Battlefield 4 – Gamescom 2013 Hands On Preview

0

Το Battlefield μάλλον περνά στην επόμενη γενιά.

Ευτυχώς να λέει κανείς υπάρχει και η Gamescom και προλαβαίνει να βγάλει ο γράφων το άχτι του σε ανυποψίαστους συναδέλφους σε ματς του Battlefield. Την τρίτη μας μέρα στην Business Area του εκθεσιακού χώρου, αφιερώσαμε τις τελευταίες ώρες στο booth της EA. Εκεί είδαμε τόσο το πολυαναμενόμενο Titanfall, για το οποίο θα δείτε σύντομα κείμενο, όσο και το νέο Battlefield.

Μία μικρή συμπάθεια επίσης, στο franchise της DICE ο γράφων δεν την έχει κρύψει. Και όπως όλα δείχνουν, μετά από μία αξιοπρεπέστατη εμφάνιση με το 3, η DICE έχει θέσει τις βάσεις για να συνεχίσει το σερί της. Ο τρόπος που θα το κάνει αυτό με το Battlefield 4 μεταφράζεται κατά κύριο λόγο σε αυτό που το σουηδικό studio αποκαλεί χαριτωμένα “Levolution”. Με το Levolution το κάθε επίπεδο στο multiplayer θα είναι ένας ζωντανός οργανισμός με τις πιθανότητες αλληλεπίδρασης με το χώρο να αυξάνονται εκθετικά σε σχέση με τα παλιότερα Battlefield.

Υπάρχουν πλέον πόρτες που μπορούν να παγιδεύσουν τους αντιπάλους, γεννήτριες που μπορούν εφόσον καταστραφούν να στερήσουν από τους αντιπάλους το φως, ο περίφημος ουρανοξύστης του demo της E3 και πολλά άλλα. Και όλα αυτά είναι φτιαγμένα για να αλλάζουν το πεδίο της μάχης και να καθιστούν επιτακτική την ανάγκη προσαρμογής των παικτών στις νέες συνθήκες.

Ένα τέτοιο παράδειγμα μας έφερε ο community manager της DICE, υπεύθυνος για την παρουσίαση του τίτλου. Τον ουρανοξύστη για παράδειγμα που είδαμε να πέφτει τόσο εντυπωσιακά στην E3, εφόσον τον καταλάβουν οι παίκτες, μπορούν να απενεργοποιήσουν τη γεννήτρια που τροφοδοτεί το ασανσέρ ώστε οι αντίπαλοι να μην μπορούν να ανέβουν στην κορυφή παρά μόνο με ελικόπτερα κ.λπ. Στο demo της E3 βέβαια, προτίμησαν μια πιο ακραία μέθοδο αλλά όλες οι προσεγγίσεις είναι δόκιμες. Και εφικτές.

Σημαντικό στοιχείο επίσης του νέου Battlefield θα είναι και το Commander mode. Ένας παίκτης που συμμετέχει έμμεσα στη δράση, οργανώνοντας και βοηθώντας τα στρατεύματα στο πεδίο. Η υποστήριξή του μπορεί να έχει πολλές μορφές, από την άμεση ρίψη οχημάτων στο πεδίο και την ανίχνευση του χώρου μέσω drones, μέχρι την εκτόξευση πυραύλων tomahawk στις αντίπαλες θέσεις. Και όλα θα μπορούν να γίνουν πολύ απλά ακόμα και με φορητές συσκευές. Σχεδόν όσο απλά και η χρήση του Battlelog που πλέον θα είναι ενσωματωμένο στον τίτλο ως οργανικό του τμήμα και στο οποίο ο παίκτης θα έχει πρόσβαση με ένα μόνο κουμπί.

Τελευταίο τμήμα της παρουσίασης ήταν φυσικά το hands-on με τον τίτλο σε PS4. Οι δημοσιογράφοι του δωματίου χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ακολούθησε ένα ματς Conquest Domination σε έναν σχετικά μικρό χάρτη χωρίς οχήματα και χωρίς πολλά περιθώρια για αλληλεπίδραση και… “Levolution”. Ήταν περισσότερο μία προσπάθεια της DICE να παρουσιάσει τον τίτλο και φυσικά τα 60fps που τόσο άνετα σηκώνει πλέον η κονσόλα και υποθέτουμε ήθελε να το κάνει εκ του ασφαλούς.

Ο χάρτης ήταν επί της ουσίας ένα μικρό τροπικό νησί με ακραίες καιρικές συνθήκες να εμποδίζουν το οπτικό πεδίο των παικτών και να επηρεάζουν ακόμα και τη στόχευση όταν δεν βρισκόταν σε κλειστούς χώρους. Κατά τα άλλα, το εν λόγω mode είναι γνωστό στους βετεράνους της σειράς και αφορά την στρατηγική κατάληψη τριών σημείων του χάρτη μέχρι να εξαντληθούν τα “ticket” (ο αριθμός των respawn) των αντιπάλων.

Γενικότερα η αναβάθμιση του οπτικού τομέα είναι κάτι έκδηλο από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα. Ειδικότερα δε, αν κάποιος σταθεί να θαυμάσει λίγο τα post-processing εφέ και τους φωτισμούς, τα κύματα της μαινόμενης θάλασσας και τα δέντρα που υποτάσσονται στις βουλές των ανέμων με απερίγραπτη φυσικότητα. Και αυτός ο θαυμασμός θα διαρκέσει μέχρι να δεχτεί το πρώτο headshot. Μετά σαν νομοτέλεια, έρχεται η αίσθηση των όπλων που διατηρεί τα υψηλά επίπεδα της σειράς και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τον ήχο.

Το Battlefield 4 πέραν των υπολοίπων ήταν και η ευκαιρία μας να δοκιμάσουμε σε λίγο πιο απαιτητικές συνθήκες το χειριστήριο του PS4. Αν και η στόχευση ήταν σχετικά υποβοηθούμενη από το aim assist, οι σκανδάλες πλέον κάνουν τη δουλειά που οφείλουν να κάνουν και οι μοχλοί είναι όσο ευαίσθητοι χρειάζεται διατηρώντας το συντελεστή τριβής σε υψηλά επίπεδα για gaming ακόμα και υπό πιεστικές καταστάσεις.

Η εμπειρία που αποκομίσαμε γενικότερα, αν και απόλυτα ικανοποιητική στα επιμέρους τμήματα, μας άφησε νηστικούς. Η τελική επίγευση ήταν το ότι δεν παίξαμε το επόμενο Battlefield αλλά ένα Medal Of Honor. Δεν είδαμε οχήματα, δεν είδαμε “Levolution” αλλά ούτε και αυτό το εύρος μάχης στο οποίο μας έχει συνηθίσει η σειρά. Το σίγουρο είναι πως υπάρχουν αλλά, υποθέτουμε η DΙCE δεν έχει ακόμα την απαραίτητη αυτοπεποίθηση ώστε να τα παρουσιάσει στον Τύπο.

Προφανώς και δεν έμεινε συνάδελφος από την αντίπαλη ομάδα που να μην αισθάνθηκε το μένος του Authority. Όχι που θα γινόταν κάτι άλλο.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions