Assassin’s Creed Rogue – Hands On Preview

8

Το κυριότερο πρόβλημα με το Assassin’s Creed Rogue, αν εξαιρέσουμε όλα τα εγγενή ζητήματα με το franchise και τον τρόπο που αυτό εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια, αφορούσε κυρίως το γεγονός πως το είδαμε μετά το Unity στη φετινή Gamescom. Κατά μία έννοια λοιπόν, είδαμε τη δουλειά που έχει κάνει η Ubisoft στον νέο τίτλο, όλες τις καινοτομίες και όλα τα νέα στοιχεία που ουσιαστικά καθορίζουν εκ νέου την εμπειρία ενός Assassin’s Creed και έπειτα είδαμε το Rogue. Έναν τίτλο που όσο και αν πασχίζει να δείξει το αντίθετο, είναι δεμένος στην περασμένη γενιά και τις δικές της νόρμες. Γι’ αυτόν εξάλλου το λόγο το έχει αναλάβει και η Ubisoft Sofia, το βαλκανικό studio υπεύθυνο και για το πρώτο spin-off της σειράς, Liberation.

Στο Rogue, ο παίκτης έχει τον έλεγχο ενός Ιρλανδού, πρώην Assassin, ονόματι Shay Patrick Cormack (η αλήθεια είναι πως κάποιοι πάλεψαν για την “ιρλανδοσύνη” του ονόματος) ο οποίος έχει συνταχθεί με τους Templars και πλέον σκοπός του είναι η αναζήτηση και η ακόλουθη εξόντωση των παλιών συντρόφων του.

Οι λόγοι και τα αίτια της αυτομόλησής του δεν μας διευκρινίστηκαν αλλά υποθέτουμε πως είναι και αυτό άλλο ένα τρικ για να δείχνει ο τίτλος “φρέσκος” και εντελώς “έξω από τα όσα έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα”. Διότι ναι, για να είμαστε κάπου και κάπως ειλικρινείς, δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ την οπτική των Templars. Πουθενά. Σε κανένα Assassin’s Creed.

Αφήνοντας στην άκρη όμως την πιο σκωπτική μας διάθεση, ο τίτλος, που ουσιαστικά αποτελεί ένα νέο skin του Black Flag, εκτυλίσσεται αυτή τη φορά ελαφρώς πιο βόρεια, στα σύνορα με τον Αρκτικό Κύκλο, σε βαθμό που να μην μπορείτε να κολυμπήσετε για πολλή ώρα στο νερό λόγω υποθερμίας. Εκτός όμως από τον Βόρειο Ατλαντικό θα μπορείτε να εξερευνήσετε και πιο εύκρατες περιοχές όπως την επονομαζόμενη ως River Valley, μία αναπαράσταση του Frontier που γνωρίσαμε στο τρίτο μέρος της σειράς μαζί με αρκετή πλοήγηση σε νερά γνωστών ποταμών.

Το δικό μας hands-on ωστόσο εντοπιζόταν λίγο πιο πάνω. Σε όχι και τόσο θερμά, αλλά με παγόβουνα, νερά. Πλέον δε, τα παγόβουνα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις ναυμαχίες ως ασπίδες ή για να παρασύρετε εχθρικά πλοία πάνω τους. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία ή να εξολοθρεύσουμε ένα outpost Ασσασίνων ή να εξερευνήσουμε ένα ναυάγιο προσαραγμένο βιαίως στους πάγους της αρκτικής. Και κάπου στο ενδιάμεσο εκμηδενίσαμε και έναν μικρό στόλο από φρεγάτες Ασσασινικής προελεύσεως. Διότι πλέον, στηριζόμενοι στις πλάτες του Ναΐτικου Κεφαλαίου, η πρόσβαση σε εντυπωσιακό οπλισμό είναι αρκετά εκτεταμένη ήδη από την αρχή του παιχνιδιού.

Assassin's Creed Rogue ACRO_screen_Harpooning_narwhal_GC_140813_10amCET_1407873186

Τελικώς επιλέξαμε το outpost. Φτάνοντας στο μικρό νεώριο, προσαράξαμε και εκείνη τη στιγμή εμφανίστηκαν τα objectives που έπρεπε να εκτελέσουμε ώστε να καταλάβουμε το φυλάκιο. Ό,τι θυμάστε από το Black Flag είναι εδώ. Η μόνη διαφορά έγκειται στο γεγονός πως οι στόχοι πλέον είναι οι Ασσασίνοι. Γι’ αυτό αντί για αποθήκες πυρομαχικών πρέπει να καταστρέψετε βαρέλια με δηλητήριο, αντί για κυβερνήτες Assassins και ούτω καθεξής. Πρωτοπορία.

Επίσης, ο Shay, ο πρωταγωνιστής με την ιδιότροπα ιρλανδική προφορά, έχει στη διάθεσή του ένα μουσκέτο με μία πληθώρα δυνατοτήτων. Από εκτοξευτής χειροβομβίδων μπορεί να μετατραπεί σε φυσοκάλαμο (με αρκετά μεγάλη ποικιλία από darts) και φυσικά σε απλό μουσκέτο. Από εκείνα που πυροβολούν. Άλλη μία βασική διαφορά είναι το γεγονός πως η stealth προσέγγιση είναι ακόμα πιο απαραίτητη πλέον. Όχι το stealth του Unity. Το “stealth” που μάθαμε από τα προηγούμενα AC, που αν γίνει κάποιο στραβοπάτημα από το προκαθορισμένο μονοπάτι θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή. Ο λόγος οι ίδιοι οι εχθροί. Μπορούν να κάνουν στον Shay ό,τι και εκείνος σε αυτούς ή ακόμα καλύτερα, ό,τι μπορούσε ο παίκτης να κάνει στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Κατά τόπους θα ακούγεται ένα διακριτικό ηχητικό cue στον τίτλο, ένδειξη πως κάπου κοντά βρίσκεται ένας δολοφόνος. Είτε αυτό σημαίνει πως είναι καταχωνιασμένος σε ένα στρώμα από σανό, είτε πως βρίσκεται στο πλήθος έτοιμος να κάνει τη θανατηφόρα του επίθεση. Ο παίκτης σε αυτό το σημείο πρέπει να χρησιμοποιήσει το Eagle Vision για να τον εντοπίσει και φυσικά να τον εξοντώσει πρώτος. Και μιας και μιλάμε για έναν Ναΐτη, η διακριτικότητα δεν είναι πάντα δεδομένη. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Μπορεί λοιπόν να χρησιμοποιηθεί άφοβα μία χειροβομβίδα με δηλητηριώδες αέριο μέσα στο πλήθος, αρκεί πρώτον: να χρησιμοποιηθεί η gas mask του Shay ώστε να μην βρεθεί και ο ήρωας στην ακτίνα του θανατηφόρου αερίου και δεύτερον: μαζί με τα αθώα, παρευρισκόμενα χλωρά, να καεί και το “Ασσασίνικο” ξερό.

Το outpost φυσικά δεν μας πήρε πολλή ώρα για να το ολοκληρώσουμε. Το ίδιο όμως συνέβη και με τον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας για το hands-on. Το Assassin’s Creed Rogue, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να μας ενθουσιάσει, όπως δεν κατάφερε και το Black Flag και το 3 πριν από αυτό. Είναι όμως κάτι που θα κρατήσει απασχολημένους τους φίλους της σειράς. Όσο για το Unity; Αυτό είναι μια άλλη υπόθεση.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

8 Comments

  1. Θα κάνω για λίγο το σοβαρό (tall order) και θα σημειώσω το αντίθετο των δύο υποτίτλων. Ενότητα από τη μία, ο καθένας του κεφαλιού του από την άλλη. Και μάλλον η ιδέα ταιριάζει και στο ρόλο των κυκλοφοριών τελικά.

    Επιστροφή στην ασόβαρη πραγματικότητα όμως. Περιμένω την αναπόφευκτη ορδή βαρβάρων που θα αποκαλεί το παιχνίδι “Ούνιτι”.

  2. Το “Ούνιτι” είναι αρκετά ελαφρύ. Το έχω ακούσει μέχρι σήμερα: Γιουνάιτι, ούνιτ, άνιτ και το προσωπικό αγαπημένο ανάιτι.

  3. “δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ την οπτική των Templars. Πουθενά. Σε κανένα Assassin’s Creed.”
    Την έχουμε δει στο ΙΙΙ, στην αρχή, για λίγο.

    Κατά τα άλλα, περιμένουμε το review του Unity.

    • Το έγραφα κάπως ειρωνικά γιατί η Ubisoft προσπαθεί να παρουσίασει αυτό το twist ως κάτι πρωτοφανές. Γενικά την οπτική των Templars στα πράγματα την παρουσιάζει η σειρά σε πολλά σημεία με σκοπό κυρίως να δείξει πως είναι ιδεολογική η διάκριση ενώ ο σκοπός και των δύο παρατάξεων είναι -κάπως- κοινός. Κατά τα άλλα ναι. Σύντομα και Unity. :)

    • Ε εντάξει, δεν το λες σοβαρό δείγμα αυτό του ΙΙΙ. Ήταν ίσα-ίσα για να σε γλυκάνει και μετά να σε μπερδέψει.

      Νομίζω πως από άποψη ιστορίας μπορούν να γίνουν πολλά καλά με το Rogue. Αλλά δεν πολυπιστεύω ότι θα γίνουν είναι η αλήθεια.

      • Γενικά η αντιμετώπιση αυτής της διαμάχης θυμίζει πολύ ISA και Helghast. Ενώ οι γραμμές είναι γκρίζες και υπάρχει αέρας για διαπραγμάτευση, συνήθως τρώμε μόνο από τα βαρετά κλισέ.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions