Infamous: FIrst Light – Review

0

Ο γράφων θεωρεί ότι δεν είναι καθόλου τυχαία η αγάπη του για τις δυνάμεις neon στο Infamous: Second Son. Η χρήση τους ήταν αρκετά διασκεδαστική αλλά και βολική ώστε να αξίζει πιο ειδική μεταχείριση.

Αυτή η μεταχείριση λοιπόν, τρόπον τινά, έρχεται ως Infamous: First Light, το οποίο διατίθεται ξεχωριστά μεν από το Infamous: Second Son αλλά μπορείτε κάλλιστα να το αντιμετωπίσετε ως prequel-expansion. Ως prequel ρίχνει περισσότερο φως στην προϊστορία της Fetch, της ηρωίδας από την οποία απέκτησε δυνάμεις neon ο Delsin. Το αρκετά σύντομο campaign (περίπου 4 ώρες θα σας απασχολήσει χωρίς πολλά-πολλά με τα side quests) διηγείται μια ακόμη πιο σύντομη ιστορία αφού χωρίζεται ουσιαστικά στα δύο: στο τμήμα που εξιστορεί τα βάσανα της Fetch δύο χρόνια πριν τα γεγονότα του Infamous: Second Son και το τμήμα που λαμβάνει χώρα λίγο πριν από αυτά αλλά με την Fetch ως εκπαιδευόμενη έγκλειση στις εγκαταστάσεις του Curdun Cay Bay. Εκεί η D.U.P., η οργάνωση που κυνηγά ουσιαστικά Conduits, άρα οποιονδήποτε με υπερδυνάμεις, παίζει με την ψυχολογία της Fetch, αλλά και με τις δυνατότητές της προκειμένου να μετατραπεί σε “εργαλείο” και να χρησιμοποιηθεί προς ίδιον όφελος.

Αφήνοντας τα spoilers στην άκρη, η ιστορία της Fetch διακατέχεται από κλασικά εφηβικά και οικογενειακά άγχη, όσο το ταξίδι της την μετατρέπει από εξαρτημένο άτομο (χημικά και ψυχολογικά) σε αυτόνομη δύναμη. Άλλωστε στην πράξη δεν έχει και άλλη επιλογή. Επιπλέον δεν έχει επιλογή ούτε ως προς τη στάση που θα κρατήσει απέναντι στις διάφορες εξελίξεις. Εκεί που κάθε τίτλος Infamous ανάγκαζε συχνά τον παίκτη να επιλέξει μεταξύ καλού και κακού, άσπρου και μαύρου, στο First Light κανείς δεν βασανίζεται με τέτοια διλήμματα. Ειδικά όταν μπαίνει και η οικογένεια στη μέση. Μπορεί η αλλαγή αυτή να ακούγεται ως απώλεια αλλά, για να είμαστε ειλικρινείς, η λογική άσπρο/μαύρο δεν λειτούργησε ποτέ αρκετά καλά στη σειρά, ούτε και στο Infamous: Second Son. Θα ήταν δε ακόμη πιο “ξένο” στο νεανικό ξέσπασμα της Fetch. Δεν είναι παράξενο που μέρος του skill tree παραμένει κλειδωμένο λοιπόν μέχρι το τέλος του campaign. Η χρησιμότητά του άλλωστε εντοπίζεται αλλού.

Infamous First Light screen_448_1407759057

Η τελευταία, όταν δεν ασχολείται με story missions, έχει, όπως και οι προκάτοχοί της, το περιθώριο να στραφεί στα side quests. Τα πράγματα είναι όπως τα περιμένει όποιος έπαιξε το Second Son, με λίγες μόνο διαφορές. Τα graffiti λειτουργούν λίγο διαφορετικά, υπάρχουν πολλά races ακριβώς λόγω της ταχύτητας της Fetch, παρακολούθηση με κάμερες κ.λπ. Τόσο αυτές οι δραστηριότητες όσο και ευρύτερα challenges που απαιτούν την ολοκλήρωση πλήθους όμοιων αποστολών οδηγούν στην εξασφάλιση skill points. Σύντομα βέβαια φαίνεται ότι δεν υπάρχει άγχος αφού με μια χούφτα abilities η Fetch μπορεί να φέρνει τα πάνω κάτω στο Seattle. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αγνοήσετε τελικά τα side quests. Χρειάζονται τα Skill Points. Πρέπει να γεμίσει το Skill Tree; Γιατί; Διότι το “κανονικό” Infamous: First Light κρύβεται στην αρένα.

Το κανονικό. Όχι το καλύτερο. Στα arenas ο παίκτης επιλέγει το είδος της πρόκλησης, με τις ίδιες ακριβώς προκλήσεις να προσφέρονται σε τρεις ομάδες που λειτουργούν ως επίπεδα δυσκολίας. Στην πρώτη αντιμετωπίζετε συμμορίτες, στη δεύτερη στρατιώτες της D.U.P. (ή Ντουπ όπως λέει και η Fetch) ενώ στην τρίτη μένουν οι δαίμονες ενός ακόμη γνώριμου από το Infamous: Second Son. Σε κάθε επίπεδο, όποιον και αν αντιμετωπίζετε, τα διαθέσιμα είδη αποστολών είναι ίδια. Σκοτώνετε εχθρούς για να σώσετε αμάχους, σκοτώνετε εχθρούς που εμφανίζονται κατά κύματα κ.λπ. Το παράξενο είναι πως, εφόσον μιλάμε για arena, έχουμε να κάνουμε με εσωτερικό χώρο. Ο χώρος έχει ένα κάποιο μέγεθος και αρκετά μεγάλο περιθώριο για κάθετη κίνηση, ωστόσο μοιάζει περιοριστικός για τις δυνάμεις neon της Fetch, που είναι φτιαγμένες για γρήγορη, ελεύθερη κίνηση και μανούβρες. Η διαρρύθμιση φαίνεται πιο λογική και φιλική για τις δυνάμεις smoke με τις οποίες ξεκινούσε ο Delsin, εξ ου και τα smoke vents στην arena, πράγμα καθόλου τυχαίο. Στην αρένα οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τον Delsin, πράγμα που φανταζόμαστε ότι συνδέεται με την κατοχή του Infamous Second Son. Εμφανίζεται με πλήρεις δυνάμεις smoke και με μηδενική πρόσβαση σε skill tree.

Το γεγονός ότι η arena είναι η καρδιά του Infamous: First Light βέβαια τονίζεται στο skill tree της Fetch. Μεγάλο μέρος των skills και ειδικά οι πιο καταστροφικές δεν είναι καν διαθέσιμες πριν την ολοκλήρωση του story mode. Με λίγα λόγια το free roam στο Seattle και η ολοκλήρωση αποστολών εντός και εκτός αρένας υπάρχει για να τροφοδοτήσετε (με άνεση) την Fetch με κάθε διαθέσιμο skill. Εξάλλου η επίδοσή της στην αρένα αξιολογείται. Συγκεντρώνει πόντους συντηρώντας chains και πολλαπλασιαστές με σκοπό το high score. Εδώ στηρίζεται ουσιαστικά και τελική διαφορετικότητα του First Light. Είναι φτιαγμένο, τελικά, για high scores, κάτι που δεν ίσχυε για το Second Son. Άρα η επέκταση (ή ο τίτλος, ανάλογα με το πώς το βλέπει κανείς) καλείται να κρατήσει περισσότερο τον παίκτη στον κόσμο του παιχνιδιού, μένοντας μεταξύ του γνωστού ύφους και του κανονικού multiplayer.

Την πολλοστή φορά που θα σας διαλύσουν οι video demons του Eugene, μπορεί και να αναρωτηθείτε αν αξίζει το δικό του expansion. Ίσως να τύχει καλύτερης αντιμετώπισης από ότι η Fetch.

6 Awesome

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions