Microsoft @ Gamescom 2014: Αναπόφευκτο θύμα συγκρίσεων

0

Δεν πέρασαν καλά-καλά δυο μήνες και η Microsoft εμφανίστηκε στη Γερμανία, στα πλαίσια της Gamescom για να υπογραμμίσει, για άλλη μια φορά, ότι έχει αφήσει στην άκρη τα παράξενα πλάνα της από το 2013 και ρίχνει το βάρος της στα games.

Φυσικά μέσα σε δύο μήνες δεν έρχονται τα πάνω κάτω, ακόμη και να το θέλει κανείς. Η Microsoft λοιπόν δεν είπε, ούτε αυτή τη φορά, ούτε λέξη για οτιδήποτε μη σχετικό με gaming. Επιπλέον δεν είπε ούτε λέξη για οτιδήποτε σχετικό με Kinect. Δεν εμφανίστηκε πουθενά ούτε καρέ από τίτλο που να “φωνάζει” Kinect για τον οποιοδήποτε λόγο.

Είχε όμως να υπερηφανευθεί για αποκλειστικότητες. Στάθηκε στο ID@Xbox και διά στόματος Chris Charla ανακοίνωσε 26 ανεξάρτητες παραγωγές που είτε είναι αποκλειστικές για πλατφόρμες της Microsoft είτε θα εμφανιστούν πρώτα στο Xbox One, πριν ξεκινήσουν για διαφορετικούς προορισμούς, αν και αυτές οι δηλώσεις αφήνουν ασυγκίνητο, συνήθως, το PC που θεωρείται συχνά εκτός συναγωνισμού σε τέτοιου είδους αποκλειστικότητες και αναμετρήσεις.

Σε αντίθεση με την E3 πάντως, όπου ακούσαμε ή είδαμε έστω και θεωρητικό δείγμα από τελείως νέους τίτλους, συνεργασίες κ.λπ., όπως το Scalebound για παράδειγμα, εδώ η Microsoft είχε να προσθέσει έναν μόλις τίτλο: το ScreamRide της Frontier Developments, το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να ονομάζεται Rollercoaster Tycoon. Είναι και η μοναδική νέα εσωτερική παραγωγή που αποκαλύφθηκε στην παρουσίαση.

Η είδηση που έκανε, δικαιολογημένα, το μεγαλύτερο θόρυβο δεν σχετιζόταν με κάποιον τίτλο που δεν γνωρίζαμε, αλλά για μια αποκλειστικότητα που προφανώς και ήταν από καιρό στο στάδιο της ζύμωσης. Στην E3 που πέρασε είδαμε την αποκάλυψη του Rise Of The Tomb Raider, του sequel του πολύ καλού και ανανεωμένου Tomb Raider της Crystal Dynamics. Αυτή τη φορά όμως μάθαμε ότι έρχεται στο τέλος του 2015…αποκλειστικά για Xbox One. Πόσο μάλλον όταν προκύπτει τελικά ότι πρόκειται για χρονικά περιορισμένη αποκλειστικότητα.

Όπως είναι αυτονόητο όχι μόνο έκανε εντύπωση η εξέλιξη αυτή, αλλά προκάλεσε και αντιδράσεις. Στο διάστημα που πρόλαβε να διαπιστώσει και ο γράφων, οι ταγμένοι στο PlayStation δεν αντιμετώπισαν και πολύ φιλικά την είδηση. Είναι η πρώτη φορά άλλωστε, από την αρχή του franchise, που τίτλος Tomb Raider “αποφεύγει” σύστημα της Sony. Πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση που γεννά συζητήσεις για το πόσα χρήματα άλλαξαν χέρια, τι είδους υποσχέσεις δόθηκαν και άλλα αυτονόητα που αντιμετωπίζονται ως πρωτότυπα μόνο από όσους βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της άρνησης. Ένα είναι σίγουρο, η προώθηση του τίτλου από Square Enix και Microsoft θα φτάσει σε εκπληκτικά επίπεδα.

Μακράν το πιο αστείο βέβαια ήταν η απόφαση της Crystal Dynamics να ετοιμάσει blog post για να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από τη συμφωνία περί αποκλειστικότητας. Στην ουσία δεν εξηγεί τίποτα απολύτως. Είναι λογικό άλλωστε να μην αποκαλύπτονται οι όροι τέτοιων συμφωνιών. Ωστόσο θεωρήθηκε επικοινωνιακά σωστό να διευκρινιστεί ότι η ομάδα δεν γυρίζει την πλάτη της προς τα συστήματα της Sony και όσοι θέλουν να πάρουν τη δόση τους από Lara Croft, θα μπορέσουν να στραφούν προς το Lara Croft And The Temple Of Osiris. Είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς σκέφτηκε οποιοσδήποτε ότι η δήλωση αυτή θα έκανε οτιδήποτε άλλο πέραν του να οξύνει ακριβώς την τρέλα των παραπονούμενων.

Η μοναδική άλλη νέα αποκλειστικότητα που αναφέρθηκε είναι φυσικά η open beta του Evolve, με το τελευταίο να αντιμετωπίζεται, σε επίπεδο marketing, ως αντίβαρο για τους δεσμούς του Destiny με τα συστήματα της Sony, δεδομένου ότι το ένα δεν αφήνει και τόσο ασυγκίνητο το κοινό του άλλου.

Οι γνωστές υποσχέσεις για προτεραιότητα σε DLC, σαν αυτή που είναι πλέον παράδοση με το Call Of Duty, ήταν αναμενόμενες και φυσικές για τη Microsoft, που χρόνια είχε μάθει να παίζει σχεδόν μόνη σε αυτό το παιχνίδι, κάτι που δικαιολογημένα δεν ισχύει πια. Ακούσαμε λοιπόν, ξανά, για το Ultimate Team Legends του FIFA 15 και τα πράγματα κινήθηκαν στα γνωστά επίπεδα.

Ειδικής μνείας έτυχαν τρία νέα bundles του Xbox One, ένα εκ των οποίων είναι αποκλειστικό για την ευρωπαϊκή αγορά και ένα ακόμη ξεκινά το χορό για Xbox One με σκληρό δίσκο μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Αποκλειστικό για την Ευρώπη λοιπόν είναι το bundle που θα περιλαμβάνει το FIFA 15. Δεδομένου ότι το FIFA 15 είναι δεδομένο για όλους όσους έχουν προπαραγγείλει οποιαδήποτε έκδοση του Xbox One στην Ελλάδα, κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί η παρουσίαση του εν λόγω πακέτου. Ειδικά στην τιμή των 400 ευρώ, όσο δηλαδή και οι πρώτες εκδόσεις με FIFA 15 και Forza Motorsport 5.

Το bundle με το Call Of Duty: Advanced Warfare είναι λίγο πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση. Περιέχει limited edition της κονσόλας με ειδικό σχέδιο για τον τίτλο, αλλά και ανάλογης αισθητικής χειριστήριο. Η πιο ουσιώδης διαφορά βέβαια βρίσκεται εντός της κονσόλας, αφού έρχεται με σκληρό δίσκο 1TB. Κάπως έτσι λογικά δικαιολογείται περισσότερο πως το πακέτο θα  κοστίζει 500 ευρώ. Κάτι το ιδιαίτερο σχέδιο, κάτι ο μεγαλύτερος δίσκος και μερικές ψηφιακές παροχές για το συνοδευτικό Call Of Duty: Advanced Warfare. Μόλις ολοκληρωθεί η πορεία του bundle θα δούμε και Xbox One με την αυξημένη χωρητικότητα στο ράφι. Εκτός πακέτου φυσικά.

Το τρίτο και τελευταίο bundle, στα 400 ευρώ και αυτό, είναι το πακέτο με το Sunset Overdrive, το οποίο περιλαμβάνει το λευκό Xbox One που μέχρι τώρα είχαν μόνο όσοι συμμετείχαν στην ομάδα που ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη και το λανσάρισμα της κονσόλας στην αγορά. Είναι σίγουρο ότι η πορεία του λευκού Xbox One δεν θα σταματήσει στο πακέτο με το Sunset Overdrive. Θα ήταν ίσως ενδιαφέρον να διατίθεται με bundles και όλα τα υπόλοιπα συστήματα να είναι τα κλασικά μαύρα. Όλο και κάποιος θα εκνευριστεί με αυτήν τη σκέψη, αλλά κάπως έτσι η έννοια “λευκό Xbox One” θα διατηρήσει κάποια αξία σε βάθος χρόνου. Αξία που θα δώσει, εννοείται, ζωή στο eBay.

Τέτοιος είναι πάντως ο ενθουσιασμός της Microsoft για τα bundles, που τα αναφέρει με κάθε ευκαιρία ως “blockbuster bundles” που μόνο το Xbox One μπορεί να προσφέρει. Το marketing τη σήμερον.

Το πιο σημαντικό συμπέρασμα από την παρουσίαση βέβαια είναι και το πιο κλασικό και διαχρονικό. Η Microsoft επιμένει να στήνει νέα IP εκτός των Microsoft Studios και, αφού σταθούν κάπως στα πόδια τους, να μεταφέρει την παραγωγή στο εσωτερικό της. Αυτό σημαίνει ότι το τελευταίο μέρος από το οποίο προκύπτουν νέα ιδιόκτητα IP είναι από τα studio της ίδιας. Το πλήθος τους άλλωστε δεν είναι τέτοιο ώστε να προχωρά με το ρυθμό που συναντά κανείς σε Nintendo και Sony.

Η Microsoft ξέρει το μειονέκτημά της πάντως. Είναι εξαιρετικά απίθανο να είναι άσχετη η αποκλειστικότητα του Rise Of The Tomb Raider από τη σιγουριά ότι η Sony είχε κι άλλες εσωτερικές παραγωγές να δείξει σε σύντομο, σχετικά, χρονικό διάστημα. Οι παραλληλισμοί δε του πρόσφατου Tomb Raider με το Uncharted παίζουν το ρόλο τους.

Επομένως η παρουσίαση της αμερικανικής εταιρείας στην Gamescom ήταν ισορροπημένη, εστιασμένη, σε μεγάλο βαθμό (δεν ξεχνιέται η εμμονή με τα bundles), και απολύτως αφιερωμένη στα games. Καθορίστηκε όμως από ένα εναπομείναν ίχνος της προηγούμενης πολιτικής της για το Xbox One, βάσει της οποίας δεν θα υπήρχε χώρος για indie games και μετριοπαθή πράγματα αλλά μόνο για μεγάλες παραγωγές και blockbusters. Η στροφή από αυτήν την αρχική σκέψη θα πάρει περισσότερο χρόνο και απαιτεί περισσότερο κόπο από την εγκατάλειψη του Kinect.

Του χρόνου ίσως.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions