Cognition: An Erica Reed Thriller – Episode 4: The Cain Killer – Review

0

Cheese and corn…

Το τέταρτο και τελευταίο επεισόδιο της σειράς Cognition υπόσχεται να ολοκληρώσει την περιπέτεια της Reed, όπως ακριβώς την ξεκίνησε: με δάκρυα και αίμα.

Με την ταυτότητα του Cain Killer να έχει γνωστοποιηθεί στο τέλος του προηγούμενου επεισοδίου, η συνέχεια του Cognition εξιστορεί την μοναχική έρευνα που πραγματοποιεί η χαρισματική κοκκινομάλλα, προκειμένου να οδηγηθεί στα βήματα του ψυχοπαθή δολοφόνου.

Δεν έχουν αλλάξει πάντως πολλά πράγματα σε σύγκριση με τα προηγούμενα κεφάλαια. Ο τρόπος προώθησης της ιστορίας εξακολουθεί να βασίζεται σε ανεγκέφαλα τεχνάσματα, που περισσότερο θυμίζουν παιδική θεατρική παράσταση παρά επαγγελματικού επιπέδου αστυνομική περιπέτεια. Το χειρότερο είναι ότι οι χαρακτήρες, τέσσερα επεισόδια αργότερα, παραμένουν εξίσου κούφιοι και ανέκφραστοι – ενίοτε και εντελώς αλλοπρόσαλλοι. Ελάχιστα διαφοροποιημένες δράσεις οδηγούν σε εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα – π.χ. η Cordelia δολοφονείται εν ψυχρώ όταν αντιλαμβάνεται ο Cain Killer την παρουσία της, αλλά εάν του μιλήσει μετά την ολοκλήρωση μιας εντελώς άσχετης ενέργειας, ξεκινά ένα μελιστάλαχτο sequence μεταξύ τους.

Τέτοιου είδους αστάθειες παρατηρούνται καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, καταβαραθρώνοντας οποιαδήποτε προσπάθεια για σοβαρή παρακολούθηση των γεγονότων. Μας ξένισε ιδιαίτερα και η εμμονή σε trial and error τεχνικές. Χωρίς να προηγούνται αναφορές ή έστω κάποιο ψήγμα υπόνοιας, συχνά η Erica (ή η Cordelia) βρίσκεται αντιμέτωπη σε 3-4 επιλογές εκ των οποίων μόνο η μία είναι σωστή και οι υπόλοιπες οδηγούν συνήθως σε θάνατο (παραδόξως το game over screen είναι πανομοιότυπο, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει και σε ποία ηρωίδα – ακόμα ένα δείγμα προχειρότητας). Κατανοούμε ότι το να πλανάται διαρκώς κάποια απειλή αποσκοπεί στην δημιουργία τεταμένης αγωνίας, αλλά αφήνοντας μας παντελώς ανυποψίαστους, απλά καταλήγουμε σε επαναλαμβανόμενα loadings αμφίβολης σκοπιμότητας.

Έπειτα υπάρχει η ιστορία της Rose, εντελώς αχρείαστη και παράταιρη, μια άνοστη και κλισέ ιστορία αγάπης, που πρέπει να ανασύρει η Erica από την τραυματισμένη μνήμη του μέντιουμ, διαμέσου των ικανοτήτων της. Πρόκειται για τον γρίφο που έχουμε δει πολλάκις να επαναλαμβάνεται στην σειρά, χωρίς κάποια διαφοροποίηση που να δικαιολογεί την εκ νέου παρουσία του.

Άλλωστε, παρόμοιας λογικής γρίφοι συνοδεύουν το τελευταίο (και πιο ενδιαφέρον) κομμάτι του παιχνιδιού και βασίζονται στον συνδυασμό των μεταφυσικών δυνατοτήτων της Erica και της Cordelia: βλέποντας φευγαλέα το παρελθόν και το μέλλον, καθορίζονται οι ενέργειες του παρόντος χρόνου.

Υπάρχει και ένας αναξιοποίητος μηχανισμός που αποτυπώνει την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι υπόλοιποι χαρακτήρες προς το πρόσωπο της Erica/Cordelia. Δεν είναι πολύ ξεκάθαρο σε τι προσέβλεπαν οι δημιουργοί του παιχνιδιού. Πρόκειται για το νεοφερμένο και παντελώς άχρηστο χαρακτηριστικό της σειράς.

Τα προβλήματα τεχνικής φύσεως περιέργως πως, έχουν πολλαπλασιαστεί: θα περίμενε κανείς ότι μετά από τόσο καιρό, η ομάδα ανάπτυξης θα είχε αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξοικείωση. Αντιθέτως, η κατάσταση είναι απελπιστική και μαρτυρά την έλλειψη επαρκούς beta testing. Τα bugs περιλαμβάνουν επανεμφανίσεις αντικειμένων (παρόλο που έχουν ήδη τοποθετηθεί στο inventory) , ανεξήγητα frame drops που ξεκάθαρα οφείλονται σε κακή διαχείριση μνήμης και παράξενο animation, με συχνά κολλήματα και λανθασμένη ανατομία. Το σημαντικότερο ζήτημα όμως προκαλείται από την γενικότερη αστάθεια του κώδικα, που οδηγεί αρκετά συχνά σε crashes και έξοδο στο desktop. Για αυτόν τον λόγο, συνιστούμε να κάνετε όσο πιο συχνά μπορείτε save για να μη βρεθείτε στην δυσάρεστη θέση να επαναλάβετε εκτενές κομμάτι της ιστορίας.

Το φινάλε τουλάχιστον αποζημιώνει στα σημεία τις πολύ σημαντικές ενστάσεις και οδηγεί στην πολυπόθητη νέμεση, ακόμα και αν αυτή ουσιαστικά βρίσκει την Reed συνθλιμμένη από την βαρύτητα των γεγονότων. Μαζί με το The Oracle, αποτελούν τα πιο αδύναμα επεισόδια, τόσο σεναριακά όσο και σε επίπεδο σχεδιασμού. Ίσως όμως να μην είναι η τελευταία φορά που ακούμε για την Erica Reed, καθώς δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και δεύτερη season εφόσον βέβαια οι πωλήσεις του παιχνιδιού ικανοποιήσουν τους δημιουργούς.

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions