλλαγές. Ο χαμός ορισμένων λειτουργιών, πόσο μάλλον εκείνων που δεδηλωμένα δεν θα επανέλθουν σίγουρα θα ξενίσουν. Κάποιες τρύπες θα καλυφθούν με expansions, άρα με νέα έξοδα (ποιος εκπλήσσεται;), ωστόσο ορισμένοι τεχνικοί περιορισμοί που προκύπτουν από τον κώδικα 32-bit δεν θα εξαφανιστούν μαγικά. Όπως και η απορία για το τι σκεφτόταν όποιος διάλεξε αυτήν την οδό.

Δεν γίνεται να βγείτε πλήρως κερδισμένοι ή χαμένοι με το The Sims 4. Ειδικά δε αν έχετε καλομάθει με πολλά στοιχεία του προηγούμενου τίτλου…ίσως είναι προτιμότερο να κάνετε υπομονή μέχρι τα πρώτα updates και ίσως το πρώτο ή το δεύτερο expansion πριν πέσετε με τα μούτρα στο…συναίσθημα.

6

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions