Pokémon Alpha Sapphire / Omega Ruby – Review

0

Αν έχουν περάσει 12 χρόνια από το πρωτότυπο, έχει σημασία αν η νέα κυκλοφορία είναι remake ή όχι; Αυτή είναι μια από τις απορίες που γεννά η εμπειρία που προσφέρουν τα Pokémon Alpha Sapphire και Pokémon Omega Ruby. Η αναβίωση των τίτλων Sapphire και Ruby γίνεται με τους όρους των X και Y αυτή τη φορά, κάτι που δεν είναι και δύσκολο να χαροποιήσει fans και μη, από τη στιγμή που οι τελευταίοι αποτέλεσαν θετική εξέλιξη για το franchise και το ίδιο το Nintendo 3DS.

Συνεπώς οι κλασικοί τίτλοι έρχονται στην τρισδιάστατη εποχή, επιτρέποντας, μεταξύ άλλων, τη μεταφορά πλασμάτων από τελείως άλλη εποχή σε νεότερες εκδόσεις και, κυρίως, συλλογές. Η ραχοκοκαλιά-αφορμή παραμένει ίδια. Ο κόσμος κινδυνεύει από σύγκρουση μετεωρίτη την ώρα που δυο ομάδες παλεύουν να κατακτήσουν τον κόσμο. Η μία πλευρά ελπίζει να πλημμυρίσει το παν για να μπορέσουν να ζήσουν με άνεση πλάσματα της θάλασσας ενώ η άλλη θέλει, περίπου έστω, το αντίθετο. Φυσικά κανείς δεν έχει δίκιο, το σενάριο είναι παραδοσιακά απλοϊκό και υπάρχει όχι μόνο για να προσφέρει αφορμές για το επόμενο βήμα, αλλά και για να “χωρά” μικρά και εύπεπτα μα σημαντικά νοήματα για κάθε ηλικία. Βέβαια είμαστε σίγουροι ότι δεν είναι το σενάριο και οι χαρακτήρες που θεωρούνται προτεραιότητα από τους παίκτες, τουλάχιστον όχι τόσο όσο οι μηχανισμοί.

Pokémon Omega Ruby Alpha Sapphire 05_mega_audino_nanm__ou__e_ohrdoch_battle_scene

Οι τρεις διαστάσεις είναι εδώ, η πλοήγηση με αεροσκάφος είναι μια ευκολία-bonus, λειτουργίες όπως Pokemon Amie, όπου οι παίκτες φροντίζουν τα πλάσματά τους ως pets και λοιποί νεωτερισμοί από X και Y επιστρέφουν. Ο ρόλος άλλων μηχανισμών όμως ενισχύεται και, κατά κανόνα, προς όφελος του παίκτη. Η δεύτερη οθόνη που περιλαμβάνει το Pokedex είναι πλέον πολύ πιο χρήσιμη. Ειδοποιείστε πλέον όταν βρίσκεται κοντά κάποιο Pokemon, ενώ εξ αρχής φαίνεται πόσο χρήσιμη, με βάση επίπεδο και special moves, μπορεί να είναι η ενασχόληση με το ένα ή με το άλλο. Κατά μία έννοια προσθήκη μπορεί να θεωρηθεί και η επαναφορά των Pokeblocks που είχαν εμφανιστεί στις πρωτότυπες εκδόσεις. Με αυτά βελτιώνονται κυρίως κοσμητικές και θεωρητικές ιδιότητες των πλασμάτων (π.χ. Coolness) με βάση τις οποίες κρίνονται και ξεχωρίζουν σε “καλλιστεία”. Τα τελευταία έρχονται μεν από τα παλιά, ωστόσο, αναμενόμενα, αφήνουν διαφορετική αίσθηση με βελτιωμένη παρουσίαση η οποία τα “αναβαθμίζει” ως σόου. Και πάλι βέβαια τα ουσιαστικά κέρδη από τη συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία παραμένουν μικρά. Δείτε τη λοιπόν, πρωτίστως, ως διασκέδαση. Επιστρέφει επίσης η δυνατότητα XP share, άρα όποια πλάσματα και αν προτιμήσετε στη μάχη, όλα θα κερδίσουν experience, κάνοντας την αναβάθμιση μεγάλου roster σημαντικά μικρότερο πονοκέφαλο από ότι στο παρελθόν από το οποίο προέρχονται οι βάσεις των νέων τίτλων. Οι διασκευές κληρονομούν και τα Mega Evolutions για τα πλάσματα, με τις εν λόγω ενισχυμένες μορφές να διατίθενται εφόσον το όποιο πλάσμα έχει εξοπλιστεί με το απαραίτητο πετράδι.

Αυτό που δεν προκύπτει από τη δουλειά της Game Freak στις νέες διασκευές είναι η βελτίωση δομικών ζητημάτων που ενδεχομένως να θυμάστε ότι συναντήσατε και πριν από αρκετά χρόνια. Όποια έκδοση και αν επιλέξετε μεταξύ Alpha Sapphire και Omega Ruby θα τρελαθείτε σε Dive, ενώ δεν θα αποφύγετε την πραγματικότητα ότι, λόγω σεναρίου κιόλας, τα πλάσματα που κατατάσσονται στην κατηγορία water προέχουν και θα σας απασχολήσουν περισσότερο σε σχέση με άλλους τίτλους. Η εμμονή αυτή από μόνη της δεν είναι αρνητική, αλλά περιορίζει εμμέσως τον ευρύτερο πειραματισμό που έχει νόημα να επιδιώξει κανείς σε άλλους τίτλους της σειράς.

Pokémon Alpha Sapphire - Omega Ruby ENG_Pok_monORAS_Nov_006

Με τα Alpha Sapphire και Omega Ruby να δείχνουν ότι έγινε τεράστια προσπάθεια για να εκσυγχρονιστούν τεχνικά δύο παλαιοί τίτλοι της σειράς, αλλά και για να υιοθετήσουν μερικές βελτιώσεις σε λειτουργίες που είδαμε σε X και Y, θα περίμενε κανείς να γίνει κάτι ανάλογο και σε αστοχίες του πρωτότυπου game design. Παρά ταύτα η Game Freak επέλεξε την ασφαλέστερη οδό. Θα λέγαμε ψέματα αν γράφαμε ότι δεν θέλαμε κάτι παραπάνω.

Ευτυχώς για όλους βέβαια οι μάχες -online και όχι-, οι ανταλλαγές που σε μερικές περιπτώσεις είναι αναγκαίες για να ανοίξει ο δρόμος της εξέλιξης για ορισμένα πλάσματα, το μικρόβιο του συλλέκτη και το απλό αλλά βαθύ και αειθαλές σύστημα μάχης είναι η ουσία. Τα υπόλοιπα λογίζονται ως περιτύλιγμα. Με τις διαφωνίες μας να μένουν στο περιτύλιγμα λοιπόν, καταλαβαίνουμε την Game Freak, μπορούμε να αγαπήσουμε τα Alpha Sapphire και Omega Ruby, αλλά δεν αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να τους βγάλουμε και το καπέλο.

Version Tested: Nintendo 3DS

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions