Mario Kart 8 – Review

0

Ούτε το Blue Shell δεν το αγγίζει.

Ο Mario πέρασε ήδη δύο φορές και σε δύο διαφορετικές διαστάσεις από το Wii U. Αφού άρπαξε 3 χρυσά coins σε κάθε πιθανό επίπεδο, κουράστηκε και είπε να πάρει το αμάξι. Μόνο που του βγήκε kart και έχει και παρέα.

Αν δεν καταλάβατε τίποτα από αυτή τη, χωρίς καμία συνοχή, εισαγωγή, μιλάμε για το Mario Kart 8 του Wii U, τίτλος που παραδοσιακά πολλοί περιμένουν και ακόμα περισσότεροι “σαπίζουν” για καιρό. Και το Mario Kart 8 είναι για σάπισμα. Θα εκτροχιαστείτε στο online και θα πήξετε (ευχάριστα) μέχρι να πάρετε χρυσό κύπελλο σε κάθε cup. Μόνο που αυτή τη φορά ακόμα και οι βετεράνοι της σειράς, έχουν μερικά νέα πράγματα να μάθουν.

Το Mario Kart 8 εμφανίζεται ως ο πιο ισορροπημένος τίτλος της σειράς μέχρι σήμερα. Την αρχή έκανε το Mario Kart 7 του 3DS, όμως εδώ η Nintendo μοιάζει να θέλει να το κάνει πιο προσιτό συνολικά και ταυτόχρονα να εξαλείψει αρκετά (αλλά όχι εντελώς) τον παράγοντα τύχη που είχαμε μάθει να ζούμε μαζί του μέχρι και το Mario Kart Wii. Τα δύο παραπάνω δεν σημαίνουν τρομακτικές αλλαγές. Έχετε όμως πάντα τη δυνατότητα να δείτε το όπλο που έχει κάθε αντίπαλος, είτε μέσω ένδειξης στο χάρτη, είτε ακόμα και από τα ίδια τα character models που κρατούν το όπλο που διαθέτουν στο ένα τους χέρι. Ξέρετε λοιπόν ποιος παραμονεύει και με τι, αλλά και τι ελπίδες έχετε απέναντί του. Επιπλέον δεν μπορείτε να έχετε 2 items ταυτόχρονα (ένα σε “χρήση” και ένα σε αναμονή) ενώ υπάρχει και item που εξολοθρεύει κάθε πιθανή απειλή. Ακόμα και το, ιδιαίτερα μισητό από πολλούς, Blue Shell. Επιπλέον karts και bikes εξακολουθούν να συνυπάρχουν, με την ψαλίδα όμως να έχει κλείσει σχεδόν πλήρως μιας και τα bikes δεν έχουν πλέον δυνατότητα για σούζα, που οδηγούσε σε σχεδόν άδικο προβάδισμα στο Mario Kart Wii.

Αν δεν σας ακούγονται αρκετές, μάθετε πως αυτές και μόνο οι αλλαγές είναι ικανές να φέρουν συνεχείς, αλλά όχι τόσο βίαιες όσο στο παρελθόν, ανακατατάξεις στις θέσεις των αγωνιζομένων. Κάτι που θα παρατηρήσετε και στα 150cc που η A.I. δεν θα σας χαριστεί, αλλά δεν θα φέρει και τα πάνω κάτω σε μια μόνο στροφή. Ρόλο σε αυτό παίζει και το level design που, αν και απόλυτα εντυπωσιακό, είναι πιο προσγειωμένο σε σχέση με το παρελθόν, με λιγότερα και μικρότερα shortcuts και πιο “βατό” συνολικά σχεδιασμό.

Αυτή την αίσθηση βέβαια καταφέρνουν να κρύψουν τα αέρινα και υδάτινα τμήματα που πρωτοείδαμε στο Mario Kart 7 και που πλέον συνοδεύονται και από τμήματα μερικής έλλειψης βαρύτητας. Τα τελευταία αποτελούν συνήθως ακόμα μια εναλλακτική διαδρομή σε κάθε επίπεδο, ενώ αλλού είναι κομμάτι της κανονικής διαδρομής, μετατρέποντας όμως πάντα τις συγκρούσεις με τους αντιπάλους σας σε turbo boost και για τους δυο. Η επιστροφή (και τοποθέτηση) των coins εντός των διαδρομών που η συλλογή τους ξεκλειδώνει parts για το kart σας (κάθε ένα με διαφορετικά στατιστικά και ιδιότητες), προσθέτει ακόμα έναν παράγοντα για να επιλέξετε ποια αγωνιστική γραμμή θα ακολουθήσετε. Όσο εντυπωσιακό και αν είναι πάντως το antigravity feature, προσφέρει μεν κάποια αλλαγή σε ισορροπίες, αλλά όχι όσο δραματικές μπορεί να περιμένατε βλέποντας τα trailers. Από θέαμα πάντως, πετάει. Κυριολεκτικά.

Τα 16 νέα επίπεδα του Mario Kart 8 χαρακτηρίζονται από τεράστια άλματα και επικότατες ανάποδες στροφές με αεροπλάνα να απογειώνονται, μουστάκια να ανεμίζουν, πέτρινους Bowsers να αλλοιώνουν τη διαδρομή του επιπέδου και διαστημικά παραμυθένια τρένα να πετούν από πάνω σας. Κερδίζουν λοιπόν λίγο περισσότερο στον εντυπωσιασμό καθώς , όπως και στο Super Mario 3D World, τα πάντα γύρω σας είναι ζωντανά, πολύχρωμα, κινούμενα και εξαιρετικά σχεδιασμένα. Μοιραία λοιπόν το σχεδιαστικό ενδιαφέρον των διαδρομών περνά στο πως έχουν εμπλουτιστεί τα 16 παλαιότερα επίπεδα με τις νέες ιδέες (αέρα, νερό, antigravity). Αλλού η επιτυχία είναι απόλυτη και αλλού μικρότερη. Και σε αυτό δεν είναι τόσο πρόβλημα εφαρμογής, όσο επιλογής διαδρομών, με τις “καλές” retro να έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερους τίτλους και τις παρούσες να μην είναι πάντα όσο ταιριαστές θα θέλαμε.

Εκεί που το φάουλ του Mario Kart 8 είναι ανεπίτρεπτο είναι το Battle Mode και συγκεκριμένα η επιλογή διαδρομών όπου, αντί για νέες ή έστω επανασχεδιασμένες αρένες, η Nintendo προσφέρει 8 από τις κανονικές διαδρομές, που με κανέναν τρόπο δεν καταφέρνουν να ταιριάξουν με τη λογική του mode. 9 στις 10 φορές θα καταλήξετε απλά να κάνετε laps, ελπίζοντας να πετύχετε κάποιον αντίπαλο παίκτη για ελάχιστο χρόνο και μετά να ξαναχαθείτε.

Είναι ίσως χαρακτηριστικό ότι ακόμα και τώρα που στους servers υπάρχουν μόνο άνθρωποι του Τύπου και testers της Nintendo, δεν βρήκαμε ούτε ένα σε session για Battle Mode. Όπως και δεν βρήκαμε κανέναν σε Tournaments που είχαν ήδη δημιουργηθεί, όμως αυτό είναι κάτι που θα αλλάξει με την κανονική κυκλοφορία (αν και για το Battle Mode κρατάμε μικρό καλάθι). Δεν μπορείτε πάντως να επιλέξετε ποια ακριβώς διαδρομή θέλετε, επιλέγοντας είτε από μερικές που προτείνει ο τίτλος, είτε πατώντας το random button (τύχη anyone;). Το ίδιο το online είναι άμεσο και απόλυτα απροβλημάτιστο, με πολύ μεγαλύτερο ρόλο και βαρύτητα σε σχέση με το παρελθόν, χωρίς ίχνος lag και με τα frames καρφωμένα στα 60.

Καλό είναι πάντως να τα απολαύσετε σε μεγάλη οθόνη μιας και το GamePad δεν είναι ιδιαίτερα καλή λύση μιας και η τεράστια λεπτομέρεια (και η ασυνήθιστη μερικές φορές τοποθέτηση της κάμερας στα τμήματα antigravity) είναι απροβλημάτιστη σε πολλές ίντσες άλλα όχι τόσο κατάλληλη για την οθόνη της ταμπλέτας. Αφήστε τη να δείχνει το χάρτη σας, μιας και είναι ο μόνος τρόπος για να το βλέπετε.

Αν δεν σας φτάνουν όλα αυτά, μπορείτε να κάνετε posts στο Miiverse με clips των αγώνων σας, είτε ως highlights, είτε ολόκληρους αγώνες. Για την ώρα πάντως αν και τα posts πραγματοποιούνται, ανεβαίνουν μόνο ως ένα image και όχι ως videos. Κάτι που φαίνεται να συμβαίνει σε όλους τους uploaders, κάτι που θα αλλάξει μέχρι την κανονική κυκλοφορία. Με το λανσάρισμα θα υπάρχει και επιλογή για upload στο YouTube.

Είναι λοιπόν το Mario Kart 8 το “killer app” του Wii U; Εξαρτάται. Μπορεί να μην έχει το πιο λαμπερό roster, μπορεί να μην αποφεύγει τα λάθη ή τις απροσεξίες (όταν ξεκλειδώσετε ένα νέο part για το kart σας, μπορείτε να το “ενεργοποιήσετε” αρχικά μόνο από το single player) μπορεί να έχει τα πιο εύκολα unlockables, όμως είναι το Mario Kart με την περισσότερη τόλμη εδώ και καιρό μιας και δεν φοβήθηκε να πειράξει πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα. Eίναι εξίσου δελεαστικό για βετεράνους και newbies, χωρίς εκπτώσεις για τους πρώτους και παραχωρήσεις για τους δεύτερους

Ειρωνικά, είναι ένα Mario Kart που δεν άφησε σχεδόν τίποτα στην τύχη. Εκτός από το Battle Mode.

8

About Author

Κάποιοι τον ξέρετε ως Bill Big και κάποιοι ως Ροδόλφο Παπιομύτογλου. Όσοι βέβαια δεν τον γνωρίζετε καν είστε και οι πιο ευτυχισμένοι. Ταλαιπωρεί τακτικά τα ιντερνετικά ερτζιανά από το 2011 προσπαθώντας να συνδυάσει gaming, graphic design, δημιουργία comics, κωμικά videos και άλλα που τον εκθέτουν ανεπανόρθωτα. Η πρώτη του κονσόλα έμελλε να είναι και η πιο συλλεκτική καθώς κανένας άλλος στον πλανήτη δεν είχε κλώνο του NES ονόματι Bit 72.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions