P.T. και Silent Hill(s): Μια στο καρφί και μια στο πέταλο

0

Πειράματα σαν το P.T. δεν συμβαίνουν κάθε μέρα. Την περασμένη δεκαετία, όταν μια εταιρεία ήθελε να δημιουργήσει εναλλακτικού τύπου hype για κάποιον τίτλο, έκανε όπως πρόσταζε η μόδα: δημιουργούσε δηλαδή ένα Augmented Reality Game (ARG). Όχι από εκείνα που σας βάζουν να απλώνετε κάρτες στο χώρο σας ή να κοιτάτε τριγύρω με τη κονσόλα/χειριστήριο ως εικονική κάμερα, αλλά από τα άλλα που βάζουν τους παίκτες να “τραβιούνται” στον πραγματικό κόσμο. Κάποιοι ίσως να θυμούνται την περιπέτεια που λεγόταν ilovebees για χάρη του Halo, ίσως επίσης να θυμούνται την προσπάθεια της EA να βασιστεί πλήρως σε κάτι ανάλογο, να το διαθέσει ως παιχνίδι και να το ονομάσει Majestic.

Είναι δύσκολο να πάρει  κανείς ένα είδος δημιουργήματος που σχεδιάστηκε ως προωθητικό εργαλείο και να το μεταφράσει σε τελικό προϊόν. Μερικές φορές είναι και επικίνδυνο διότι δημιουργεί προσδοκίες που μπορεί να μην έχουν καμία σύνδεση με την πραγματικότητα.

Το P.T. είναι μια ανάλογη κίνηση, σε μεγάλο βαθμό σοφή, με ξεκάθαρο στόχο να κάνει ξανά τον κόσμο να ενδιαφερθεί για το ατροφικό εδώ και χρόνια Silent Hill. Η Konami ήταν τυχερή μάλιστα διότι το P.T. εμφανίστηκε σε Gamescom κατά την οποία γινόταν ήδη ντόρος για τη χρονική αποκλειστικότητα του Rise Of The Tomb Raider σε Xbox One και Xbox 360. Ανακοινώθηκε ως νέο horror game που θα είναι αποκλειστικότητα του PS4. Υποτίθεται ότι αναπτυσσόταν από την 7780s Studio, studio που φυσικά δεν υπάρχει και μάλιστα με ονομασία προϊόν έμπνευσης που καλύτερο ήταν να μη μοιραστεί ποτέ ο Hideo Kojima με το δυτικό κόσμο. Μιας και είθισται να μην πυροβολεί κανείς (συνήθως) τον αγγελιαφόρο, εξηγούμαστε. Το “s” αναφέρεται στο παρατσούκλι “Shizuoka” που έχει το Silent Hill στην Ιαπωνία. Εφόσον βέβαια το παρατσούκλι ταυτίζεται με τοπωνύμιο, ο αριθμός τυγχάνει να αναφέρεται στο εμβαδόν της περιοχής. Γιατί…Hideo Kojima.

Η πραγματική είδηση φυσικά ήταν πως το P.T. σημαίνει “Playable Teaser”, είναι γεύση από το Silent Hill(s) που αναπτύσσεται με τη FOX Engine της Kojima Productions και αποτελεί προϊόν συνεργασίας των Hideo Kojima και Guillermo Del Toro. Η Konami δεν υπολόγιζε ότι θα μαθευτεί τόσο γρήγορα το ποιόν του teaser. Ο Kojima μάλιστα ανέφερε πως το τέλος του teaser είναι εσκεμμένα πάρα πολύ δύσκολο (ακόμη και όσοι έφτασαν στο τέλος εξακολουθούν να μην είναι και πολύ σίγουροι για το πώς τα κατάφεραν) προκειμένου να καθυστερήσει λίγες μέρες η ανακοίνωση της νέας προσπάθειας. Επιπλέον, κατά τον ίδιο, ο τεχνικός τομέας του P.T. είναι εσκεμμένα μετριότερος των στόχων της ομάδας ανάπτυξης διότι σκοπός ήταν να διατηρηθεί η εντύπωση ότι πρόκειται για την προσπάθεια μιας νέας και πιο άπειρης ομάδας. Προφανώς και όλοι έπεσαν έξω, αλλά οι gamers, και δη οι φανατικοί υποστηρικτές του PlayStation βούτηξαν στον ίδιο τους τον ενθουσιασμό. Στα μάτια τους όχι μόνο επανέρχεται η ελπίδα για τη σειρά Silent Hill, αλλά είχαν και μια αποκλειστικότητα για να ξεχάσουν την εξασφάλιση του Rise Of The Tomb Raider από τον “αντίπαλο”.

PT logo001_1407763007

Ο ίδιος ενθουσιασμός βέβαια τροφοδότησε και τον αγώνα για ασφαλή συμπεράσματα για το ποιόν του νέου Silent Hill. Ενθουσιασμός και ασφάλεια δεν τα πάνε και τόσο καλά μαζί όμως. Αν είμαστε τελείως τυπικοί, λίγα είναι ξεκάθαρα και σίγουρα για το Silent Hill(s). Θα εκτυλίσσεται σε εσωτερικούς χώρους ώστε να δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στα γραφικά, στα οποία στηρίζεται σημαντικά η ατμόσφαιρα στο εν λόγω είδος. Πάντως με βάση το P.T. ο ήχος δεν παραμελείται. Όταν έρθει η ώρα, το σύστημα surround θα αποτελέσει μεγάλη βοήθεια κρίνοντας από το πόσο συχνά ήταν σημαντικό να καθοριστεί η πηγή ενός ήχου στο χρόνο που αφιερώσαμε στο teaser. Πρωταγωνιστής θα είναι ο Norman Reedus για να έχουμε και μια γνωστή φυσιογνωμία αυτή τη φορά. Ο διστακτικός πληθυντικός στο Silent Hill(s)

Πάντως η επιρροή του Hideo Kojima δεν είναι τόσο ξεκάθαρη, τουλάχιστον όχι αν ξεφύγουμε από τις προφανείς τεχνικές καταβολές και βάσεις του όλου εγχειρήματος. Η συνεισφορά του Guillermo Del Toro πάντως είναι πιο εμφανής. Με απολύτως βασικά δομικά στοιχεία δίνει υπόσταση σε κόσμο που εσωκλείεται ουσιαστικά σε ένα και μόνο διάδρομο. Ο σκηνοθέτης μπορεί να έχει υποστηρικτές και πολέμιούς αλλά η γενικότερη εντύπωση είναι πως καταφέρνει να δημιουργήσει κόσμους με χαρακτήρα και ζεστασιά, έστω και αν “ξεφύγει” σε άλλα θέματα και σημεία. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε μάχη ούτε για δείγμα στο  teaser και μόλις ένα πλάσμα…και κάτι με το οποίο πάλι δεν προκύπτει ουσιαστική σύγκρουση είναι καλό σημάδι στον κόσμο του horror. Κατά πόσο θα μείνει σε αυτό ο νέος τίτλος παραμένει άγνωστο όμως.

Το P.T. βάζει τον παίκτη σε σκέψη για τη συνέχεια του Silent Hill. Αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από γρίφους και βασίζεται ιδιαίτερα σε εξερεύνηση και παρατηρητικότητα, σε σημεία σε βασανιστικό βαθμό μάλιστα. Είναι μάλλον απίθανο να είναι αυτή η κατάληξη, ενώ διατηρούμε μια κάποια αμφιβολία ακόμη και για την προοπτική πρώτου προσώπου που είδαμε. Όχι τόσο επειδή μας πείραξε ή δεν ταίριαξε. Ελευθερώνει κι άλλους πόρους για τα γραφικά άλλωστε. Αλλά με το teaser να είναι φτιαγμένο ώστε να μην μπορεί να δει ο παίκτης το πρόσωπο του πρωταγωνιστή παρά μόνο όταν καταφέρει να “τερματίσει”, και συνυπολογίζοντας τα επίπεδα trolling στα οποία κινείται η κίνηση της Konami αλλά και ο Hideo Kojima γενικότερα, δεν αποκλείεται να είναι ένα ακόμη gimmick για χάρη της προώθησης. Κάπως έτσι φτάνουμε στον κίνδυνο που συνοδεύεται μια περίπτωση σαν το P.T. Με γραφικά εσκεμμένα κατώτερα του στόχου, αρκετά έντονο εφέ κόκκου και design που εξυπηρετεί περισσότερο την καθυστέρηση μιας αποκάλυψης παρά τη ροή του gameplay, όποιος πάρει ως κυριολεξία όσα δει παίζοντας, δεν είναι και πολύ σίγουρο ότι θα αποχωρήσει με την καλύτερη δυνατή εντύπωση.

Με παρεξηγήσεις να έχουν τροφοδοτηθεί από πολύ πιο απλά πράγματα, είναι δύσκολο να μετρηθεί η πραγματικά επιρροή του P.T. στην εικόνα του Silent Hill, ειδικά εκτός του παραδοσιακού κοινού τόσο της σειράς όσο και της κατηγορίας. Η δική μας πρόταση είναι να το δοκιμάσετε (αν δεν το έχετε κάνει ακόμη), να πάρετε μια γερή δόση από τη διαφορετικότητά του και να θυμάστε ότι δεν φτιάχτηκε για να σας ψυχαγωγήσει όσο για να  σας παιδέψει. Όπως λέμε πως ένα trailer κάθε άλλο παρά αντιπροσωπευτικό είναι, δεν θέλει και πολύ σκέψη για το ποια είναι η κατάλληλη στάση όταν πέφτει στα χέρια σας ένα teaser “trailer”.

Τουλάχιστον τα ονόματα Hideo Kojima, Guillermo Del Toro και Norman Reedus, είναι καλά “ξυπνητήρια” για gamers, mainstream media και, ίσως, για το ίδιο στο Silent Hill.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions