Just Dance 2015 – Review

0

Η εμπορική επιτυχία της σειράς Just Dance, που ανδρώθηκε ουσιαστικά στο Wii και κατά την έκρηξη του “casual” κύματος της περασμένης γενιάς, δεν αποτελεί μυστήριο. Θυμηθείτε πόσο συχνά επιτρέπει η σύγχρονη πραγματικότητα να βρεθεί μια παρέα στον ίδιο (οικιακό) χώρο για διασκέδαση, για να ασχοληθεί ακόμη και με κάτι χαζό με το κλίμα να είναι εκείνο που δίνει αξία στην εμπειρία. Αν δεν σκεφτείτε Mario Party, SingStar ή Wii Sports, θα σκεφτείτε κάποιο συγκεκριμένο επιτραπέζιο καθώς και πώς τα πάντα ήταν αναπάντεχα πιο γλυκά είτε σε οικογενειακό κλίμα είστε ύστερα από το πρώτο-δεύτερο ποτό.

Με τόσα παλιά παραδείγματα να έχουν παραδώσει (εμπορικό) πνεύμα, το Just Dance είναι ένα από τα λίγα παραδείγματα του είδους που αντέχουν τα τελευταία χρόνια. Αποτελεί συνδυασμό τραγουδιών και δικαιολογιών για να “χτυπηθεί” κανείς στο χορό με τη μικρότερη δυνατή τριβή αλλά, στην πράξη, και ακρίβεια.

Just Dance 2015 JD2015_screen_SHE_LOOKS_SO_PERFECT_WiiU_3_GC_140813_10am_1407876648

Το Just Dance 2015 μοιάζει υπερβολικά με το Just Dance 2014. Περιλαμβάνει νέα συλλογή από 40 περίπου κομμάτια, με επιλογές που έρχονται από κάθε ευρέως αποδεκτό μουσικό άκρο. Η διαλογή αυτή είναι καταδικασμένη βέβαια αφού, με το σκεπτικό αυτό, όλοι θα βρουν κάτι που θα προτιμήσουν, αλλά κανείς δεν θα καταφέρει να ενδιαφερθεί για μεγάλο ποσοστό της λίστας. Σε κάθε περίπτωση η κεντρική ιδέα είναι η κλασική. Στιλιζαρισμένα video δείχνουν από έναν έως και 6 επαγγελματίες χορευτές, την ώρα που οι παίκτες προσπαθούν να μιμηθούν τις κινήσεις τους. Στο Wii U (όπου και δοκιμάσαμε τον τίτλο) χρησιμοποιούνται Wii remotes από έως και 4 παίκτες, ενώ το GamePad μπορεί να χρησιμοποιηθεί από πέμπτο για τη δημιουργία χορογραφικών και μουσικών mash ups, σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να δυσκολευθούν και οι πιο συνηθισμένοι. Στο PS4 η λογική είναι ανάλογη αλλά με PS Move αντί για Wii remotes, ενώ υπάρχει και η επιλογή για PlayStation Camera που μπορεί να αντιληφθεί έως και τέσσερα άτομα. Στο Xbox One από την άλλη, το Kinect είναι μονόδρομος ουσιαστικά, αλλά μπορεί να αντιληφθεί έως και έξι άτομα. Αν έχετε τον κατάλληλο χώρο, καλό είναι να σκεφτείτε και τι θα πείτε στους γείτονες μετά το…πανηγύρι.

Η σειρά εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ανακρίβεια ως όπλο. Πολλές φορές θα πιάσετε καλή βαθμολογία χωρίς να είστε σίγουροι για το λόγο, κάποιες άλλες φορές θα χρεωθείτε λάθη που δεν αντιληφθήκατε, αλλά μικρή σημασία έχει εφόσον περνάτε καλά και ο χειρότερος χαρακτηρισμός που θα αποσπάσετε στο παιχνίδι είναι “ΟΚ”, ενώ το “Excellent” και το “Perfect” δεν είναι δύσκολο να εξασφαλιστούν. Από πέρυσι η Ubisoft επιχειρεί να δώσει πάτημα στο Just Dance ακόμη και όταν δεν υπάρχει πρόχειρη παρέα. Φέτος εντείνει αυτήν την προσπάθεια. Κάθε παίκτης μπορεί να επιχειρήσει να σπάει ρεκόρ άλλου παίκτη σε οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα modes, είτε ασύγχρονα, είτε παράλληλα με άλλον παίκτη και σε πραγματικό χρόνο. Και στις δύο περιπτώσεις το μόνο που βλέπει ο καθένας είναι το score, οπότε πέραν μιας χαμηλής επίδοσης σε αυτό, κανείς δεν θα δει με τα μάτια του ότι είστε η ντροπή της πίστας. Κάπως έτσι βέβαια χάνεται και η διασκέδαση που περιμένει κανείς υπό άλλες συνθήκες.

Just Dance 2015 JD2015_screen_BUILT_FOR_THIS_XBOX_ONE_3_GC_140813_10am_1407876609

Η πιο προφανής αλλαγή για φέτος είναι η λειτουργία Community Remix. Στην πράξη καταγράφεται η προσπάθεια του παίκτη (ή παικτών) και προαιρετικά υποβάλλεται ως video-συμμετοχή. Η ομάδα ανάπτυξης επιλέγει κάθε μήνα μια εκτέλεση που θεωρεί ότι είναι διασκεδαστική και την μετατρέπει σε διασκευή της κανονικής έκδοσης, την οποία και μπορούν να αποκτήσουν και να δοκιμάσουν όλοι οι υπόλοιποι παίκτες.

Αν όλα αυτά ακούγονται πεζά και βαρετά, δεν πέφτετε έξω αφού το Just Dance 2015 είναι λίγο πιο παραγεμισμένο αλλά δεν φέρει καμία βελτίωση ουσίας σε μια συνταγή που, έτσι κι αλλιώς, βασίζεται στην αισθητική των video, τις χορογραφίες των ίδιων και, πολύ περισσότερο, στο κλίμα της παρέας. Χωρίς αυτό δεν υφίσταται Just Dance. Ελάτε όμως που αυτό δεν είναι στο χέρι της Ubisoft αλλά μόνο στο δικό σας.

Επειδή όμως ο reviewer δεν μπορεί να βαθμολογήσει την “παλιοπαρέα” του καθενός, στέκεται, αναγκαστικά, στη στασιμότητα μιας κυκλοφορίας που δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί αξίζει την επένδυση από τους κατόχους του Just Dance 2014. Όταν όμως “ξεβιδωθείτε” μετά τα ποτά, δεν θα σας ενδιαφέρουν οι εξηγήσεις.

Version Tested: Wii U

6

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions