Kingdom Rush: Origins – Review

0

Μπορεί το Kingdom Rush Origins να παρουσιάζεται ως prequel στους δύο πρότερους τίτλους της Ironhide Game Studios αλλά μικρή σημασία έχει. Αποτελεί κυρίως δικαιολογία για διαφορετικές αναφορές στην pop κουλτούρα αλλά και μικρή στροφή στο εικαστικό ύφος. Η ευρύτερη αισθητική δεν αλλάζει, μετατοπίζεται όμως από τη μεσαιωνική κυρίως περίοδο σε καθαρά φανταστική.

Οι κανόνες είναι οι ίδιοι. Σας περιμένουν 15 επίπεδα με τρεις παραλλαγές αποστολών για το καθένα, μία υποχρεωτική και δύο αυξημένης δυσκολίας που απαιτούν διαφορετική προσέγγιση. Οι κλασικοί “πύργοι” είναι εδώ, οπότε στρατιώτες, μάγοι, κανόνια και τοξότες είναι στη διάθεσή σας και περιμένουν πως και πως την περαιτέρω αναβάθμισή τους. Άλλωστε μετά το τελευταίο level ενός πύργου περιμένει μια αναβάθμιση ακόμη που αλλάζει ουσιαστικά το ποιόν του, ανάλογα με την επιλογή του παίκτη, ώστε να καλύψει διαφορετικές ανάγκες στη μάχη. Επιπλέον κάθε πύργος έχει το δικό του skill tree στο οποίο αξίζει να επενδύσετε φυσικά αφού δεν θα διευκολύνετε τον εαυτό σας μόνο στη συνέχεια του campaign αλλά και στην επιστροφή σε περασμένα επίπεδα για ολοκλήρωση νέων προκλήσεων. Θα εντοπίσετε παραλλαγές εδώ κι εκεί, αλλά το μοτίβο παραμένει πάντα γνωστό.

Kingdom-Rush-Origins-Screenshot4

Η Ironhide ξέρει όμως να δίνει πικάντικη γεύση με σημειακές παρεμβάσεις. Ένα σημείο πρέπει να προστατεύσετε πάση θυσία, η διαδρομή των εχθρών δεν είναι όμως απαραίτητα σταθερή. Κάποιες μονάδες κινούνται υπογείως αποφεύγοντας τα πυρά εξ αποστάσεως πριν σταματήσουν σε μπλόκο με απλούς στρατιώτες. Άλλες πάλι διαλύουν ένα μέρος του επιπέδου και δημιουργούν νέα δίοδο, αναγκάζοντας και την αλλαγή τακτικής από πλευράς παίκτη. Η ομάδα ανάπτυξης φροντίζει η δυναμική κάθε κύματος εχθρών να είναι τέτοια ώστε να κρατά τον παίκτη σε εγρήγορση ακόμη και όταν έχουν γίνει ήδη οι σωστές επιλογές στην τοποθέτηση και αναβάθμιση των πύργων. Ένας τρόπος με τον οποίο δοκιμάζεται πιο έντονα αυτή τη φορά η προσοχή του παίκτη είναι ο ελαφρώς αναβαθμισμένος ρόλος του ήρωα που συνήθως φυλά τη…”φωλιά” σας. Κινείται όπου του πείτε και αυτή τη φορά έχει ένα δικό του βοηθητικό spell, πέραν των έτσι κι αλλιώς διαθέσιμων βοηθειών όπως η ρίψη πύρινων βράχων κ.λπ.

Αλλά το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην ισορροπία. Μπορεί η ομάδα ανάπτυξης να μην αλλάζει ουσιαστικά τη συνταγή, αλλά σε αντίθεση με ανταγωνιστές της, στο ίδιο είδος ή και όχι, ο τρόπος με τον οποίο αλληλοσυμπληρώνονται οι μηχανισμοί, η αρμονία που επιτυγχάνεται και το γεγονός πως ο παίκτης, σε κάθε ήττα, είναι πεπεισμένος ότι είναι ο μόνος φταίχτης, φέρνει μνήμες από QA testing μιας άλλης εποχής. Ή μια άλλης εταιρείας με όνομα που ξεκινά από N.

Kingdom-Rush-Origins-Screenshot5

Το μόνο μας παράπονο συνδέεται με σημεία των καιρών. Μπορεί να διατίθεται επί πληρωμή σε iOS (η έκδοση για Android είναι θέμα χρόνου) αλλά, προκειμένου να παραμείνει προσιτό, ενσωματώνει “ευκαιρίες” για νέες δαπάνες. Η επιτυχία φέρνει και πετράδια με τα οποία εξασφαλίζονται βοηθητικά αντικείμενα μίας χρήσης. Αν είναι απόλυτη ανάγκη να εξαφανιστούν μονομιάς τα πάντα επί της οθόνης, τότε θα χρειαστείτε πετράδια για την αγαπημένη σας βόμβα. Στην πράξη το παιχνίδι δεν τσιγκουνεύεται και τόσο στην κανονική ροή. Άρα σε έξοδα θα μπουν οι παθολογικά ανυπόμονοι ή ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Εκεί που δεν γλιτώνει κανείς είναι στους διαφορετικούς ήρωες. Πέραν των αρχικών τριών, οι οποίοι είναι μεν χρήσιμοι χωρίς να εντυπωσιάζουν, διατίθεται και άλλοι, αποκλειστικά και μόνο επί πληρωμή. Η εξασφάλισή τους έχει σημαντικές επιπτώσεις αφού όσο πιο πολύ κοστίζει κάποιος τόσο καλύτερα στατιστικά έχει. Η εξασφάλισή τους κάθε άλλο παρά απαραίτητη είναι, αλλά δεν αλλάζει ότι άπαξ και αγοραστούν η ζωή του παίκτη γίνεται σταθερά ευκολότερη. Έτσι είναι τα πράγματα. Η εναλλακτική, δηλαδή η υψηλότερη τιμή, ξέρουμε τι συναισθήματα προκαλεί σε πολλούς κατόχους smartphones.

Ασχέτως λοιπών προβληματισμών το Kingdom Rush: Origins λειτουργεί σαν καλολαδωμένη μηχανή και δικαίως θεωρείται ιδανικό παράδειγμα tower defence για φορητές συσκευές. Μια δοκιμή θα σας πείσει.

Ο τίτλος διατίθεται μέσω iOS App Store σε ξεχωριστές εκδόσεις για iPhone και iPad.

Version Tested: iOS

8

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions