Sony @ Gamescom 2014: Η καλύτερη παρουσίαση της Sony σε έκθεση. Ever.

2

Ωραίο πράγμα να μη χρειάζεται να αφιερωθεί χρόνος σε φαιδρότητες περί συνεργασίας με Sony Pictures (που πάντα αποδεικνύεται περισσότερο όνειρο παρά πράξη). Ο γράφων έχει δηλώσει πάρα πολλές φορές ότι αδυνατεί να καταλάβει πώς, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η Sony αποτυγχάνει να διατηρήσει επαρκώς το ενδιαφέρον του θεατή σε ολόκληρη παρουσίαση, παρά τους σημαντικότερους δεσμούς της εταιρείας με τη βιομηχανία της διασκέδασης/ψυχαγωγίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό της στο χώρο των videogames.

Ακόμη και στην περασμένη E3, με συνολικά καλή παρουσία, το όλο εγχείρημα δεν γλίτωσε την “κοιλιά”. Να που έμελλε να ικανοποιήσει η Sony στη φετινή Gamescom. Ίσως να είναι άλλη μια απόδειξη πως όντως τρέφει ιδιαίτερα τρυφερά αισθήματα για την Ευρώπη.

Η παρουσίαση ξεκίνησε με την αποκάλυψη πως βρίσκονται, πλέον, σε χέρια παικτών πάνω από 10 εκατομμύρια PlayStation 4. Έγινε μάλιστα διευκρίνιση πως ο αριθμός αφορά σε κανονικές πωλήσεις σε τελικούς χρήστες, όχι προς καταστήματα.

Από εκεί και πέρα…games, hardware, services.

Στο hardware τα πράγματα ήταν απλά. Ανακοινώθηκε πως το PS TV έρχεται Ευρώπη στις 14 Νοεμβρίου, θα κοστίζει 99 ευρώ και θα περιλαμβάνει τρία games ως digital downloads. Όλο και κάποιο καλώδιο και χειριστήριο θα χρειαστείτε πάντως, εκτός αν έχετε μερικά να να περισσεύουν.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον είχαν οι ανακοινώσεις περί services που συνδέονται με το PSN  ή και το PS Plus.

Μακράν η πιο ενδιαφέρουσα είδηση ήταν η ανακοίνωση του Share Play που θα προστεθεί στο PlayStation 4 με το 2.0 System Software που αναμένεται το φθινόπωρο. Η νέα λειτουργία συνοδεύεται από μεγάλες υποσχέσεις που, στα πρότυπα του αναπόφευκτου λαϊκισμού, δεν διευκρινίστηκαν επαρκώς. Η Sony αναφέρει λοιπόν πως το Share Play κάνει εφικτή τη λειτουργία του “εικονικού καναπέ”. Ό,τι και αν παίζει κάποιος συνδρομητής του PS Plus, μπορεί να καλέσει κάποιον άλλον συνδρομητή για να παίξει μαζί του, χωρίς να χρειάζεται να έχει στην κατοχή του το ίδιο παιχνίδι ο δεύτερος. Ο προσκεκλημένος είναι για το σύστημα ό,τι και ο διπλανός παίκτης με δεύτερο χειριστήριο. Η Sony υπόσχεται μάλιστα ότι δεν θα χρειάζεται καν κάποιο download για όποιον βρίσκεται στην “άλλη πλευρά”. Αυτή είναι η πιο ενδιαφέρουσα και ίσως η πιο κρίσιμη πληροφορία. Μπορεί να σημαίνει ότι αυτό που βλέπει ο προσκεκλημένος είναι video stream, κατά τα πρότυπα του PS Now. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε θα υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις σε bandwidth, ίσως να υπάρχει πτώση σε ανάλυση αλλά και εξάρτηση από τη διαθεσιμότητα του PS Now στην εκάστοτε αγορά. Με την ίδια λογική δεν είναι παράξενη η σύνδεση της υπηρεσίας με το PS Plus, αφού η λειτουργία θα έχει κόστος σε bandwidth για τη Sony, ενδεχομένως και να κοστίζει η συμφωνία κάποιου publisher για την υποστήριξη του Share Play. Πολλές φορές κοστίζει και η συμπερίληψη τίτλων στο Instant Game Collection άλλωστε.

Εύλογα τίθεται και ένα ακόμη ζήτημα βέβαια. Είναι οικουμενική η υποστήριξη της υπηρεσίας; Πρέπει να συμφωνήσει κάποιος publisher; Υπάρχουν περιορισμοί; Διότι, όπως διαπιστώσαμε και στην περίπτωση του Far Cry 4 με το Keys To Kyrat (αν και εκεί η όλη περίπτωση είναι γενικά απλούστερη και απαιτείται και download). Στην E3 ακούσαμε ότι κάθε κάτοχος του τίτλου μπορεί να καλεί κάποιον άλλον που δεν έχει το παιχνίδι. Τώρα κάθε αντίτυπο έχει 10 προσκλήσεις και ο προσκεκλημένος δεν μπορεί να παίξει πάνω από 2 ώρες. Αν δεν εξαφανιστούν τα όποια ερωτηματικά για το Share Play είναι δύσκολο να προσδιορισθεί το επιτρεπόμενο μέγεθος…χαράς. Θα τα μάθουμε όλα. Εν καιρώ.

Μένοντας στο θέμα των υπηρεσιών, επιβεβαιώθηκε και η φήμη για το PS Now στην Ευρώπη. Βέβαια η Sony υπενθύμισε πως δεν κάνει βήμα αν δεν μπορεί να εγγυηθεί την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, η οποία, ως γνωστόν, εξαρτάται και από παράγοντες που δεν ελέγχει η ίδια. Είναι ενδεικτικό ότι παρότι το PS Now έρχεται στην Ευρώπη το 2015, η πρώτη beta θα ξεκινήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν είναι μυστήριο το γιατί. Από την άλλη βέβαια, με αρκετή επέκταση του δικτύου VDSL, είναι θέμα χρόνου να έρθει και η σειρά μας.

Τα games όμως; Έως ένα σημείο η Sony έδινε την εντύπωση, όπως και στην E3, ότι παίζει το ίδιο παιχνίδι με την Microsoft. Συνέχισε να συγκεντρώνει indie games που θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση (είτε γενικά, είτε σε κονσόλες) στο PS4 και δεν ξέχασε συνεργασίες για πρόσκαιρες αποκλειστικότητες περιεχομένου όπως στην περίπτωση του Destiny, γνωστό μέγεθος και υπόθεση πια.

Ανακοινώθηκαν και νέοι τίτλοι που, κατ’ ελάχιστον, θα έρθουν πρώτα στο PS4, όπως των Hollowpoint των Ruffian Games και Paradox Interactive, εφόσον με την τελευταία υπάρχει συμφωνία ώστε να έχει προτεραιότητα το PS4. Μάθαμε ότι το DayZ έρχεται στο PS4, ανακοινώθηκε το Hellblade που όλο και κάπως θύμιζε, αισθητικά, Heavenly Sword, το οποίο θα ξεκινήσει, όπως φαίνεται, πρώτα στο PS4 και ούτω καθεξής. Κάτι ανάλογο περιμένουμε πλέον και για το The Vanishing Of Ethan Carter, ενώ, παρότι δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα, το Dreamfall Chapters εμφανίστηκε σε trailer που, κατά τα λεγόμενα της Sony, έδειχνε τίτλους που θα έρθουν πρώτα σε PS4.

To μυστηριώδες P.T., που όπως αποδείχθηκε δεν είναι παρά νέος τίτλος Silent Hill με κάποιου είδους αποκλειστικότητα στο PS4, είναι ενδιαφέρουσα αλλά όχι ισοδύναμη κίνηση με την αποκλειστικότητα του Rise Of The Tomb Raider. Ασχέτως ποιότητας, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς κάποιο καθαρά horror game να κερδίζει περισσότερο τον μέσο gamer από ένα ακόμη action adventure. Το ότι η αποκάλυψη δεν έγινε κανονικά στην παρουσίαση της Sony είναι λίγο παράξενο, αλλά όχι τόσο όσο το γεγονός πως το interactive teaser που η Sony είπε ότι θα βρείτε στο PS Store, περιορίστηκε στο αμερικανικό PSN. Παρότι η ανακοίνωση έγινε σε ευρωπαϊκή έκθεση…

Η Sony όμως είχε και κάτι ακόμη, κάτι που εκ των πραγμάτων, λόγω ιδιοσυγκρασίας, δεν θα μπορούσε να αντισταθμίσει η Microsoft (ένας λόγος παραπάνω για την εξασφάλιση της αποκλειστικότητας του Rise Of The Tomb Raider δηλαδή): είχε να δείξει νέους τίτλους, δικής της παραγωγής ή έστω δικής της διανομής.

Εκεί που η Microsoft πρόσθεσε μόνο το ScreamRide, η Sony αποκάλυψε το Tearaway Unfolded από την Media Molecule. Επιπλέον ανακοίνωσε αποκλειστικές συνεργασίες για μερικούς τίτλους ακόμη, ένας εκ των οποίων ήταν ήδη γνωστός βέβαια. Ο λόγος για το Until Dawn της Supermassive, που άφησε το PS3 και το PS Move (καθόλου παράξενο) για να επανεμφανιστεί ως αποκλειστικότητα για το PS4.

Παρουσιάστηκαν όμως και τρεις ακόμη νέοι και αποκλειστικοί τίτλοι που αποτελούν προϊόν συνεργασίας. Το WiLD είναι η πρώτη παραγωγή της Wild Sheep Studios, που καθόλου αδιάφορη δεν πρέπει να σας μείνει διότι αποτελεί το νέο ανεξάρτητο studio του Michel Ancel, δηλαδή του δημιουργού των Rayman, Beyond Good & Evil, Valiant Hearts: The Great War και υποστηρικτή του UbiArt Framework, από το οποίο προέκυψε και το Child Of Light. Πρόκειται για τίτλο στον οποίο ο παίκτης παίρνει το ρόλο κάποιου πλάσματος, ζώου ή ανθρώπου και επιχειρεί να επιβιώσει σε αφιλόξενο περιβάλλον.

Το The Tomorrow Children είναι άλλη μια ιδιαίτερη περίπτωση, αφού προέρχεται από την Q-Games της σειράς PixelJunk και αποτελεί την πρώτη της 3D παραγωγή. Το Alienation είναι το επόμενο βήμα της Housemarque του Resogun που σίγουρα άφησε καλές αναμνήσεις στους πρώιμους κατόχους του PS4. Ενώ θυμηθήκαμε βέβαια και το RIME της Tequila Works που παραμένει αποκλειστικό.

Από τη μία λοιπόν η Sony δείχνει ότι η εσωτερική της οργάνωση μπορεί να αποδώσει αρκετούς τίτλους, ενώ απολαμβάνει πλέον τέτοια εμπιστοσύνη από πολλούς ανεξάρτητους developers, που της είναι πιο εύκολο να εξασφαλίζει ενδιαφέρουσες συνεργασίες και αποκλειστικότητες που δεν είναι τόσο AAA, δεν είναι ακριβώς indie, αλλά καλύπτουν τον πολύτιμο μεσαίο χώρο.

Τόσο ανυπόμονη ήταν η Sony για να δείξει τα πάντα που τα 25 και πλέον trailers της παρουσίασης, δημοσιεύονταν, ένα-ένα, πριν καν ολοκληρωθεί η προβολή του αντίστοιχου trailer στην ίδια τη συνέντευξη Τύπου. Δεν είναι παράξενο λοιπόν ο ενθουσιασμός του ενός να κερδίζει τον ενθουσιασμό του άλλου.

“Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό” δεν λέγαμε κάποτε; Κακή η ανάμνηση αλλά ταιριαστή η έκφραση.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

2 Comments

  1. Συμφωνώ πολύ με αυτά που έγραψες Μάνο. Μπορείς να πεις κάτι παραπάνω για το playstationTv … Τι ακριβώς θα προσφέρει κ αν θα ειναι διαθέσιμη η υπηρεσία σε εμάς; (ουγκάντα.gr)
    ΜΕ εντυπωσίασε σαν ιδέα και αναμένω περισσότερα για το wild … Περιμένω κάποιο hands on….
    Y.Γ. Εντυπωσιακή κ ευπρόσδεκτη η αλλαγή στο site – περισσότερο ανθρώπινο κ φιλικό … Good Job!!!

    • Το PS TV είναι το PS Vita χωρίς όλα όσα σχετίζονται με touch. Άρα (σχεδόν) ό,τι βλέπεις σε PS Vita, ισχύει και για PS TV. Το λογικό είναι ότι θα προωθηθεί, αργά ή γρήγορα, ως enabler box για το PS Now, αλλά και για remote play, σε παραδίπλα δωμάτιο κ.λπ., σε συνδυασμό με PS4.

      Το δύσκολο λοιπόν δεν είναι η διάθεση του ίδιου του PS TV, αλλά αυτή του PS Now.

      Είναι προϊόν που μπορεί να έχει διαχρονική αξία αφού θα δίνει πρόσβαση σε τίτλους PSP, PS Vita, PSone και αργότερα PS2 και PS3 (μέσω PS Now). Το μόνο που χρειάζεται για να γίνει κάτι ανάλογο για τίτλους PS4 είναι ακόμη καλύτερα δίκτυα και ακόμη καλύτερη υποδομή PSN. Αλλά αυτό το τελευταίο ζήτημα παραείναι αντιοικονομικό, οπότε δεν το βλέπω για σύντομα.

      Υ.Γ.: Thanks! Έπεσε αισθητά και το μέσο επίπεδο εκνευρισμού μου. :p “Παλεύαμε” συχνά με το site αντί με την ύλη και δεν πήγαινε άλλο. Είναι ακόμη work in progress σε κάποια θέματα, αλλά το δύσκολο έγινε. :)

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions