WRC 4: FIA World Rally Championship – Review

0

Φέτος δεν βρήκε τοίχο

Η σειρά WRC «φέρει» αρκετά χρόνια στην πλάτη της, καθώς ο πρώτος τίτλος της κυκλοφόρησε το 2002 για το PlayStation 2. Τα πιο πρόσφατα μέλη της σειράς όμως έχουν έρθει από την ιταλική Milestone και διατίθενται εκτός από PlayStation 3, σε Xbox 360 και PC.

Το WRC 4: FIA World Rally Championship αποτελεί τον επίσημο τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι για το 2013 και αυτό δεν περνά απαρατήρητο. Τα οχήματα που περιέχονται στον τίτλο είναι πιστά αντίγραφα των πραγματικών και αυτό ισχύει για όλες τις κατηγορίες, ενώ οι επίσημοι χορηγοί εμφανίζονται τόσο πάνω στα αυτοκίνητα όσο και στο περιβάλλον των διαδρομών (σε 13 χώρες).

Οι ειδικές διαδρομές, αν και δεν αποτελούν ακριβείς μεταφορές των πραγματικών, διατηρούν τα αντίστοιχα ονόματα και θα σας μεταφέρουν σωστά την αίσθηση ότι κάθε φορά βρίσκεστε σε διαφορετική χώρα. Δυστυχώς το φαινόμενο της επανάληψης είναι έντονο και δεν θα αργήσετε να νιώσετε ότι απλά οδηγείτε μία συγκεκριμένη διαδρομή με μικρές διαφοροποιήσεις. Και αυτό γιατί μπορεί ο περίγυρος να διαφοροποιείται ανάλογα με τη χώρα, όχι όμως και με την κάθε διαδρομή ξεχωριστά. Παρόμοια λογική έχουν και οι χαράξεις των ειδικών διαδρομών στα πλαίσια μιας διοργάνωσης, με ίδιες φουρκέτες να εμφανίζονται σε διαδρομές που υποτίθεται ότι λαμβάνουν χώρα σε άλλη τοποθεσία.

Το περιβάλλον έχει αποδοθεί με αρκετή λεπτομέρεια, ενώ αξίζει να αναφερθούμε στο φωτισμό που –σε ορισμένες περιπτώσεις- κλέβει την παράσταση και αποδίδει άριστα τις διαφορετικές φάσεις της ημέρας. Τα οχήματα, αντιθέτως, πάσχουν από έλλειψη λεπτομέρειας στο εσωτερικό τους. Προβληματικός είναι και ο ήχος των κινητήρων, ο οποίος, στις εισαγωγικές σκηνές κάθε ειδικής αλλά και στις service areas, αγγίζει τα όρια του ανυπόφορου. Τουλάχιστον κατά την διάρκεια της οδήγησης η κατάσταση βελτιώνεται κάπως.

Στον αντίποδα η προσέγγιση της Milestone στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεστε τα τετρακίνητα οχήματα είναι πάρα πολύ καλή. Τα αυτοκίνητα φαίνονται να έχουν κάποιο βάρος το οποίο καλείστε να κουμαντάρετε έτσι ώστε να μπορέσετε να τα τοποθετήσετε για την επόμενη απαιτητική στροφή, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του –ελαφρώς βαριεστημένου – συνοδηγού. Η χρήση δε του χειρόφρενου για “πλασάρισμα” πριν από κάθε φουρκέτα είναι, εκτός από επιτακτική, και διαδικασία που δεν πρόκειται να βαρεθείτε. Το τίμημα των επιλογών της Milestone είναι ότι η χρήση τιμονιέρας είναι επιβεβλημένη για να απολαύσετε επαρκώς το οδηγικό μοντέλο του τίτλου, καθώς το gamepad στερείται της απαιτούμενης ακρίβειας στους αναλογικούς μοχλούς. Υπάρχει πάντα η δυνατότητα ενεργοποίησης βοηθημάτων μέσα από το ανάλογο μενού αλλά η χρήση τους είναι δεδομένο ότι στερεί την εμπειρία που δύναται να προσφέρει ο τίτλος. Την εμφάνισή της κάνει και η δυνατότητα διόρθωσης «στραβοτιμονιάς» μέσω instant replay, η οποία μπορεί, αν θέλετε, να απενεργοποιηθεί.

Πριν από κάθε ειδική διαδρομή μπορείτε να αλλάξετε πάρα πολλές παραμέτρους για να φέρετε το όχημα στα μέτρα σας, αλλά και στις απαιτήσεις της εκάστοτε διαδρομής. Ευτυχές είναι το γεγονός ότι, αν και υπάρχουν πάρα πολλές παράμετροι, όλες έχουν λόγο ύπαρξης και αντίκτυπο στους χρόνους και στη συμπεριφορά των οχημάτων. Επίσης δεν χρειάζεται να είστε «γκουρού» της αυτοκίνησης για να καταλάβετε τι ακριβώς πειράζετε με τις εν λόγω επιλογές, μιας και η Milestone φροντίζει να υπάρχει σαφής εξήγηση για κάθε μία από αυτές.

Θετικό στοιχείο αποτελεί επίσης ότι τα αυτοκίνητα διαφοροποιούνται, αρκετά ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Τουλάχιστον ως προς την ιπποδύναμη και, κατά συνέπεια, την ταχύτητα. Επόμενο είναι ότι οχήματα της μεγαλύτερης κατηγορίας θα σας δυσκολέψουν και περισσότερο. Το αρνητικό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι το campaign θα σας αναγκάσει να ξεκινήσετε από τη μικρότερη κατηγορία, επιλογή η οποία θα μπορούσε να μετρήσει θετικά αν υπήρχε μόνο μία κατηγορία έτσι ώστε να εξοικειωθείτε με τον τίτλο. Αντίθετα οι μικρότερες κατηγορίες είναι τρεις, ενώ θα πρέπει να περάσετε από όλες για να αναρριχηθείτε στην κορυφαία WRC. Ευτυχώς, τουλάχιστον οι μικρότερες κατηγορίες, περιέχουν και λιγότερους σε αριθμό αγώνες.

Κάτι που θα σας κουράσει αδιαμφισβήτητα, είναι τα μεγάλα σε διάρκεια loading times που, κατά περίπτωση, μπορεί να αγγίξουν και το ένα λεπτό, τουλάχιστον στην έκδοση για PlayStation 3 που δοκιμάσαμε εμείς.

Εν τέλει το WRC 4 βαδίζει στο σωστό μονοπάτι, παρουσιάζοντας μικρές βελτιώσεις σε σχέση με τους προκατόχους του, ενώ αποτελεί και τη μοναδική επιλογή που θα σας προσφέρει όλα τα επίσημα οχήματα, ομάδες αλλά και τους οδηγούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Για τους κατόχους δε κάποιας τιμονιέρας, η εμπειρία που προσφέρει είναι το λιγότερο απολαυστική.

Περιμένουμε όμως στο μέλλον περισσότερα από την Milestone καθώς το δύσκολο κομμάτι – της οδήγησης – το έχει φέρει εις πέρας. Με ουσιαστικές αλλαγές όπως περισσότερη ποικιλία στις διαδρομές και ένα πιο ενδιαφέρον campaign mode, ο τίτλος θα έφτανε σε άλλο επίπεδο και θα μπορούσε σίγουρα να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό.

Για την ώρα, αν και κάπως καλύτερα από άλλες χρονιές, κοιτά και πάλι από μακριά.

6

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions