New Nintendo 3DS / 3DS XL: Ένα παράξενο φαινόμενο

11

Αν ένα πράγμα είναι, συνήθως τουλάχιστον, σταθερό στον κόσμο της κονσόλας, αυτό είναι η διατήρηση τεχνικών χαρακτηριστικών σε νέα μοντέλα του ίδιου format, καθόλη τη διάρκεια ζωής του τελευταίου. Όταν είναι ώρα να γίνουν σημαντικές αλλαγές, εμφανίζονται ως νέο σύστημα, ως νέα γενιά hardware.

Ένα ακόμη σίγουρο, από το 2011 μέχρι και σήμερα, είναι η γκρίνια για την έλλειψη δεύτερου αναλογικού μοχλού στο 3DS και στα ημίμετρα που υιοθέτησε η Nintendo για να καλύψει μια ανάγκη που θα έπρεπε να είναι προφανής και κατά το σχεδιασμό του συστήματος. Είδαμε τη λύση του Circle Pad Pro και την απορία που το συνόδευσε, καθώς και τη σταδιακή αποδοχή ότι τίτλοι που θα ωφελούνταν από το δεύτερο αναλογικό μοχλό θα αποφεύγουν, κατά το μέτρο του δυνατού, το κοινό του Nintendo 3DS. Το τελευταίο, ευτυχώς για την Nintendo, είναι αρκετά μεγάλο ώστε να καθιστά αυτήν τη σκέψη, από την πλευρά developer/publisher, πιο απίθανη. Έγιναν διάφορες προσπάθειες, αλλά και θυσίες, για χάρη της προσαρμογής. Και από την ίδια την Nintendo μάλιστα. Αν μη τι άλλο το Kid Icarus Uprising είναι το ιδανικό αποδεικτικό στοιχείο για τα σχετικά εγχειρήματα-ατοπήματα.

Το 2014 (στην Ιαπωνία) και το 2015 (στις δυτικές αγορές) θα διατεθεί η πραγματική και πιο πραγματική αντίδραση της Nintendo στο πρόβλημα. Και ονομάζεται New Nintendo 3DS / New Nintendo 3DS XL. Με πολύ λίγα λόγια οι νέες εκδόσεις έχουν 2 επιπλέον shoulder buttons (ZL και ZR) σε σημεία που δεν ξέρουμε πώς θα μας φανούν όταν έρθει η ώρα να κάτσει η νέα φορητή κονσόλα στα χέρια μας, χρωματιστά face buttons, ένα c button/stick που, παρότι περιορισμένου μεγέθους παίζει το ρόλο του δεύτερου αναλογικού μοχλού και νέα, βελτιωμένη οθόνη με καλύτερες γωνίες θέασης 3D. Υπάρχουν και πιο επουσιώδεις αλλαγές όπως η θύρα microSD και οι κατά 20% μεγαλύτερες οθόνες στο “μικρό” μοντέλο, αλλά και μία αφανής και αρκετά, ακόμη τουλάχιστον, αδιευκρίνιστη που δεν είναι άλλη από τη χρήση διαφορετικού, ισχυρότερου σύμφωνα με την Nintendo, επεξεργαστή. Παραμένει άγνωστο σε τι διαφέρει ο βελτιωμένος επεξεργαστής και τι μπορεί να περιμένει ο παίκτης από αυτόν, ωστόσο αποκαλύφθηκε με τη μία ότι η βελτίωση θα έχει “επιπτώσεις”. Η ανακοίνωση των νέων εκδόσεων συνοδεύτηκε και από την αποκάλυψη της μεταφορά του Xenoblade Chronicles στο New Nintendo 3DS. Δεν θα λειτουργεί σε παλαιότερες εκδόσεις ακριβώς επειδή απαιτεί το βελτιωμένο επεξεργαστή. Δεν θα είναι ο μόνος τίτλος με αυτήν την ιδιαιτερότητα, αλλά παραμένει άγνωστο φυσικά αν αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω τίτλοι θα είναι εξαιρέσεις ή θα επιχειρηθεί να αποκτήσουν κρίσιμη μάζα.

Αν σκέφτεστε ότι και ο δεύτερος αναλογικός “μοχλός” χωρίζει την εγκατεστημένη βάση του 3DS ακόμη περισσότερο, σημειώνουμε ότι, σε αυτό τουλάχιστον, υπάρχει εναλλακτική. Όχι ιδανική, αλλά σίγουρα υπαρκτή. Και δεν είναι άλλη παρά η αγορά του Circle Pad Pro. Στην περίπτωση της CPU όμως, απλά δεν γίνεται τίποτα. Δεδομένου ότι 3 χρόνια (ή 4 αν τα μετρήσουμε με βάση τη δυτική κυκλοφορία) πέρασαν από την πρώτη εμφάνιση του 3DS, δεν είναι ξεκάθαρο το πώς θα πάρει η αγορά την αλλαγή αυτή, όταν έρθει μάλιστα η ώρα να την αντιληφθεί επαρκώς. Δεν είναι πρώτη φορά που γίνονται βελτιωτικές αλλαγές με αφορμή redesign, θα δυσκολευθείτε πολύ όμως να εντοπίσετε ανάλογες που να οδηγούν σε τίτλους που παίζουν σε νεότερα αλλά όχι σε παλαιότερα μοντέλα ενός φαινομενικά απαράλλαχτου format. Για παράδειγμα το PSP, από τη δεύτερη έκδοσή του και μετά, είχε 64MB RAM αντί για 32MB. Ωστόσο ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορούσε να αξιοποιηθεί η διαφορά αυτή ήταν για το χρόνο φόρτωσης. Η μόνη διαφορά δηλαδή για εκείνον που είχε PSP πρώτης γενιάς εντοπιζόταν στην ώρα που έβλεπε την ένδειξη “loading” στην οθόνη του.

New Nintendo 3DS open systems

Ας παραμερίσουμε όμως το τεχνικό ζήτημα και ας σταθούμε σε κάτι άλλο. Ο διαχωρισμός των νέων μοντέλων με την απλή προσθήκη του χαρακτηρισμού “New” ξυπνά μνήμες “New” iPad, όρος που αναφερόταν στην τρίτη γενιά της σειράς της Apple. Το αποτέλεσμα; Στο ράφι έβλεπε κανείς iPad 2 και New iPad δημιουργώντας μια κάποια δυσκολία κατανόησης από τη μεριά του καταναλωτή αλλά και εξήγησης από τη μεριά του λιανοπωλητή. Στην περίπτωση της Nintendo λοιπόν, ακόμη και αν οι παλιές εκδόσεις παροπλιστούν (ίσως για αυτό να πηγαίνει για το 2015 η δυτική διάθεση των νέων μοντέλων), θα πρέπει να εξηγείται κάπως η διαφορά μεταξύ “New” και “σκέτου”, σε συσκευασίες συστημάτων, επικοινωνίες και συσκευασίες τίτλων που δεν είναι συμβατοί παρά μόνο με τις τελευταίες εκδόσεις.

Δεν είναι ευχάριστοι αυτοί οι πονοκέφαλοι, ειδικά όταν έχουν επιπτώσεις σε όλη την αλυσίδα που φέρνει σε επαφή την Nintendo με τον τελικό καταναλωτή. Με τον καιρό βέβαια τα χάσματα αυτά καλύπτονται ή απλά ξεχνιούνται. Ο developer όμως τι θα κάνει; Θα ετοιμάσει τίτλους αποκλειστικά για το New 3DS; Θα διαθέσει εκδόσεις με διαφορετική ποιότητα απεικόνισης κ.λπ. ανάλογα με το σύστημα στο οποίο παίζονται; Ή θα προτιμήσουν να την ασφάλεια του μεγάλου κοινού στο οποίο απευθύνονται εδώ και καιρό; Και αν ναι, μέχρι πότε ή, τουλάχιστον, μόνο από την Nintendo θα βλέπουμε τίτλους με αυξημένες απαιτήσεις; Ακόμη και στο τελευταίο ενδεχόμενο είναι φυσιολογικό να αναρωτηθεί κανείς πού αφήνει αυτό τις παραγωγές για “απλό” 3DS στο εσωτερικό της ίδιας της Nintendo.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να αντιμετωπίσει η εταιρεία το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε στον εαυτό της κατά το σχεδιασμό του πρώτου Nintendo 3DS. Αν προχωρούσε σε ανάλογη κίνηση πολύ νωρίς, οι early adopters θα έβγαζαν αφρούς. Εκτός αν η Nintendo ήταν διατεθειμένη να καταπιεί το κόστος αντικατάστασης, εφόσον δεν άφηνε την εγκατεστημένη βάση να ξεφύγει. Τον πρώτο χρόνο άλλωστε το 3DS δεν “πετούσε” από τα ράφια. Το δεύτερο χρόνο όμως η μοίρα του βελτιώθηκε άρδην. Τώρα, 3-4 χρόνια αργότερα, ελπίζει να εκμεταλλευθεί την όποια προσμονή της αγοράς για redesign προκειμένου μια νέα αγορά να είναι πιο εύπεπτη. Αν και όχι τόσο για εκείνους που θα καταλήξουν να αγοράσουν κανονικό 3DS μέσα στους επόμενους μήνες. Μεταξύ του παρόντος και του New Nintendo 3DS μεσολαβούν Χριστούγεννα άλλωστε. Η διάθεση της αγοράς μπορεί να αντιμετωπίζει μερικώς δηλαδή, όχι όμως οι όποιες αποκλειστικότητες τίτλων για το “New”. Αν πάλι αγνοούσε το πρόβλημα μέχρι το επόμενο σύστημα, θα άκουγε τα ίδια παράπονα για καιρό ακόμη.

Βέβαια έτσι θα είχε “πάτημα” να προχωρήσει σε 2 χρόνια με τελείως νέο hardware/σύστημα, το πρώτο που θα σχεδιαζόταν όχι από ομάδα αφιερωμένη σε φορητά συστήματα, αλλά στο ενοποιημένο, πλέον, τμήμα της Nintendo που ορίζει την τύχη κάθε νέου συστήματος που θα δούμε στο μέλλον από την εταιρεία. Βέβαια το σενάριο αυτό ίσως σκάλωσε, αν κάνουμε για λίγο ότι έχουν βάση οι φήμες περί Fusion, στο ενδεχόμενο η επόμενη κονσόλα της Nintendo να είναι συνδυασμός κανονικής και φορητής κονσόλας. Αλλά…μακριά το φτάσαμε. Και ακόμη δεν μπήκε το 2015.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

11 Comments

  1. Θέμα χρόνου ήταν η συγκεκριμένη έκδοση. Επιτακτική ανάγκη η ύπαρξη του δεύτερου αναλογικού και επειδή τον απαιτούσαν κάποιοι τίτλοι και γιατί το circle pad ήταν για γέλια και για κλάμματα. Σε συνδυασμό με την αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος πιο εύκολη η συμβατότητα με την ταμπλέτα του U -ακόμη και NFC υποστηρίζει η οθόνη του νέου φορητού κάτι που δεν το ανέφερες. Τέλος καλό θα είναι να αντιληφθούμε πως τέτοιες αλλαγές κρίνονται επιτακτικές αν λάβουμε υπόψη τόσο τα σοβαρά σχεδιαστικά λάθη που είχαν γίνει εξ’ αρχής όσο και τις ταχύτατες εξελίξεις στο χώρο των ταμπλετών και έξυπνων κινητών. Το παράδειγμα της οχταετίας μεταξύ GB και GBC είναι άτοπο μιας και πλέον οι εξελίξεις είναι πολύ πιο γρήγορες και ο ανταγωνισμός περισσότερο έντονος.Για να σταθεί λοιπόν και μία φορητή κονσόλα θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα.

    Από πλευράς μου περισσότερο απρόβλεπτη ήταν η κατάργηση του 3D στο 2DS, χαρακτηριστικού που είχε προωθήσει η εταιρεία και με το παραπάνω και που είχε αξιοποιηθεί από ορισμένους τίτλους της. Καθαρά σχεδιαστικά το νέο DS είναι η ιδανική έκδοση που έπρεπε να είχε κυκλοφορήσει εξ’αρχής. Επιπλέον αποτελεί έκδοση που δείχνει να είναι καταλληλότερη για core κυκλοφορίες. Στροφή που δείχνει να κάνει η εταιρεία μετά από πολλά χρόνια, μιας και έχει γίνει αντιληπτό -κατόπιν εορτής- πως οι casual έχουν φύγει ανεπιστρεπτί.

    • Προσωπικά δεν ελπίζω σε τίποτα, μιας και δεν είμαι κάτοχος κανενός εκ των δύο συστημάτων. Ως έχει η κατάσταση κανά amiibo για συλλεκτικούς λόγους να αγοράσω και αυτό πάλι παίζει. Η συγκεκριμένη συμβατότητα έπρεπε να έχει υπάρξει από την πρώτη στιγμή και η ενοποίηση των τμημάτων hardware εκεί αποσκοπεί. Με το νέο 3DS η ψαλίδα κλείνει φέρνοντας πιο κοντά ταμπλέτα και φορητό και ελέω smash / amiibo και για virtual console και για nintendo eshop. Αναφέρομαι σε χαρακτηριστικά διεπαφής και όχι σε επεξεργαστική δύναμη. Ακόμη και για το τελευταίο όμως δεν προαπαιτείται για το φορητό, μιας και στο U τα παιχνίδια τρέχουν από την κονσόλα με την ταμπλέτα να παίζει το ρόλο διαδραστικού χειριστηρίου. Δε θεωρώ απίθανο λοιπόν το να μπορεί η φορητή κονσόλα να έχει αυτόν τον διττό ρόλο. Πλέον σαν διεπαφή είναι σε θέση να το κάνει κάτι που δεν ίσχυε για τις παλαιότερες εκδόσεις, που απαιτούσαν επιπλέον περιφερειακά για δεύτερο αναλογικό, NFC και είχαν λιγότερα πλήκτρα. Βάλε και το ότι έχει ήδη περάσει ενάμισης χρόνος από τη συγχώνευση των τμημάτων hardware και αντιλαμβάνεται πως δεν μπορεί να είναι τυχαία αυτή η έκδοση είτε σαν αυτόνομη συσκευή είτε σαν το ενδιάμεσο βήμα μέχρι το επόμενο.

      • Όντως τα του NFC δεν τα ανέφερα. Αλλά δεν είναι και μέγα πρόβλημα διότι έχει λύση ως προς αυτό εκείνος που θα μείνει στο ήδη υπάρχον 3DS. Αν επρόκειτο βέβαια για παρουσίαση του hardware, τότε ήταν πιο foul ακόμη η παράλειψη. Clunky, σίγουρα, αλλά έστω και μεσοβέζικα δεν αποκλείεται από κάποιου είδους περιεχόμενο. Σαν να λέμε περίπτωση Circle Pad Pro.

        Όσο για το θέμα GB/GBC, διαφωνώ. Δεν είναι απλά το θέμα του χρόνου είναι και πως το GBC παρουσιάστηκε ως κανονικός διάδοχος, όχι ως βελτιωμένη έκδοση του ίδιου προϊόντος. Εδώ η Nintendo δεν λέει παρουσιάζω διάδοχο αλλά σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Και για αυτό θα είναι και πιο μεγάλος κόπος να αποφύγει τα μπερδέματα όταν κάποιος θα θέλει εξηγήσεις.

        Το 3DS, New ή όχι, δεν μπορεί να παίξει το ρόλο του GamePad, ούτε τώρα, ούτε στο μέλλον. Διότι πολύ απλά το GamePad λειτουργεί με WiFi Direct στα 5GHz κάτι που δεν μπορεί να κάνει η φορητή κονσόλα.. Για αυτό και δεν αφήνει την κονσόλα να δικτυωθεί με router στην ίδια συχνότητα, για να μη δημιουργεί παρεμβολές στον εαυτό της.

        • Αν μπορεί η Microsoft να έχει συμβατότητα με το one με tablet και έξυπνα κινητά μέσω smart glass δεν είναι δύσκολο να υπάρξει καλύτερη επικοινωνία μεταξύ φορητού και κονσόλας. Δε λέω ότι αυτό θα γίνει αυτή τη φορά, απλά οι λόγοι που εμπόδιζαν κάτι τέτοιο να συμβεί από πλευράς διεπαφής δεν υφίστανται πλέον, μιας και οι ομοιότητες του νέου 3ds με την ταμπλέτα του u είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.

          Για τα υπόλοιπα το ξέρεις και ο ίδιος αλλά άλλο το να έχεις μία δυνατότητα ενσωματωμένη και άλλο μέσω περιφερειακού. Για το μπέρδεμα τώρα μου φαίνεται λιγάκι υποκριτικός ο προβληματισμός, όταν δεν υπήρξαν παρόμοιες ανησυχίες στην κατάργηση του 3d στο περσινό μοντέλο. Θα σου επαναλάβω πως άλλο η δεκαετία του 90 και άλλο το σήμερα. Από πλευράς μου καλώς η nintendo βγάζει το νέο μοντέλο σε αυτή τη χρονική στιγμή. Είναι τέτοιος ο ανταγωνισμός από ταμπλέτες κλπ που οφείλουν και αυτοί να προσαρμοστούν γρηγορότερα. Προσωπικά προβλέπω πως οι περισσότεροι κατασκευαστές θα εκμεταλλευθούν την επιπλέον επεξεργαστική ισχύ για βελτιωμένες εμπειρίες, χωρίς να αγνοούν τους ήδη κατόχους. Δες το σαν μία περίπτωση n64 με ή χωρίς expansion pack. Δε χάθηκε και ο κόσμος και το 3ds έχει κλείσει γεμάτη τριετία.

          • Το σενάριο τύπου SmartGlass δεν ισοδυναμεί με αυτό που λες όμως. Αλλιώς θα έβλεπες και το ίδιο το SmartGlass ή το PlayStation App να αξιοποιούνται αναλόγως. Άσε που είναι το lag το ίδιο στην πράξη.

            Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί GamePad με Wii U είναι βραβευμένος ακριβώς επειδή είναι ουσιαστικά lag free. Η μέθοδος είναι συγκεκριμένη. Εδώ απουσιάζει όμως. Και όσο και αν μοιάζουν δύο πράγματα, άλλο να το λέμε και άλλο να το κάνουμε.

            Για την ενσωμάτωση του NFC δεν είπα κάτι διαφορετικό. Απλά κάνω το διαχωρισμό ότι στην περίπτωση αυτή υπάρχει λύση (μεσοβέζικη όπως είπα που ως όρος δεν θεωρείται και τόσο θετικός έτσι κι αλλιώς) ενώ η απόσταση από τη νέα CPU δεν γεφυρώνεται ό,τι και αν είναι.

            Ο προβληματισμός δεν είναι υποκριτικός. Με την κατάργηση του 3D στο 2DS δεν υφίσταται τίτλος που τον καρφώνεις στο slot και δεν παίζει. Με κάθε αποκλειστικό τίτλος για New 3DS, αυτό ακριβώς θα συμβαίνει στο vanilla 3DS.

            Το ενδεχόμενο να χρησιμοποιούν οι developers τον αέρα για απλές βελτιώσεις είναι ένα σενάριο εφικτό και θεμιτό. Αλλά θα υπάρχουν και αποκλειστικότητες. Και από την ίδια την Nintendo.

            Όσο για τον ανταγωνισμό με tablets, στην προκειμένη δεν είναι καν ζήτημα. Και πάλι το hardware είναι υποδεέστερο. Δεν υπάρχει περιθώριο για σύγκριση σε τομείς που ήταν out of reach προηγουμένως. Η αντιμετώπιση των smartphones και των tablets είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί με ανανέωση σαν και αυτή, αλλά με τελείως νέα πλατφόρμα, με νέα API, SDKs που θα εξελίσσονται παράλληλα με το hardware αλλά θα έχουν σταθερές βάσεις για χρόνια. Τότε ας αλλάζει 3DS και κάθε χρόνο αν θέλει και βρει και μια τιμή που να δελεάζει τους gamers και κάθε χρόνο να φροντίζει ώστε το software να τρέχει σε συστήματα Χ ή Ψ ετών.

            Ο κόσμος δεν χάνεται. Αφού θέλει να ακολουθήσει αυτήν την οδό, μην το παρουσιάζει ως νέα έκδοση. Ας το παρουσιάσει ως κάτι άλλο με συμβατότητα με 3DS software. Όταν μάλιστα κάνεις αυτήν την κίνηση και δεν σχολιάζεις την τύχη και την υποστήριξη των υπολοίπων μοντέλων, παρότι έχεις λανσάρισμα σε ένα μήνα στην Ιαπωνία, η επικοινωνία είναι στραβή.

  2. Οφείλω να συμφωνήσω κι εγώ στην εκτίμηση ότι η συγκεκριμένη κίνηση ήταν αναπόφευκτη, δεδομένων των σχεδιαστικών αστοχιών του αρχικού μοντέλου. Μάλιστα περίμενα να τολμήσουν τη διόρθωση του δεύτερου αναλογικού μοχλού με την εμφάνιση του XL, αλλά μάλλον ήταν προκλητικά νωρίς… Όπως και να έχει, αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που κρατήθηκα τόσο καιρό από την απόκτηση ενός 3DS (συν το γεγονός ότι έχω ακόμα τίτλους στο DS που δεν έχω αγγίξει). Ήταν απλά θέμα χρόνου να “ωριμάσει” το design του 3DS!

  3. Επειδή reply δεν μπορώ να κάνω επί του μηνύματος απαντώ με νέο μήνυμα. Χωρίς παρεξήγηση αλλά σχεδόν κάθε χρόνο η nintendo κυκλοφορεί νέο μοντέλο με αρκετές διαφοροποιήσεις. Στην περίπτωση του νέου 3ds το λένε και οι ίδιοι ότι είναι … νέο. Αν το ονομάζανε 3ds2 θα διαβαζόταν περίεργα. Και πάλι το φορητό στηρίζεται ως επί το πλείστον στο ήδη υπάρχον και θα συνεχίσει να στηρίζεται σε αυτό, μιας και οι αναβαθμίσεις δεν είναι τέτοιες για να μιλάμε για εντελώς νέο προϊόν.

    Για τη μη συμβατότητα υπήρχαν και τίτλοι στο dsi που δεν έπαιζαν στις προηγούμενες, υπήρχαν και τίτλοι που χρειαζόντουσαν motion plus, expansion packs και πάει λέγοντας για να παιχτούν από τους ήδη κατόχους. Δεν είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει, πόσο μάλλον όταν η νέα έκδοση έρχεται 3 και χρόνια μετά την αρχική και όταν έχουν ήδη κυκλοφορήσει αρκετοί αξιόλογοι τίτλοι.

    Για να πούμε το οτιδήποτε θα πρέπει να δούμε πρώτα το τι θα κυκλοφορήσει. Γνώμη μου πως τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια η βάση θα είναι το υπάρχον σύστημα και το νέο θα αξιοποιηθεί κυρίως για μεταφορές στην vc και το nintendo eshop.Δεν καταλαβαίνω το γιατί να ενοχλεί μία τέτοια κίνηση τρισίμισυ χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία. Πόσο μάλλον όταν το σύστημα είχε εξ’αρχής σχεδιαστικές αστοχίες και όταν πολλές εφαρμογές σε playstore και appstore δεν παίζουν σε συσκευές διετίας. Έχουν αλλάξει οι καιροί σε αυτό το κομμάτι σε ότι αφορά τον τρόπο που βλέπει ο μέσος χρήστης μία φορητή συσκευή, στις οποίες συγκαταλέγεται και το 3ds παρά τις προφανείς διαφορές που και εσύ αναφέρεις.

    Τέλος για το θέμα της επικοινωνίας φορητού κονσόλας ας μην είμαστε απόλυτοι.Στην εποχή που ζούμε λύσεις υπάρχουν.Σε πρώτη φάση βλέπω με την ίδια διεπαφή να υπάρξουν περισσότερα κοινά σημεία σε vc, nintendo eshop, παράλληλες κυκλοφορίες, όπως ήδη ανέφερα στο προηγούμενο μήνυμα. Αυτό δεν μπορούσε να συμβεί με τις προηγούμενες εκδόσεις σε μεγάλη έκταση είτε γιατί δεν υπήρχε ο δεύτερος αναλογικός, είτε γιατί ο επεξεργαστής υπολειπόταν είτε γιατί χρειαζόντουσαν επιπλέον περιφερειακά για nfc. Αυτοί οι περιορισμοί πλέον δεν υφίστανται δίνοντας περισσότερες επιλογές σε κατασκευαστές και καταναλωτές.

    • Χμ… Κάτι πρέπει να αλλάξω λοιπόν στα comments levels. Anyhow.

      Μεγάλη παραγωγή για DSi που να μην τρέχει σε DS δεν θυμάμαι. Αν μιλάμε για DSiWare, προφανώς δεν βγαίνει ο παραλληλισμός. Και Motion Plus, Expansion Packs (ή Paks :p) δεν είναι το ίδιο διότι η αξιοποίησή τους απαιτούσε την αγορά νέου περιφερειακού, όχι νέου συστήματος.

      Όποια και να ήταν η κίνηση θα ενοχλούσε ακριβώς επειδή όλα ξεκίνησαν τόσο στραβά και, όπως έγραψα, δεν υφίσταται απλή ή ευχάριστη και αναίμακτη λύση εφόσον το πράγμα έφτασε ως εδώ. Όταν κάτι ξεκινά στραβά ή το δέχεσαι νωρίς, αναλαμβάνεις το κόστος και κάνεις το σωστό ή μένεις στην απόφασή σου μέχρι να κάνει τον κύκλο της. Κατά κανόνα τουλάχιστον. Στην αρχή προτιμούσα το πρώτο διότι ήταν πιο απλό όσο ήταν νωρίς. Αργότερα συμβιβάστηκα με το δεύτερο για τον απλούστατο λόγο ότι η κονσόλα πήρε τα πάνω της, βρήκε το ρυθμό της, παρά τα ελαττώματά της, άρα κέρδισε χρόνο μέχρι την επόμενη γενιά.

      Αλλά άσε τα όλα αυτά στην άκρη πες. Σκέψου πόσα λίγα έχει πει η Nintendo σχετικά παρότι το New 3DS θα είναι διαθέσιμο στην Ιαπωνία σε ένα μήνα. Και παρότι θα έχει να σπρώξει στην αγορά το κλασικό 3DS κατά την περίοδο των γιορτών. Χωρίς να ξεκαθαρίζει πέντε πράγματα, δεν θέλει και πολύ να αναρωτηθείς αν έχει ακούσει ποτέ για το Osbourne effect.

      Για την επικοινωνία, αν εννοούσες για περιπτώσεις ταυτόσημων τίτλων, τότε κατάλαβα λάθος. Εγώ το πήρα ότι το 3DS θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εν είδει GamePad, ιδέα που προσκρούει σε τεχνικούς περιορισμούς άσχετα από την προφανή ομοιότητα σε διεπαφή.

      • Εδώ καλύτερα τα έγραψες. Στο άλλο μήνυμα τι έπαθες μπορείς να μου πεις; Σου απάντησα στο άρθρο του Λεωνίδα συνολικά. Μπορεί τα πράγματα να γίνουν και όπως τα λέτε. Γνώμη μου πως μόνο αν η ίδια η Nintendo έχει τάσεις αυτοχειρίας θα προκαλέσει διαχωρισμό των κοινών 3DS και New 3DS με καταιγισμό τίτλων. Η χρονική στιγμή που επιλέγει, η ανακοίνωση τίτλου που είναι μεταφορά από παλαιότερο σύστημα (και όχι νέα κυκλοφορία) και η επιλογή του ονόματος, προσωπικά περισσότερο μου δείχνουν ότι σκέφτονται να ακολουθήσουν την λογική της παράλληλης υποστήριξης και των δύο (ίσως οι εκδόσεις του new 3DS να είναι λίγο πιο γρήγορες κατά το παράδειγμα του expansion pa(c)k που σου έδωσα) και όχι του διαχωρισμού. Το ίδιο θα πράξουν και οι τρίτοι που δεν μπορούν να αγνοήσουν την εγκατεστημένη βάση του 3DS. Το ότι η Nintendo πάει να περάσει το νέο σύστημα στα γρήγορα προσωπικά μου δείχνει πως το κυκλοφορεί όπως έκανε και με XL και με 2DS, περισσότερο δηλαδή σαν συνεχιστή του αρχικού με κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα, παρά σαν καινούργιο μηχάνημα, κάτι που θα δημιουργούσε ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα.

        Για να μη σε κουράζω άποψή μου πως η εταιρεία θα βγάλει αρκετά λεφτά από αυτήν της την κίνηση με τη συγκεκριμένη έκδοση να πουλά πολύ περισσότερο από τις υφιστάμενες. Τα προβλήματα που αναφέρεις θα υπήρχαν είτε αν το “νέο” σύστημα κυκλοφορούσε προ τριετίας / διετίας είτε αν μιλούσαμε για φορητό με μεγάλες διαφορές στην αρχιτεκτονική και το υλικό με τα υπάρχοντα, κάτι που δεν ισχύει. Οκ δεν μπορούμε να συμφωνούμε και σε όλα, αλλιώς η ζωή θα ήταν πολύ βαρετή. Σε αυτό όμως πιστεύω πως είσαι υπερβολικός και βιάζεσαι να κρίνεις. Τι άλλο να πω. Θα πρέπει να είναι πραγματικά ηλίθιοι στην Nintendo για να γυρίσουν την πλάτη στους υπάρχοντες κατόχους υποστηρίζοντας εξειδικευμένα μία έκδοση με λίγο καλύτερο επεξεργαστή. Το να υπάρξουν τώρα κάποιες μεμονωμένες μεταφορές περισσότερο σαν “κράχτης” μου ακούγεται για αγορά και αναβάθμιση παρά ως σοβαρή υποστήριξη “νέου” συστήματος.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions