Shadowrun: Dragonfall – Review

0

Η απόδειξη του ότι το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο

To Shadorun Returns ήταν ένα από τα πρώτα RPGs, και games γενικότερα, τα οποία ήρθαν από το Kickstarter και είχε πίσω του ένα βαρύ όνομα. Όπως είδαμε στο review μας, τότε η Harebrained Schemes τα είχε καταφέρει πολύ καλά, αλλά υπήρχαν ακόμα κάποια σημεία τα οποία θα μπορούσαν να δεχτούν βελτιώσεις. Τώρα η εταιρεία κυκλοφόρησε νέό campaign για τον τίτλο της και αυτό που μένει να δούμε είναι το αν τα κατάφερε να κάνει το παιχνίδι της ακόμα καλύτερο.

Το setting του Dragonfall μεταφέρεται από το Seattle στο Βερολίνο το οποίο διοικείται από το Flux State, μια κυβέρνηση η οποία “είναι και δεν είναι”. Τα πράγματα μεταξύ των ανθρώπων και των άλλων φυλών (Elves, Dwarves, Orcs, Trolls) είναι συνήθως τεταμένα, συμμορίες και εγκληματίες λυμαίνονται τα πάντα ενώ οι μεγάλες εταιρείες είναι αυτές που ουσιαστικά κρύβονται πίσω από όλα. Ιδανικό περιβάλλον για ένα Shadowrunner. Αυτό φαίνεται ότι σκέφτεται και ο χαρακτήρας μας, ο οποίος επιστρέφει στο Βερολίνο μετά από πρόσκληση μιας φίλης του για μια εύκολη δουλειά. Όλα όμως πάνε στραβά και εσείς βρίσκεστε να ηγείστε μιας ομάδας Shadowrunners προσπαθώντας να ανακαλύψετε τι συνέβη.

Δεν θα αναφερθούμε εκτενώς στα βασικά σημεία του τίτλου, όπως classes, μάχες και races καθώς μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτά στο review του Shadowrun Returns. Καλό είναι να αναφερθεί ότι τα races και τα classes έχουν παραμείνει ίδια, όπως και η δυνατότητα να φτιάξετε δικό σας από την αρχή. Το ίδιο ισχύει και για τις μάχες οι οποίες είναι turn based και απαιτούν αρκετή τακτική σκέψη και σχεδιασμό από μέρους σας. Το επίπεδο δυσκολίας έχει αυξηθεί και η πρόκληση είναι μεγαλύτερη, κάτι που αποδεικνύεται θετικό για τον τίτλο, καθώς οι μάχες στο πρωτότυπο campaign ήταν πολύ εύκολες με αποτέλεσμα να γίνονται ενίοτε βαρετές και διαδικαστικές.

Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο Dragonfall πραγματικά το ανεβάζουν τουλάχιστον ένα επίπεδο υψηλότερα από τον προκάτοχό του. Βασικό συστατικό και του προηγούμενου campaign ήταν το επίπεδο γραφής των διαλόγων και των διαφόρων περιγραφών, καθώς δεν υπάρχουν καθόλου voice-overs. Ο αρχικός τίτλος τα είχε καταφέρει πολύ καλά αλλά το Dragonfall δίνει ρέστα. Η ποιότητα των κειμένων και των διαλόγων είναι πολύ υψηλή και καταφέρνει να σας απορροφήσει στον κόσμου του Shadowrun, κάτι που αποτελεί μεγάλο επίτευγμα, αν λάβουμε υπόψη μας την έλλειψη των voice-overs αλλά και καλύτερων τεχνολογικών μέσων γενικότερα, όπως τα animations ή τα υψηλής ποιότητας γραφικά. Στην ανωτερότητα του Dragonfall συνηγορούν και οι πολλοί πιο ενδιαφέροντες companions αλλά και NPCs. Οι Shadowrunners που είναι μέλη της ομάδας σας έχουν πολύ ενδιαφέρουσες, ξεχωριστές προσωπικότητες. Ο καθένας τους έχει μια δική του ιστορία ή quest με το ένα να είναι πιο ενδιαφέρον από το άλλο. Μπορείτε βέβαια αν θέλετε να προσλάβετε άλλους Shadowrunners για την ομάδα σας, αλλά θα χάσετε πολλά από αυτά που έχουν να σας προσφέρουν αυτοί οι χαρακτήρες. Τα ίδια ισχύουν και για τους NPCs. Θα γνωρίσετε άτομα με διαφορετικές προσωπικότητες και ιστορίες. Έμειναν αρκετοί από αυτούς στη μνήμη του γράφοντα μετά το τέλος του Dragonfall κάτι που δείχνει την αξία της προσωπικότητας και τη μοναδικότητά τους.

Αν είχατε παίξει το Shadowrun Returns θα θυμάστε ότι ήταν αρκετά γραμμικό ως προς την εξέλιξή του. Αυτό έχει πλέον αλλάξει σε σημαντικό βαθμό. Η βάση σας στεγάζεται σε ένα μεγάλο hub με αρκετούς χαρακτήρες και καταστήματα και από εκεί θα ξεκινάτε τις εξορμήσεις σας. Στην περιοχή αυτή θα αναλαμβάνετε αρκετά side quests και εξαρτάται από εσάς η σειρά ολοκλήρωσής τους. Ευχάριστη πινελιά αποτελεί και η αλλαγή στους διαλόγους και στα γεγονότα που συμβαίνουν στο hub κάθε φορά που επιστρέφετε από αποστολή του main quest. Οι χαρακτήρες μπορεί να σχολιάζουν τις αποφάσεις σας, να σας επευφημούν ή και το αντίθετο.

Πέρα από τα παραπάνω, που αποτελούν τις σημαντικότερες αλλαγές, υπάρχουν και άλλες μικρότερες. Τα skills checks στους διαλόγους έχουν αυξηθεί προσφέροντάς σας έτσι περισσότερες επιλογές για την επίλυση των quests. Επίσης έχει προστεθεί επιλογή για save όποτε θέλει ο παίκτης και σε οποιοδήποτε σημείο, αλλαγή που εφαρμόζεται αναδρομικά και στο campaign του Shadowrun Returns. Στα αρνητικά συγκαταλέγεται ακόμα το σύστημα looting. Τα όπλα που βρίσκετε μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε μόνο για να εξοπλίσετε το δικό σας χαρακτήρα, καθώς ο εξοπλισμός των μελών της ομάδας σας αναβαθμίζεται αυτόματα σε προκαθορισμένα σημεία. Μπορείτε να τους δώσετε μόνο βοηθητικά αντικείμενα όπως med kits. Τα γραφικά του τίτλου είναι εμφανώς βελτιωμένα αλλά και πάλι δεν είναι αυτά που θα σας μείνουν από το Dragonfall.

Η Harebrained κατάφερε να βελτιώσει το Shadowrun Returns σε όλους τους τομείς. Το γράψιμο βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο, οι επιλογές για να παίξετε τον τίτλο όπως εσείς θέλετε έχουν αυξηθεί, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη διάρκειά του. Ειδικά αν ολοκληρώσετε και όλα τα side quests θα σας πάρει αρκετά περισσότερες ώρες. Το ότι χαρακτηρίζεται ως DLC και απαιτεί τον αρχικό τίτλο για να το παίξετε δεν αφαιρεί καθόλου από την αξία του. Αν σας άρεσαν τα RPGs με πλούσιους διαλόγους και ιστορία (βλ. Planescape: Torment, Baldur’s Gate) μη χάσετε την ευκαιρία να το δοκιμάσετε.

8

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions