Syberia (PS3) – Review

0

Πόσες φορές έχετε κάνει το ταξίδι στη Syberia από το 2002; Πόσες φορές απολαύσατε τα πανέμορφα ευρωπαϊκά τοπία, τα γοητευτικά automatons του Hans Voralberg και πόσες φορές ακούσατε κατσάδα από το αφεντικό της Kate Walker; Είτε έτοιμοι να κάνετε ακόμα μια φορά το ταξίδι χωρίς mouse, πληκτρολόγια ή κάποια επιφάνεια αφής;

Το Syberia έρχεται κάπως έτσι, 12 χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία, στα PlayStation 3, Xbox 360, iOS φέρνοντας απαράλλαχτη την ατμόσφαιρα και το gameplay του στα χέρια σας, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα που προτιμάτε. Στα δικά μας χέρια έπεσε η έκδοση PS3 που δεν προσφέρει κάτι παραπάνω, ούτε όμως και αφαιρεί τίποτα από τον τίτλο. Υπάρχει πλέον η δυνατότητα να παίξετε χωρίς καμία βοήθεια (όπως και στην πρώτη έκδοση) είτε με μερικά hints για να παιδευτείτε λιγότερο. Το πιο πιθανό είναι πως δεν θα τα χρειαστείτε μιας και τα puzzles του τίτλου δεν απαιτούν τιτάνια άλματα λογικής για να τα λύσετε, αλλά δεν αφήνουν και τη λύση μπροστά στα μάτια σας, παραμένοντας κυρίως στη λογική του συνδυασμού αντικειμένων. Μαζί με το ευχάριστο χιούμορ, την καλή γραφή, την απουσία σάχλας στους διαλόγους και game design που δεν επιτρέπει το θάνατο ή το retry, το Syberia φαντάζει και σήμερα μια καλή λύση για όσους έχουν ακόμα το κουράγιο για επιστροφή στην εποχή του point n’ click.

Syberia F

Το port του PlayStation 3 βέβαια προτιμά να αφήσει τα πάντα σχεδόν όπως ήταν το 2002. Είναι προφανές πως δεν θα εντυπωσιαστείτε από τον οπτικό του τομέα που δεν κάνει καν το άλμα σε HD, τα “έτοιμα” στατικά backgrounds, το ανύπαρκτο lip sync, τη μερική απουσία συγχρονισμού ήχου και εικόνας ή την ύπαρξη μικρών bugs από την πρώτη έκδοση (όπως η εξαφάνιση του Boris σε συγκεκριμένο σημείο). Όμως αυτό που πραγματικά θα σας χτυπήσει πολύ άσχημα είναι το μοντέλο χειρισμού. Με τον τίτλο να μην υποστηρίζει mouse (αν και το PS3 δεν έχει κανένα πρόβλημα μαζί τους) όλα γίνονται με το DualShock 3. Φυσικά τα πάντα στο Syberia, εκτός από την κίνηση στο χώρο, είναι σχεδιασμένα για χρήση ποντικιού, πράγμα που σημαίνει πως πλέον αντί να κινείτε τον κέρσορα εντός της οθόνης για να βρείτε σημεία αλληλεπίδρασης, πρέπει να κινείστε με την ίδια την Kate Walker στο χώρο και να τρακάρετε σε κάθε τοίχο, παρτέρι, τραπεζάκι, θάμνο, χαρακτήρα κ.λπ. προκειμένου να ανακαλύψετε τα κατάλληλα σημεία. Ο σχεδιασμός των backgrounds δεν βοηθά μερικές φορές στο να καταλάβετε από που μπορείτε να περάσετε και που όχι, κάνοντας ακόμα πιο έντονο το πρόβλημα του χειρισμού.

Μικροαλλαγές θα βρείτε επίσης στο σχεδιασμό του inventory αλλά και στην τοποθέτηση κάποιων NPC στο χώρο που φυσικά δεν αλλάζουν κάτι στην εμπειρία που θα αποκομίσετε. Επί της ουσίας μόνο ο χειρισμός είναι ικανός να αλλοιώσει το σύνολο μιας και δεν χαρακτηρίζεται με τίποτα ιδανικός. Το μη κολακευτικό όμως για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι πως μπορείτε να βρείτε το Syberia σε πολύ πιο κατάλληλα formats, με χαμηλότερη τιμή από αυτή που σας ζητά η έκδοση του PS3. Ακόμα και η έκδοση του Nintendo DS του 2008, μόνο και μόνο λόγω της touch screen, ίσως είναι πιο κατάλληλη από αυτή με τα triggers στο χειριστήριο.

Είτε το θεωρείτε ως ένα από τα διαμάντια της παλιάς σχολής των adventures είτε όχι, το Syberia μπορεί να σας συναρπάσει ακόμα και σε μια έκδοση που ένα απλό USB mouse θα έλυνε πολλά προβλήματα. Το πιο πρόσφατο port του τίτλου της Microids είναι ίσως καλύτερο για όσους δεν είχαν ποτέ επαφή με το αρχικό υλικό και έχουν πιο γνώριμο το χειριστήριο παρά το mouse στα χέρια τους. Για τους νοσταλγούς υπάρχουν σίγουρα πολύ πιο κατάλληλα formats που θα τους δώσουν αυτό που θέλουν.

Παραμένει πάντως το ίδιο ενδιαφέρον όπως και να έχει. Ο απαραίτητος συμβιβασμός δεν είναι μόνο για τα μάτια πάντως.

Version Tested: PS3

6

About Author

Κάποιοι τον ξέρετε ως Bill Big και κάποιοι ως Ροδόλφο Παπιομύτογλου. Όσοι βέβαια δεν τον γνωρίζετε καν είστε και οι πιο ευτυχισμένοι. Ταλαιπωρεί τακτικά τα ιντερνετικά ερτζιανά από το 2011 προσπαθώντας να συνδυάσει gaming, graphic design, δημιουργία comics, κωμικά videos και άλλα που τον εκθέτουν ανεπανόρθωτα. Η πρώτη του κονσόλα έμελλε να είναι και η πιο συλλεκτική καθώς κανένας άλλος στον πλανήτη δεν είχε κλώνο του NES ονόματι Bit 72.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions