Knack – Gamescom 2013 Preview

0

Το έργο του Πρωτομάστορα Mark Cerny.

Το Knack ήταν από τους πρώτους τίτλους που είδαμε για την νέα κονσόλα της Sony και εκείνος που έλαβε τη μερίδα του λέοντος από την απογοήτευση των φίλων -και όχι μόνο- του συστήματος. Ας διορθώσουμε λίγο αυτήν την κατάσταση. Το Knack δεν θα μπορούσε να υπάρχει στην παρούσα γενιά. Έχοντας δει τον τίτλο να “τρέχει” real time και όχι από κάποιο video του Youtube, το μόνο σίγουρο είναι πως δείχνει εντυπωσιακός.

Το Knack ήταν επίσης η πρώτη μας επαφή με τη νέα κονσόλα της Sony στην Κολωνία και η αλήθεια είναι πως ενδεχομένως αυτό να σκιάζει την κρίση μας, αλλά ο τίτλος δείχνει εντυπωσιακότατος. Πεντακάθαρη εικόνα, εντυπωσιακά particle effects και anti-aliasing που μπορεί να ρίξει το DualShock 4 από τα χέρια σας. Ο εντυπωσιασμός μας δε, από τον τίτλο ήταν αυτός που κατάφερε να αποσπάσει την προσοχή μας από το γεγονός πως ο Mark Cerny, αυτοπροσώπως, ήταν υπεύθυνος για την παρουσίαση του τίτλου. Ο άνθρωπος πίσω από τα Crash Bandicoot και τη σειρά Spyro The Dragon και φυσικά, ο “πρωτομάστορας” του PS4.

Ο ήρωας του παιχνιδιού, Knack, είναι ένα πλάσμα, απόρροια του πειράματος ενός επιστήμονα και του νεαρού αλλά λαμπρού βοηθού του. Ο Knack μπορεί να συγκεντρώσει υλικά από το περιβάλλον (ξύλα, πέτρες κλπ) με τα οποία μπορεί να σχηματίσει το σώμα του. Όσα περισσότερα συγκεντρώνει επίσης, τόσο περισσότερο αυξάνει σε μέγεθος. Από ένα μικρό πλασματάκι σε μέγεθος λούτρινου “αρκουδακίου” μέχρι έναν γίγαντα στο ύψος μιας διώροφης πολυκατοικίας. Και από τα υλικά που συγκεντρώνει, προφανώς, απορρέουν και οι αντίστοιχες ιδιότητές που μπορεί να επιστρατεύσει στη μάχη ή στην επίλυση γρίφων.

Για παράδειγμα, αν έχοντας συγκεντρώσει κυρίως ξύλινα υλικά οι εχθροί του βάλουν φωτιά, μέχρι να τη σβήσει θα έχει ένα… φλεγόμενο προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του. Ένα προβάδισμα ωστόσο, που εξισορροπείται από τη συνεχή ζημιά στην ζωή του. Να σημειωθεί εδώ πως ο τίτλος είναι αρκετά δύσκολος και απαιτητικός. Η μάχη δεν συγχωρεί τα λάθη κι ας μιλάμε για ένα σχετικά απλό σύστημα δύο επιθέσεων, ενώ το platforming μεταβάλλεται ανάλογα με τα επίπεδα δυσκολίας. Στην ποικιλία της μάχης προσθέτουν αρκετά και τα 8 διαφορετικά gadget που μπορεί να βρει ο παίκτης και αλλάζουν αρκετά την εμπειρία και τις τακτικές που μπορεί να ακολουθήσει εν μέσω της μάχης.

Όλα αυτά είχαμε την ευκαιρία να τα δούμε σε τρία ξεχωριστά levels του παιχνιδιού. Το πρώτο, ένα φρούριο των goblins όπου και κατασκευάζουν όπλα που ο Knack πρέπει να σαμποτάρει, το δεύτερο τα ορυχεία όπου εξορύσσουν τα μέταλλα για τα όπλα και το τρίτο, το demo που έδειξαν και στην παρουσίαση της Sony στην E3 όπου ο Knack τα βάζει με tanks και αεροπλάνα καθώς έχει αποκτήσει αρκετά μεγάλο μέγεθος.

Αυτό όμως που καταφέρνει να εντυπωσιάσει στον τίτλο, δεν είναι τίποτα άλλο από την υφή που αφήνει. Τόσο η σκηνοθεσία, όσο και τα χρώματα αλλά και οι χαρακτήρες, θυμίζουν πάρα πολύ -με την καλή έννοια- δουλειές της Pixar. Το πηγαίο χιούμορ, προσιτό τόσο σε μικρούς όσο και μεγάλους, οι έξυπνοι διάλογοι και τα “checkpoint cutscenes” ανάμεσα στη δράση, θολώνουν σε μεγάλο βαθμό τα όρια μεταξύ ενός παιχνιδιού και μίας CGI ταινίας. Οι κινήσεις του Knack από την άλλη, είτε σε μικρό είτε σε τιτάνιο μέγεθος, είναι εξαιρετικά ρευστές και το μοντέλο φυσικής που απαρτίζει τα σωματίδια που τον συνέχουν σοκάρει. Χαρακτηριστική είναι μία ειδική κίνηση που τα εκτοξεύει προς πάσα κατεύθυνση με σκοπό να εξουδετερώσει τους εχθρούς του σε μία ευρεία έκταση και έπειτα επανασυναρμολογείται σε πραγματικό χρόνο. Τα υλικά επίσης που θα επιλέξει να ενσωματώσει στην μορφή του, καθορίζουν και την ίδια την αλληλεπίδρασή του τόσο με τους εχθρούς όσο και με το περιβάλλον του. Για παράδειγμα αν συγκεντρώσει κομμάτια πάγου πρέπει να αποφεύγει τον ήλιο με σκοπό να μην λιώσει κ.ο.κ.

Δεν ξέρουμε αν η απογοήτευση που εκφράζει ο κόσμος προς το Knack είναι δικαιολογημένη ή όχι. Η αλήθεια είναι πως πίσω από τον τίτλο στέκεται ο Mark Cerny και στο demo του τίτλου κατάφερε να μας πείσει. Μεγαλύτερη επιρροή όμως θαρρούμε πως άσκησε η αισθητική του τίτλου και το γεγονός πως θυμίζει τόσο έντονα ταινία της Pixar. Αν ανυπομονούμε; Σίγουρα υπάρχουν άλλοι τίτλοι του PS4 που θέλουμε να δούμε περισσότερο αλλά ας μην ξεχάσουμε το Knack. Δείχνει τίτλος που έχει την ευχέρεια να μας εκπλήξει.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions