Pro Evolution Soccer 2014 – Preview

0

Ενθαρρυντικές εντυπώσεις, λίγος χώρος για ασφαλή συμπεράσματα.

Είναι πάλι εκείνες οι μέρες του χρόνου. Είχαμε στα χέρια μας πρώιμο κώδικα του Pro Evolution Soccer 2014 για το PlayStation 3 και ήρθαμε σε επαφή με μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις της δημοφιλούς σειράς.

Το θετικό είναι πως δεν είναι ανάγκη να υποθέσουμε αν, σε γενικές γραμμές, η έκδοση που είδαμε θα φαίνεται ξένη σε σχέση με αντίστοιχες σε Xbox One και PS4 γιατί, πολύ απλά, δεν θα υπάρξουν τέτοιες. Η PES Productions αποφάσισε να μην ασχοληθεί και ίσως να μην έχει άδικο από τη στιγμή που όσοι και αν αγοράσουν τις νέες κονσόλες μέχρι το φθινόπωρο του 2014, είναι απίθανο να αριθμούν σε δεκάδες εκατομμύρια, πόσο μάλλον να ξεπεράσουν τα εκατό.

Επιπλέον οι περιορισμοί στον κώδικα ήταν πολυάριθμοι. 4 ομάδες (2 εθνικές και 2 σύλλογοι) ήταν διαθέσιμες στον κώδικα, αποκλειστικά και μόνο για exhibition matches. Επιπλέον δεν οργανώθηκαν online multiplayer sessions για τον Τύπο, επομένως, αν περιμένατε εντυπώσεις ή έστω ενδείξεις για το ποιόν του netcode στο επόμενο PES, σίγουρα δεν θα τις βρείτε εδώ.

Μερικά από τα νέα συστήματα μάλιστα που βλέπουμε σε δράση, λόγω της περιορισμένης κλίμακας των δυνατών δοκιμών, είναι πολύ δύσκολο και επισφαλές να υποθέσουμε ποια θα είναι η συμπεριφορά τους στο σύνολο, όσο θετικά προσκείμενοι και αν έχει νόημα να είμαστε.

Με αυτά ως δεδομένα εξακολουθεί να ισχύει το αρχικό σχόλιο ότι το Pro Evolution Soccer 2014 είναι το πιο ενδιαφέρον βήμα για τη σειρά από το τέλος της προηγούμενης μάλιστα γενιάς. Η νέα μηχανή (η FOX Engine της Kojima Productions) προφανώς έφερε και περισσότερη όρεξη στην ομάδα του PES, αφού είναι έκδηλα τα πολλαπλά νέα animation, τα πολύ πιο ρεαλιστικά κέντρα βάρους τόσο για παίκτες όσο και τη μπάλα ώστε να παίζει πιο ουσιαστικό ρόλο πλέον ο σωματότυπος των παικτών σε προσωπικές αναμετρήσεις και τα σουτ να αφήνουν πολλές απολαυστικές υποσχέσεις. Η μπάλα επιτέλους αποκαθηλώνεται από την κίνηση του παίκτη και έχει τη δική της σχέση με τη φυσική, τόσο σε συγκρούσεις όσο και εκτός. Το σύστημα φωτισμού αναμενόμενα φαίνεται αρκετά διαφορετικό, κατά τόπους βελτιωμένο και σε σημεία αφύσικο. Λίγη σημασία θα έχει αυτό όμως διότι, όπως και να έχει, η ιδιοσυγκρασία της μηχανής δεν πρόκειται να αλλάξει από τη μια στιγμή στην άλλη, πόσο μάλλον σε τόσο ώριμο hardware.

Η ίδια ακριβώς σκέψη διαπερνά η κυμαινόμενη λεπτομέρεια στα μοντέλα, η οποία, λογικά, είναι πιο περιορισμένη σε απομακρυσμένη κάμερα και κατά πολύ πιο εντυπωσιακή σε replays όπου οι γωνίες λήψης αφήνουν τέτοιο χώρο για επιπλέον λεπτομέρεια. Σε αυτή την ομολογουμένως πρώιμη φάση (ο κώδικας είναι ολοκληρωμένος κατά 60% περίπου) δεν είναι παράξενο ένα φαινόμενο σαν και αυτό αλλά είναι δύσκολο να μην ξυπνήσουν και ανάλογες μνήμες του παρελθόντος από απολύτως τελικές εκδόσεις.

Στις ομάδες πάντως που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν έκδηλη η ποιοτική δουλειά που έγινε στην πιστή αναπαράσταση ποδοσφαιριστών τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε αγωνιστική συμπεριφορά. Για την ακρίβεια ανάλογη εντύπωση έμεινε και από τις ομάδες ως σύνολο. Γερμανία, Ιταλία, Santos και Bayern δείχνουν “ρυθμισμένες” να παίζουν με λογική παρόμοια της πραγματικής τους, η οποία, και εδώ, υπονοείται ότι διαμορφώνεται από την πιστότητα στις ιδιαιτερότητες των μεμονωμένων παικτών. Η λογική λέει πως είναι αδύνατο να τύχουν όλες οι ομάδες της ίδιας προσοχής άρα ο μόνος τρόπος να μάθετε αν μπορείτε να περιμένετε κάτι ανάλογο από την αγαπημένη σας ομάδα είναι να περιμένετε για την τελική έκδοση.

Συνολικά η ταχύτητα και ροή του παιχνιδιού αφήνει καλές εντυπώσεις, με δεδομένες βέβαια και τις ιδιαιτερότητες των διαθέσιμων ομάδων αν και ο ρυθμός σπάει λίγο πιο συχνά από όσο θα έπρεπε από διαιτητικές παρεμβάσεις που συχνά δείχνουν να εστιάζουν στην αυστηρότητα. Ίσως κάποτε να αναπτυχθεί και κάποια ρουτίνα της τεχνητής νοημοσύνης που να προσομοιώνει τις διαφορετικές διαιτητικές διαθέσεις και νοοτροπίες από διάφορα μέρη του κόσμου. Θα ήταν μεγάλη πρόκληση αλλά…θα είχε το ενδιαφέρον του.

Ανάλογα δύσκολο είναι ίσως να μετρηθεί ο συνολικός ρόλος του συστήματος Heart, το οποίο συνυπολογίζει ως παράγοντας το κοινό, την ατμόσφαιρα που δημιουργεί και τον εμψυχωτικό (βελτιωτικό) ρόλο που μπορεί να έχει στην γηπεδούχο ομάδα (ή το αντίστροφο στη φιλοξενούμενη). Ό,τι και να σας πούμε ότι παρατηρήσαμε (και όντως έχουμε την εντύπωση ότι εντοπίσαμε διαφορές) είναι δύσκολο να σταθούμε με σιγουριά σε κάποιο στρατόπεδο ως προς το σύστημα αυτό, ειδικά με τόσο μικρό αριθμό διαθέσιμων ομάδων.

Βελτιωμένοι παρουσιάζονται πάντως οι τερματοφύλακες, κυρίως λόγω της διεύρυνσης και στα δικά του animation αν και ακόμη τους λείπει μια κάποια σπιρτάδα που θα επέβαλαν κάποιες καταστάσεις στην πραγματικότητα.

Αν μένει κάτι από την ώρα που αφιερώσαμε στο PES 2014 αυτό είναι πως η αλλαγή τεχνικής βάσης ευνοεί συνολικά τη δουλειά της PES Productions, τόσο για τους ορίζοντες που ανοίγει όσο και ως δικαιολογία για λογής-λογής αναθεωρήσεις και ανανεώσεις. Η αίσθηση, κάτι που δύσκολα προκύπτει από το αράδιασμα ψυχρών χαρακτηριστικών ή από την μεμονωμένη εμβάθυνση είναι πως “όλα είναι κάπως πιο σωστά”.

Με το υπόλοιπο 40% του κώδικα να παραμένει άφαντο υπάρχει χώρος για πολλές μεταβλητές, βελτιώσεις αλλά και κακοτοπιές που θα μας απασχολήσουν μετά το καλοκαίρι. Ως έχουν τα πράγματα η PES Productions μάλλον προετοιμάζεται καλύτερα αυτή τη φορά και για τη νέα εποχή του PES όσο και για τη μετάβασή του στην επόμενη γενιά. Οτιδήποτε μας γλιτώνει από φαινόμενα τύπου PES 2006 για Xbox 360 μπορεί κάλλιστα να έχει την υποστήριξή μας.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions